Gjest black nailpolish Skrevet 8. mars 2014 #21 Skrevet 8. mars 2014 Jeg kan i grunn se det meste, har aldri latt meg affisere veldig av film, verken vold eller psykologiske greier, syntes til og med at Hufsa var kjempekul og kledde meg ut som henne på halloween til alle ungenes store forfærdelse, har vel fleire positive "traumer" som har satt spor enn negative.. Men husker det var ein scene i Kaptein Rødskjegg, det tegna serien som gikk på tv for ein stund tilbake, ganske fine tegninger og forseggjort med en sjørøverkaptein, en blond piratdame (min første kjærlighet!) og no.. Husker ikke heilt hvilken scene, prøvde å google men finner ikke no særlig om det, men det var iallfall en scene hvor ein av dem ble skada eller no og jeg satt og hylgrein i timesvis på grunn av det, hadde vondt langt inn i sjela..!
Galactica Skrevet 8. mars 2014 #22 Skrevet 8. mars 2014 Jeg var ti år da jeg så E.T. og hadde problemer med å sove i en uke etterpå. Og Blindpassasjeren var skikkelig, skikkelig creepy! http://no.wikipedia.org/wiki/Blindpassasjer_(TV-serie) 1
Alina X Skrevet 8. mars 2014 #23 Skrevet 8. mars 2014 Da jeg var liten var jeg redd for Hufsa og derre Critters greiene. Husker også en av Hannibal Lecter filmene hvor han spiser hjernen til han ene fyren,klarte ikke engang å se bilder av hjerner lang tid etter det, og den american history x scenen med fortauskanten er fæl. Nå så er det mest zombier jeg har skrekken for, er dritredd dem. Går forbi vår frelsers gravlund sent på kvelden når jeg skal hjem og tenker ofte på om det plutselig skal klatre opp noen zombies fra jorda.
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #24 Skrevet 8. mars 2014 Jeg har vel stort sett fått med meg det jeg har snublet over av grøssere siden jeg var bare jenteungen og det er sjelden at noe setter seg fast. Men det er EN ting jeg ikke takler: Drukningsscener! Den ene som har brent seg fast er åpningsscenen fra Fluenes Herre/Lor of the flies (filmen altså) og en del av The Impossible (fra tsunamien i Thailand). Begge ene og alene pga disse under-over vann episodene. Gi meg blod, gørr, gjenferd og zombier når som helst, men bare på land og ikke under vann.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #25 Skrevet 8. mars 2014 Husker ikke navnet på filmen, men en mann blir stroppet fast og gitt medisiner så han ikke kan røre seg, men fortsatt føle smerte. Og så blir han torturert fy søren as..... (Han hadde riktignok drept datteren til han som utførte dette)Anonymous poster hash: 374d2...727
skruf Skrevet 8. mars 2014 #26 Skrevet 8. mars 2014 Husker ikke navnet på filmen, men en mann blir stroppet fast og gitt medisiner så han ikke kan røre seg, men fortsatt føle smerte. Og så blir han torturert fy søren as..... (Han hadde riktignok drept datteren til han som utførte dette)Anonymous poster hash: 374d2...727 Den filmen er knallbra! Law abiding citizen heter den:) 2
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #27 Skrevet 8. mars 2014 Husker ikke navnet på filmen, men en mann blir stroppet fast og gitt medisiner så han ikke kan røre seg, men fortsatt føle smerte. Og så blir han torturert fy søren as..... (Han hadde riktignok drept datteren til han som utførte dette)Anonymous poster hash: 374d2...727 7 Days (Sju dager)?
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #28 Skrevet 8. mars 2014 (endret) Den filmen er knallbra! Law abiding citizen heter den:) Evt den ja 7 days er vel en serie kanskje.. (Edit.. og en fransk film som handler om akkurat dette.. jeg er forvirret..) Endret 8. mars 2014 av Lea2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #29 Skrevet 8. mars 2014 Filmer: Fluen, IT og the Ring. Serie: En episode av MacGyver der handlingen er på et laboratorie, en dame med en hund har forsket frem et virus e.l. som gjør deg gammel kjempefort. Så ser vi at hunden blir gammel og dør, og damen blir kjempegammel i ansiktet. Jeg husker jeg fikk en utavmæsjælopplevelse som tiåring når jeg så akkurat den scenen. Jævlig. Så den igjen for ikke lenge siden, da var den ikke så ekkel... Scene i film: Sluttscenen i the Mist. Kan ikke spoile, men jeg ble så sjokkert og frustrert at jeg ikke klarer å tenke på den uten å få tårer. Mye verre enn den originale slutten i Stephen Kings novelle, og det sier litt. Anonymous poster hash: 9b1f9...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #30 Skrevet 8. mars 2014 Jeg var ti år da jeg så E.T. og hadde problemer med å sove i en uke etterpå. Og Blindpassasjeren var skikkelig, skikkelig creepy! http://no.wikipedia.org/wiki/Blindpassasjer_(TV-serie) JA, E.T. også. Han ER jo kjempeskummel. Husker jeg synes det var så rart at de ungene ville "henge" med denne skapningen. Btw, jeg skvatt så jævlig av signaturen din. Jeg tror jeg er en sart sjel. Anonymous poster hash: 9b1f9...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #31 Skrevet 8. mars 2014 Den scenen som jeg husker best og grøsser av, er når Edward Nortons karakter i American History X tråkker på hodet til en fyr som ligger med tennene på en fortauskant. Man ser jo ikke hva som skjer, men det er nesten verre å forestille seg det. Det er det verste jeg har sett og, tror jeg. Pleier å holde hendene foran øynene når noe jævlig er iferd med å skje på filmer. Husker ikke noe annet konkret som var helt ille.. Generelt misliker jeg at dyr blir mishandlet/drept i filmer. Tortur av mennesker takler jeg bedre.. Men de verste scenene får jeg nok ikke med meg. Anonymous poster hash: cceae...0ee 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #32 Skrevet 8. mars 2014 The Grudge og The Ring:( Anonymous poster hash: ad419...5a7 2
Yzma Skrevet 8. mars 2014 #33 Skrevet 8. mars 2014 Ursula i lille havfruen og hun jenta i the ring (eller ubesvart anrop alle små hvite jenter med langt hår og kjole lol) 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #34 Skrevet 8. mars 2014 Denne scenen her : Anonymous poster hash: ad419...5a7 10
Gjest BettyBoop Skrevet 8. mars 2014 #35 Skrevet 8. mars 2014 De fleste har noe som gir dem litt frysninger på film, enten det er dukker som blir levende, mumier, romvesner osv. Selv er jeg svak for roboter, vel, de som er meninga skal være skumle:P Så en sånn apokalyptisk fremtid a la Terminator er mitt verste mareritt Og jeg kan takke denne scenen fra Superman 3(av alle ting!) for det:P Nå er jeg spent på hva som har gitt andre film-traumer^^, Anonymous poster hash: 573ef...fc6 dreamcatcher. Vil ikke fortelle detaljene on den engang for da kommer de fram igjen:P
Gjest ashanti Skrevet 8. mars 2014 #36 Skrevet 8. mars 2014 Jeg så et bittelite glimt av Halloween da jeg var rundt 10 år (akkurat en scene hvor den fyren flyr rundt med maske og kniven sin) og det var ikke noe særlig.. Jeg sliter skikkelig med masker/kostymer den dag i dag. Filmer som Skrik o.l - altså masker og slikt..
Sylvari Skrevet 8. mars 2014 #37 Skrevet 8. mars 2014 The road: http://www.imdb.com/title/tt0898367/ Scenen der de kommer til et befolket hus, og det er en luke i hagen som leder ned til en kjeller full av nakne mennesker, barn og voksne. Det øyeblikket der det gikk opp for meg at de menneskene var fanget fordi de skulle spises, da fikk jeg frysninger over hele kroppen. Og når hovedpersonene ikke gjør noe for å hjelpe dem. Det viser hvor kyniske man blir i en verden der man må kjempe for livet hele tiden. Og jeg blir også skeptisk til den siste scenen, skal de spise ham eller hjelpe ham? I tillegg: I boka er det visst en scene der et spedbarn blir grillet og spist. Glad jeg slapp å se det på filmen... Kom inn her for å nevne den samme scenen, syns både boka og filmen er fantastisk, men grotesk. Jeg er nok en av de som ville endt opp i en slik kjeller. 1
Dolce Skrevet 8. mars 2014 #38 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er gammel nok til å være blant de første i Norge som så "Excorsisten". Jeg får fremdeles seriøse sjokk når jeg ser bilder fra filmen. Og skal aldri-aldri-aldri-aldri se den igjen. (Til dere unge: Tenk på at vi på 70-tallet ikke hadde sett så mye av denne type filmer før. Det var ganske nytt. Jeg skjønner utmerket at Excorsisten ikke skremmer vannet av en 16-åring i 2014, men den skremte vannet av oss i "gamle dager". Fordi vi ikke hadde sett tilsvarende - eller verre - før) 5
Sylvari Skrevet 8. mars 2014 #39 Skrevet 8. mars 2014 Filmer: Fluen, IT og the Ring. Serie: En episode av MacGyver der handlingen er på et laboratorie, en dame med en hund har forsket frem et virus e.l. som gjør deg gammel kjempefort. Så ser vi at hunden blir gammel og dør, og damen blir kjempegammel i ansiktet. Jeg husker jeg fikk en utavmæsjælopplevelse som tiåring når jeg så akkurat den scenen. Jævlig. Så den igjen for ikke lenge siden, da var den ikke så ekkel... Scene i film: Sluttscenen i the Mist. Kan ikke spoile, men jeg ble så sjokkert og frustrert at jeg ikke klarer å tenke på den uten å få tårer. Mye verre enn den originale slutten i Stephen Kings novelle, og det sier litt. Anonymous poster hash: 9b1f9...6fe Syns det var kjempe bra slutt! så ikke den komme for å si det slik.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #40 Skrevet 8. mars 2014 Filmen IT og Fraglerne Anonymous poster hash: a6349...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå