AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg (mann) bor med min yngre samboer. Jeg er i fast jobb, og hun går siste året vgs. Vi flyttet inn i denne leiligheten sammen, og på husleiekontrakten har huseier skrevet min samboer sitt navn på lleietaker. Når jeg mottok kontrakten, skrev jeg / mitt navn bak hennes navn, og det er kun jeg som har skrevet under på hele kontrakten, hun har ikke skrevet under noen steder. Det er også jeg som har betalt husleie hver måned siden vi flyttet inn. La oss si at det blir slutt mellom oss, hvem har rett til å bli boende i leiligheten?Anonymous poster hash: d4d97...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Også verdt å merke seg at er jeg som stor for all oppussing (maling) økonomisk og arbeidsmessig. Strøm er det også jeg som har betalt, hun har egentlig bare bodd her "gratis." Anonymous poster hash: d4d97...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Jeg (mann) bor med min yngre samboer. Jeg er i fast jobb, og hun går siste året vgs. Vi flyttet inn i denne leiligheten sammen, og på husleiekontrakten har huseier skrevet min samboer sitt navn på lleietaker. Når jeg mottok kontrakten, skrev jeg / mitt navn bak hennes navn, og det er kun jeg som har skrevet under på hele kontrakten, hun har ikke skrevet under noen steder. Det er også jeg som har betalt husleie hver måned siden vi flyttet inn. La oss si at det blir slutt mellom oss, hvem har rett til å bli boende i leiligheten?Anonymous poster hash: d4d97...fe0 Det er litt vanskelig. Dersom det står hennes navn på husleiekontrakten, kan nok en god advokat få noe ut av dette. Jeg vil råde deg til ved et eventuelt brudd å bli enig med din samboer om hvem som skal bli boende i leiligheten. I en eventuell rettssak er det ikke innlysende hvem som vinner. Videre vil jeg råde deg/dere til skrive samboerkontrakt så snart som mulig, slik at dere er enige om hvem som skal ha hva ved et eventuelt brudd. Anonymous poster hash: 7a0f4...e73
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Hun har uansett ingen mulighet til å betale husleie om jeg slår opp og drar, de fleste av møblene er også mine. Det beste er vell om jeg skriver en ny kontrakt, fører opp mitt navn og sender til huseier? Anonymous poster hash: d4d97...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Men jeg mener at, det er jeg som har signert leiekontrakten, ergo det er jeg som har forpliktet meg til å leie, hun har ikke satt sin signatur på kontrakten, og har derfor ingen kontrakt. Mitt navn er jo oppført ved siden av hennes navn på leietaker. Anonymous poster hash: d4d97...fe0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Jeg synes det høres ut som du ikke er så interessert i å forsette et forhold med henne kg ha noe særlig tro på en framtid. Enten får du se deg etter noe annet, eller ta det opp med henne på en fornuftig måte. Dersom du legger fram det fornuftig for henne at du har stått for hoveddelen av utgiftene og du ønsker å forsette å bo der- vil hun si at det er greit at du overtar. Men siden du har skrevet under, har vel du også automatisk ansvaret og " borett". Evt kan du jo bare finne noe annet, så slipper du å forholde dg til noe annet enn oppsigelsestidAnonymous poster hash: 741ef...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå