KissKissBang Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Omg... igår lå jeg rett ut da jeg har hatt et lite inngrep i ansiktet pga tidligere ulykke. Jeg hører en av kattene gå rundt i stua og lage brekkningslyder, ser etter henne og hun har kommet med litt oppgulp. Jeg gir henne litt maltkrem, masserer magen og legger meg nedpå igjen. Når jeg ligger i sofaen ser jeg bort på lenestolen hvor hun har hoppet opp og igjen brekker seg oppå et teppe som ligger der. Tenker som så at jeg må bare legge det teppe til vask og reiser meg opp. Da jeg står 30 cm vekk fra henne ser jeg hun starte igjen, tunga ut og rygger bakover på stolen. Siden det ikke kom så mye de andre gangene tar jeg teppet for å holde opp foran henne, men før jeg rekker det spruter det ut den lengste hårballen jeg noensinne har sett, sikkert 17 cm. Og masse magevann over meg på magen, nedover buksa og sokkene. Jeg står der og bare æsj æsj æsj æsj. Samboer bryter ut i latter og jeg kan egentlig ikke annet enn å le selv. Stakkars, hun mente det jo ikke. Men fy faen så ekkelt! Kjente det varme greiene bare renne nedover kroppen. Vrengte av meg klærne å vasket opp med en gang, da hun er glad i å smake på sitt eget oppkast og jeg ikke ville ha reprise. Så ja.. dette er hittils mitt ekleste, hva med deg? 3
Pringle Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Det blir vel to historier, en med familens katt: Jeg pleide å ha henne i senga med meg om natta, og av en eller annen grunn valgte jeg en kveld å legge meg i bare truse, ikke med t-skjorte på. Hun lå også gjerne på magen min, også denne gangen. Katter har av og til mark, og det hadde vår akkurat da, viste det seg, for da hun flyttet seg, lå det igjen en "spaghettibit" og sprellet på magen min. Herregud, så grøssete, jeg kjenner følelsen ennå! Den andre var min egen katt, litt senere: Hun kastet opp på gulvet foran vaskemaskinen, og jeg måte jo få det opp. Jeg trodde hun kastet opp fordi hun hadde fått i seg noen strikker, for det så virkelig sånn ut, det som kom opp. Det var ikke det, for "strikkene" rørte på seg. Det var mark... uuuuh... 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Da voffen spiste menneskebæsj i skogen og stinka drit i timer etterpå. Brakk meg :sAnonymous poster hash: 38e57...2d9 3
Querido Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Hmm. Kanskje ikke ekleste som i at det var ekkelt i form av lukt eller syn, men en bekjent av meg kom innom, hunden ble glad og da presterer personen å sparke hunden så den hyler og skriker, etterpå unnskyldte vedkommende seg med at "ja, det er jo sånn en må gjøre for at de skal forstå"...... NEI, det er det ikke. Nå har jeg hengt opp et skilt på et av vinduene ved døra hvor det står"Her bor hunden *bilde*, liker du ikke pels, kos eller oppmerksomhet fra hund, kan du ringe om det skulle være noe" Det var en ekkel opplevelse, for det skjedde så fort at jeg fikk ikke sagt eller gjort noe... Vedkommende får ikke komme på besøk mer. Ellers, så elsker hunden å rulle seg i alt illeluktende. Spesielt bæsj hun finner ute! Vanskelig å vaske ut er det også, grufullt! 9
MarenogAron Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Har akkurat installert katteluke og våkner en natt av noe jeg etter hvert oppfatter at ikke er en drøm, men virkelige lyder. Høres ut som katta ligger ved siden av senga og tygger på noen tørre brødskorper eller noe. Pirker borti mannen for å få han til å sjekke hva det er, og da ligger det igjen en kvart mus og noen innvoller på gulvet. Lekkert :/ Og det har jeg ligget og hørt på i halvsøvne i flere minutter! Ble ikke mye mer søvn den natta for å si det sånn... 1
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Gikk tur med forrige hund, som var veldig god på dype grøfter. Skulle absolutt ned i alle grøfter og snuse når hun hadde anledning (og ikke gikk "på plass"). Vi var nesten hjemme så det var siste sjanse til å lese avisen for henne. Hun snuser og herjer nede i grøfta og plutselig kommer hun hoppende opp.. med en vinge i munnen Det var helt sikkert en død fugl og det var ganske mørkt, så jeg sp ikke noe annet enn vingen som stakk ut. Den var i tillegg ganske stor, så det var neppe en spurv (kunne vært en due eller noe sånt tenker jeg). Heldigvis hadde jeg hansker eller votter på meg og fikk røsket vingen ut av munnen hennes og kastet den langt bort uten å se. Vel hjemme smattet hun masse og slikket seg godt rundt munnen. Ble markkur til kvelds den dagen gitt. Og hun ble henvist til sin egen seng resten av kvelden.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Jo strammere lukt for hunder, jo bedre, desverre vet de ikke at det lukter dritt det de ruller seg i. Hunden min rullet seg i matrester som hadde ligget under snøen og råtnet. Det er det verste jeg har lukta, og jeg måtte dusje han 4 ganger før stanken slapp taket. Var ute her om dagen, det blåste veldig og akkurat utenfor døra så kommer det en vindkast som drar med seg en haug av løs, SPLASH! Et løv med kattediare satte seg fast i pelsen, prøvde å dra det av forsiktet, men dritten ble sittende fast i pelsen. Hurra for hundeshampoo og dusj... Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8
Silfen Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har ingen dyr, men det ekleste var definitivt da en romkamerats hund runket og KOM på sengen min. Det sengetøyet gikk i bosset, for å si det sånn, ekle, ekle bikkjefaen. 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Den gangen tispa mi hadde løpetid og fikk skikkelig diare (fordi hun hadde klart og åpne fryseboksen vår og kost seg med deler av innholdet). La meg si at løpetidstruse og diare ikke er en fin kombinasjon... det var drit utover hele stua! Anonymous poster hash: c3370...ab4 2
Wonderbitch Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Da jeg var ungdom hadde familiens hund stukket av, og når den tilslutt kom tilbake kastet den opp en HEL kanin:-( stakkars kanin. Sikkert noen som hadde den som kjæledyr:-( Her om dagen kastet katten opp i sengen min mens jeg sov. Heldigvis bare tørrfôr da. Tror han hadde spist for mye for fort. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #11 Skrevet 8. mars 2014 Ok, kom på en annen. ADVARSEL! Veldig ekkelt... Har en chinchilla som skulle føde, men ungen satt bom fast. Dro til veterinæren som sjekket at restene ville komme ut på den naturlige måten. Alt ville gå bra sa han... På kvelden så så jeg at dyret fortsatt slet, og et ben som stakk ut der bak, så skulle forsøke å hjelpe forsiktig til, men i det jeg tok tak i benet på det døde fosteret så knakk benet tvers av, og jeg sto med et liten labb i hånden. Tok turen rett til en annen veterinær, og etter en operasjon så overlevde heldigvis moren. En annen er at jeg tok til meg en omplasseringschinchilla som var gravid. Fødte to stykker, men den ene eide ikke kordinasjon, falt over og skrek i smerter, og hadde det helt grusomt. Vet ikke hvordan jeg greide å gjøre det, men brukte en murstein til å ende lidelsene. For dyret var det en mye mer human død fremfor å bli tatt med til veterinær, men for meg var det helt grusomt! Håper jeg slipper å gjøre noe lignende igjen. Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8
skruf Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Var rimelig ekkelt da bernerbikkja satt på fanget mitt (jeg satt på gulvet), og hun rente nedetter låret mitt så jeg fikk den bæsjstripa på pysjbuksa.. En høydare i ekkelhet må være da gammelkatta lå i fanget mitt og fostervannet gikk…….for å følge på med å være jordmor da hun fødte rett etterpå og spiste morkakene. Den mest hysteriske morsomme (som mannen min syntes var ekkelt) var da kattungen satt på fanget til mannen. Mannen hadde akkurat dusjet, og satt i bare boxeren for å tørke opp litt før han kledde på seg. Kattungen stirret på brystvorten til mannen (kattungen var nettopp avvent fra å die fra kattemammaen) med et kjærlig blikk før han plutselig koplet seg på brystvorten og begynte å suge Lo så jeg grein da mannen min hoppet opp i angstanfall mens kattungen satt som et forvirret spørsmålstegn:D 16
Alice123 Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 (endret) En gang hadde bikkja fått tak i noe nom nom utenfor et søppelspann da vi gikk tur (ikke vårt spann). Jeg var raske med å dytte fingrene inn i munnen på dyret og vippet ut..... en brukt tampong! Men etter historien om hun som drepte en nyfødt valp med en murstein så er fremmede blodige tamponger ingenting. Endret 8. mars 2014 av Alice123 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Ok, kom på en annen. ADVARSEL! Veldig ekkelt... Har en chinchilla som skulle føde, men ungen satt bom fast. Dro til veterinæren som sjekket at restene ville komme ut på den naturlige måten. Alt ville gå bra sa han... På kvelden så så jeg at dyret fortsatt slet, og et ben som stakk ut der bak, så skulle forsøke å hjelpe forsiktig til, men i det jeg tok tak i benet på det døde fosteret så knakk benet tvers av, og jeg sto med et liten labb i hånden. Tok turen rett til en annen veterinær, og etter en operasjon så overlevde heldigvis moren. En annen er at jeg tok til meg en omplasseringschinchilla som var gravid. Fødte to stykker, men den ene eide ikke kordinasjon, falt over og skrek i smerter, og hadde det helt grusomt. Vet ikke hvordan jeg greide å gjøre det, men brukte en murstein til å ende lidelsene. For dyret var det en mye mer human død fremfor å bli tatt med til veterinær, men for meg var det helt grusomt! Håper jeg slipper å gjøre noe lignende igjen. Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8 Du kan ikke være riktig klok. Man dreper ikke en nyfødt valp med murstein!!! Lukter psykopat lang vei! Ikke noe unormalt i at nyfødte valper ikke eier koordinasjon og hyler og skriker! Herrefred! Anonymous poster hash: abf98...5f2 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 En gang hadde bikkja fått tsk i noe nom utenfor et søppelspann da vi gikk tur (ikke vått spann). Jeg var raske med å dytte fingrene inn i munnen på dyret og vippet ut..... en brukt tampong! Men etter historien om hun som drepte en nyfødt valp med en murstein så er fremmede blodige tamponger ingenting. Nei nei! Chinchilla, gnager, og den døde momentant, ville aldri tatt en sjanse uten at jeg visste hvordan det ville gå. Og jeg vil si at en blodig tampong er mer ekkelt i den sammenheng. Usj! Bra hunden ikke svelget den! Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Du kan ikke være riktig klok. Man dreper ikke en nyfødt valp med murstein!!! Lukter psykopat lang vei! Ikke noe unormalt i at nyfødte valper ikke eier koordinasjon og hyler og skriker! Herrefred! Anonymous poster hash: abf98...5f2 Det var ikke en valp, men en gnager, selv om det ikke er noe forskjell sånn sett for dyret. Jeg forstår reaksjonen din. Men den var ikke frisk, den led voldsomt, og de hylene var helt grusomt å høre på. Så i stedet for å stresse dyret/forlenge lidelsene som det er å kjøre til veterinæren en halvtime unna for sprøyte så gjorde jeg det som selvsagt var verst for meg. Momentant og human død for dyret. Kunne da aldri funnet på å gjøre noe slikt mot et friskt dyr, jeg som ikke engang dreper insekter med vilje. Om veterinær var det beste valget for dyret så ville jeg selvsagt valgt det i stedet for å spare meg den opplevelsen. Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Du kan ikke være riktig klok. Man dreper ikke en nyfødt valp med murstein!!! Lukter psykopat lang vei! Ikke noe unormalt i at nyfødte valper ikke eier koordinasjon og hyler og skriker! Herrefred! Anonymous poster hash: abf98...5f2 Sorry, skrev valp, og det var feil. Men, uansett: man dreper ikke et dyr med en murstein!! Anonymous poster hash: abf98...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Sorry, skrev valp, og det var feil. Men, uansett: man dreper ikke et dyr med en murstein!! Anonymous poster hash: abf98...5f2 Dyret dør momentant uten å vite hva som i det hele tatt traff den, men jeg foretrekker veterinær for å ha det sagt, men det var en desperat situasjon, og jeg er ikke i tvil om at det var det beste for dyret. Det er ikke snakk om penger spart, eller at man er psykopat. Det er ikke noe verre enn de tusen musene som dør i musefelle hver dag, det er helt stuerent selv om det er risiko for at dyrene lider en smertefull død. Om du visste hvor glad jeg er i dyr, hvor mye den led og hvor vanskelig det var å gjøre så hadde du nok forstått det. Jeg gjorde det av en grunn og det var for å forkorte lidelsene dens. Men nå avsporer vi. Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8 12
Alice123 Skrevet 8. mars 2014 #19 Skrevet 8. mars 2014 Nei nei! Chinchilla, gnager, og den døde momentant, ville aldri tatt en sjanse uten at jeg visste hvordan det ville gå. Og jeg vil si at en blodig tampong er mer ekkelt i den sammenheng. Usj! Bra hunden ikke svelget den! Anonymous poster hash: 7ba9e...6a8 Beklager! Jeg leste "chiuaua" (jeg staver det sikkert feil men jeg mener sånn liten meksikansk hund). Jeg forstår at du gjorde det du måtte 3
Lumê Skrevet 8. mars 2014 #20 Skrevet 8. mars 2014 På bikkja hadde tydeligvis funnet noe digg på skogturen tidligere på dagen, uten at jeg fikk sett hva hun fant. Jeg og samboeren kom hjem etter fredagens handletur, med takeaway-pizza og gledet oss til fredagskos foran skjermen. Åpner døra og fy f... for en stank som møter oss Hun hadde åpenbart spydd opp hva enn hun hadde tusket til seg på tur tidligere på dagen, og det hadde rent nedover trappa. Jeg har aldri i mitt liv luktet noe så jæ... og det sier litt, hatt dyr hele mitt liv og jobbet på dyreklinikk i 6 år, så jeg har sett og luktet min del av uhumskeheter. Selv etter femte runden med grundig vask ble vi ikke kvitt lukta, og det endte med at gubben måtte demontere hele trappa slik at vi fikk vaske hver enkelt del. Dette var før jul, lukta er ikke helt borte enda Og den pizzaen var ikke så god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå