AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er sammen med en mann som har ei datter på 7 år som han har annenhver helg. Jeg elsker barn og har ingen problemer sånn i utgangspunktet. Problemet er at jeg rives i filler av sjalusi de helgene hun er hos han. Jeg vet det er irrasjonelt og unner dem tiden sammen men følelsen er der likevel. Spørsmålet er om dette er noe jeg bør ta opp med han (at det forhåpentligvis forsvinner hvis jeg setter ord på det) eller er dette noe jeg må jobbe meg ut av selv ? Noen tanker ?Anonymous poster hash: cbdb5...dff
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Hm.. synes ikke du skal ta dette opp med han. Sannsynligvis vil han tenke at du er umoden som ikke takler at han har et barn som betyr mye for han. Her må du jobbe med deg selv - i stillhet. Han er glad i deg og barnet på to helt forskjellige måter. Endret 8. mars 2014 av Nordis 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har lest litt ellers her inne også og det hjalp. Jeg syns folk kunne ha litt større forståelse for at det er vanskelig å være den ny dama men men. Jeg visste om henne fra dag en og har akseptert henne...men det går faktisk ann å slite med sjalusi for det ! Anonymous poster hash: cbdb5...dff
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har lest litt ellers her inne også og det hjalp. Jeg syns folk kunne ha litt større forståelse for at det er vanskelig å være den ny dama men men. Jeg visste om henne fra dag en og har akseptert henne...men det går faktisk ann å slite med sjalusi for det !Anonymous poster hash: cbdb5...dff Skjønner godt at dette kan være vanskelig. Og man velger jo ikke selv hvilke følelser man får. Men man velger selv hvilke følelser man gir næring. Irrasjonell sjalusi er ikke en av dem.
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Jeg tror ikke det er noe lurt å evt gi ham dårlig samvittighet fordi han er sammen med sitt eget barn og gir henne oppmerksomhet, selv om jeg skjønner at det ikke er dette du vil heller. Det er rett og slett ikke konstruktivt i det hele tatt. Det er ikke noe han kan eller bør gjøre for å endre situasjonen. I verste fall kan det ende med at barnet ikke føler seg velkommen om hun plukker opp signalene fra ham og deg. Du har ham for deg selv de helgene hun ikke er hos ham og må dele når hun er der. Mest sannsynlig vil dette forsvinne gradvis sammen med nyforelskelsen og kanskje enda mer om du blir en del av husholdningen. Da blir hun på en måte litt din også når hun er der og det blir nødvendigvis mer et barn-voksen-forhold enn en konkurrent. Og om man ser det fra barnets side, så må jo faktisk hun også dele faren sin med deg når du er der og har like god grunn (eller bedre) til å bli sjalu.
Nordis Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Jeg tror ikke det er noe lurt å evt gi ham dårlig samvittighet fordi han er sammen med sitt eget barn og gir henne oppmerksomhet, selv om jeg skjønner at det ikke er dette du vil heller. Det er rett og slett ikke konstruktivt i det hele tatt. Det er ikke noe han kan eller bør gjøre for å endre situasjonen. I verste fall kan det ende med at barnet ikke føler seg velkommen om hun plukker opp signalene fra ham og deg. Du har ham for deg selv de helgene hun ikke er hos ham og må dele når hun er der. Mest sannsynlig vil dette forsvinne gradvis sammen med nyforelskelsen og kanskje enda mer om du blir en del av husholdningen. Da blir hun på en måte litt din også når hun er der og det blir nødvendigvis mer et barn-voksen-forhold enn en konkurrent. Og om man ser det fra barnets side, så må jo faktisk hun også dele faren sin med deg når du er der og har like god grunn (eller bedre) til å bli sjalu. Viktig poeng her. Barnet har faktisk enda bedre grunn til å bli sjalu. Hun har hatt pappaen sin for seg selv så lenge, men nå må hun dele på oppmerksomheten. Håper pappaen er klok nok til av og til å finne på aktiviteter alene med barnet der nydama ikke alltid er med. Ts: Denne sjalusien din - bunner den i at du innerst inne ser barnet som en trussel? Tror du ikke han har kjærlighet nok til dere begge? For å dra en sammenligning - da jeg fikk mitt barn nr 2, så ble jeg ikke mindre glad i nr 1. Det er nok plass i hjertet hans til dere begge. Kos deg med han i de barnefrie helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå