Gå til innhold

Hvilke filmer/serier har gitt deg traumer?

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er gammel nok til å være blant de første i Norge som så "Excorsisten". Jeg får fremdeles seriøse sjokk når jeg ser bilder fra filmen. Og skal aldri-aldri-aldri-aldri se den igjen.

(Til dere unge: Tenk på at vi på 70-tallet ikke hadde sett så mye av denne type filmer før. Det var ganske nytt. Jeg skjønner utmerket at Excorsisten ikke skremmer vannet av en 16-åring i 2014, men den skremte vannet av oss i "gamle dager". Fordi vi ikke hadde sett tilsvarende - eller verre - før)

så den nyeste versjonen av exorcisten. Husker ikke når den kom men vet Stellan Skarsgård er i den. Temmelig grusom den og

Og for ikke å snakke om saw filmene. Så litt av en. Klarte ikke se mer. Ble både på gråten, kvalm og sinna på samme tid. Skjønner ikke hva som får folk til å lage så grufulle filmer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var kjempe bra slutt! så ikke den komme for å si det slik.

Nei, den var jo knallbra sånn sett, jeg var totalt uforbredt. Med verre mente jeg mer grusomt ekkel og jævlig creepy, noe som er godt gjort siden Stephen King er kongen av creepyness.

Det er en slutt man husker.

Anonymous poster hash: 9b1f9...6fe

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg er gammel nok til å være blant de første i Norge som så "Excorsisten". Jeg får fremdeles seriøse sjokk når jeg ser bilder fra filmen. Og skal aldri-aldri-aldri-aldri se den igjen.

(Til dere unge: Tenk på at vi på 70-tallet ikke hadde sett så mye av denne type filmer før. Det var ganske nytt. Jeg skjønner utmerket at Excorsisten ikke skremmer vannet av en 16-åring i 2014, men den skremte vannet av oss i "gamle dager". Fordi vi ikke hadde sett tilsvarende - eller verre - før)

Jeg så den på begynnelsen av 2000-tallet da den var satt opp på kino igjen og jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Jeg kan heller ikke se den filmen igjen.

Tanken på den scenen hvor hun kommer ned trappa gir meg grøsninger all over!!

Gjest Cevita
Skrevet

Når jeg var ganske liten så jeg en Albert Aabergtegnefilmepisode som jeg fortsatt er redd for. Det var den med udyret under senga, og de store fæle øynene som stirra på meg. Jeg ble livredd! Var redd i mange år for at udyret skulle ligge under senga mi og, men turte ikke se etter.

Per dags dato er jeg fortsatt ikke glad for store gule katteøyne, eller andre ekle øyne som er unaturlige. Det er det verste jeg får servert i skrekkfilmer (så akkurat American Horror Story: Asylum, og det verste i hele serien var da nonna fikk djeveløyne). (Og jeg klarer heller ikke se den episoden Albert Aaberg igjen).

Men jeg tør se under senga mi nå da...

Skrevet

Scenen som har brent seg mest fast på netthinnen må være fra Schindler's liste, der hvor de beordrer en lam mann om å reise ser og da han ikke lystrer så triller de han ut på balkongen og velter han ut mange etasjer ned. Fikk så forferdelig vondt inni meg da.

• Liker 3
Skrevet

Shcindlers liste ja. Den scenen med den lille jenta i rød kåpe som danser rundt uten en bekymring i verden. Senere i filmen ligger den samme røde kåpa i en haug med lik i en konsentrasjonsleir... *hulk*

AnonymBruker
Skrevet

En film med Jodi foster der hun spiller en ung kvinne som blir voldtatt og som anmelder saken med det som medfølger av trusler osv. Og den første Alien filmen. Og så Snake on the plane. Hater slanger.

Anonymous poster hash: 1708d...18c
Skrevet

Jeg kan ikke se på skrekkfilmer, jeg blir bare redd i dagesvis etterpå. Etter at jeg hadde sett The Ring på kino, kikka jeg litt på nettsider som handla om filmen, og jeg ble så redd at jeg bare måtte skru av Pc-en.

Begynte også å se på American Horror Story, men tør ikke se den heller. Selv om jeg jo vet at den er bra, den er bare litt for bra...

Og i The Wire: Hvordan kunne de skyte stakkars Wallace?? Jeg var satt ut i dagesvis etterpå.

Gjest Chanty
Skrevet

Haisommer. Uten tvil. De filmene har gjort meg redd for å bade i havet! (Ja, til og med i Norge)
Og forsåvidt alle andre haifilmer. Er det ikke rart at jeg likevel se dem da? Haha..

Gjest Hyssingen
Skrevet

Lillefot, Dumbo og Edward Saksehånd.

Skrevet

Tornerose ga meg mareritt som liten...

.. I voksen alder har "the ring" gitt meg traumer for å si det mildt.

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Heksene jeg måtte sove inne oss mine store søster etter at jeg så den filmen.

Men som voksen har ingen filmer gitt meg traumer eller marrerit tross alt det er bare filmer det er ikke ekte.

Endret av Rhaegar Targaryen
Skrevet

Bob er helt utrolig ekkel! Når han krabber over sofaen... Og når han er under dyna også er han plutselig Leland, det er så utrolig psykisk ubehagelig!

Elsker den serien, men de to scenene der *grøss*

Twin Peaks. Da serien gikk på NRK for første gang så var jeg 13-14 år gammel. Tror egentlig jeg var litt for umoden mentalt sett til å se den serien, for det er for meg ingenting i hele verden som er skumlere enn BOB og dvergen som danser i det røde rommet. Jeg får frysninger langt inn i margen bare jeg tenker på det.

For meg å se siste episode i Twin Peaks er den dag i dag skikkelig mentalt krevende. Jeg er mentalt utslitt etter episoden, det har satt psykologiske arr tror jeg, at jeg så den så tidlig.

Skrevet

Å, her var det mye jeg har delvis fortrengt!

Når de skyter Wallace i the wire, får tårer i øynene bare jeg tenker på det.

Exorcisten: Den trappescenen, etterfulgt av når hun tisser på gulvet.

The ring: Hele filmen frika meg fullstendig ut, var redd for TVer, videospillere, fluer, telefoner, hester, lang mørkt hår og you name it i månedsvis etterpå.

Engelen: Når hun gir fra seg barnet, eneste gang jeg har grått på kino, hulket og måtte reparere med å bare se koselige ting en uke etterpå.

The shining, grufull! Men utrolig bra. Dama i badekaret og generelt stemningen, ekkelt!

Misery: Når han har rømt og hun modifiserer anklene hans.

Blair witch: Var redd for skogen i lange tider etterpå.

The conjuring: Holdt meg for øynene halve filmen. Hun dama under gulvet litt uti filmen, æææææ!

Tror jeg har over snittet mange film og serie traumer....

Ja, og generelt zombier, kan ikke se noe med zombier i uten å få forferdelige mareritt.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

The road ja.Fantastisk bra film,men veldig fæl også.Satt der med en forferdelig følelse etter at filmen var ferdig.

The walking dead. Som slutten av episode 5 i nyeste sesongen.Sammen med den sangen ble det veldig sterkt.

Requiem for a dream.

Schindlers liste.

Grøssere reagerer jeg som regel ikke særlig på.Spesielt ikke de med masse blod og gørr.

Husker jeg så et glimt av Chucky da jeg var liten.Ble dritredd og hadde mange dukker i tillegg,så var redd for at de skulle våkne til liv :)

Skrevet (endret)

Alt som har med grøssere å gjøre, spesielt når folk blir kuttet opp. Tåler heller ikke scener som har med tortur eller voldtekt å gjøre. Har sett "De tiltalte" med Jodie Foster flere ganger, men jeg har aldri sett hele voldtekten. Bare begynnelsen gjør meg kvalm.

Endret av KG79
Gjest Pheel
Skrevet

Så "Jeg er Dina" som ganske ung for mange år siden. Blir enda uvel med tanken.

Skrevet

Saw filmene. Jeg, kusinen min, fetteren min og en familievenn var hjemme alene i et diiiiigert hus når vi så på den sammen. Jeg var da 9 år, og siden har den filmen gitt meg grøsninger.

Gjest Anastasia
Skrevet

Den Stephen King-filmen IT gjorde meg livredd for klovner! Syns fortsatt den er skummel..

Skrevet

American History X med fortauskanten.

Og World War Z hele filmen rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...