Gå til innhold

Hvilke filmer/serier har gitt deg traumer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har noe som gir dem litt frysninger på film, enten det er dukker som blir levende, mumier, romvesner osv.

Selv er jeg svak for roboter, vel, de som er meninga skal være skumle:P Så en sånn apokalyptisk fremtid a la Terminator er mitt verste mareritt :fnise: Og jeg kan takke denne scenen fra Superman 3(av alle ting!) for det:P

Nå er jeg spent på hva som har gitt andre film-traumer^^,

Anonymous poster hash: 573ef...fc6
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Citha
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Telles vold? Glemmer aldri den scenen i Hodejegerne der politibilen har falt ned i den elva. Da hovedpersonen må knuse fingrene til den ene politimannen :sjokkert: Får frynsinger gjennom hele kroppen bare av å tenke på det!! ææh.

Eller Inglorious Bastards når de skyter i stykker ansiktet på Hitler... Sånne ting synes jeg er skikkelig ekkelt.

Men etter å ha sett alle sesongene av Spartacus er jeg nå blitt immun mot vold på TV, hehe.

Endret av bella_
  • Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Martyrs (fransk film, scnene i den er noe av det verste jeg har sett).

Attack on titan (anime, menneskeheten må gjemme seg bak lange vegger for å ikke bli spist av noen freaky humanoider).

Matrix - sier seg selv, den scenen hvor Neo blir frigjort har seriøst skada meg for livet.

Utenom det er det en scene i serien Skins i sesong 4 som river i hjerterota. Når man blir tett knyttet til en karakter og den personen dør... Ikke se om du ikke vil ha spoilere, men jeg snakker selvsagt om DETTE :(

Utenom det takler jeg grøss og sånt veldig bra, er filmer hvor menneskeheten går til helvete som skremmer meg. Filmen "the road" kommer jeg aldri til å klare å se flere ganger, den er så trist og jævlig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Telles vold? Glemmer aldri den scenen i Hodejegerne der politibilen har falt ned i den elva. Da hovedpersonen må knuse fingrene til den ene politimannen :sjokkert: Får frynsinger gjennom hele kroppen bare av å tenke på det!! ææh.

Eller Inglorious Bastards når de skyter i stykker ansiktet på Hitler... Sånne ting synes jeg er skikkelig ekkelt.

Men etter å ha sett alle sesongene av Spartacus er jeg nå blitt immun mot vold på TV, hehe.

Den der scenen hvor han ene fyren får hodet sitt slått inn med et balltre synes jeg er mye verre, jeg forlater alltid rommet når den kommer på :fnise:

Gjest Mr. Toad
Skrevet

Enkelt. Fragglene. DEN følelsen når de jævla gorgene fanga en fraggel. :cry3:

• Liker 15
Skrevet

guiena pig flower 2 flower of flesh and blood. Den desidert mest forstyrrende filmen som eksisterer ALDRIII se den, den er forferdelig jævlig grusom å meningsløs. Sitter kun igjen med et arr i sjelen som aldri forsvinner :(

AnonymBruker
Skrevet

Skumleste filmen jeg noen gang har sett: What lies beneath. Den var bare så grunnleggende og iskaldt creepy. Baderomsscenen... jeg turde knapt gå inn på badet i lang tid etterpå. Eller se i et speil. Og ikke minst scenen da bilen havner i vannet og man bare vet at dama befinner seg der nede. Merker når jeg skriver at jeg fortsatt har traumer. Aldri turt å sette på filmen igjen :P

Anonymous poster hash: 6db4d...91c
Skrevet

Twin Peaks. Da serien gikk på NRK for første gang så var jeg 13-14 år gammel. Tror egentlig jeg var litt for umoden mentalt sett til å se den serien, for det er for meg ingenting i hele verden som er skumlere enn BOB og dvergen som danser i det røde rommet. Jeg får frysninger langt inn i margen bare jeg tenker på det.

For meg å se siste episode i Twin Peaks er den dag i dag skikkelig mentalt krevende. Jeg er mentalt utslitt etter episoden, det har satt psykologiske arr tror jeg, at jeg så den så tidlig.

• Liker 4
Skrevet

Den der scenen hvor han ene fyren får hodet sitt slått inn med et balltre synes jeg er mye verre, jeg forlater alltid rommet når den kommer på :fnise:

Haha, sant det! Jeg har sett den filmen ca seks ganger, og det var den siste gangen jeg faktisk SÅ hele den scenen :fnise:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Enkelt. Fragglene. DEN følelsen når de jævla gorgene fanga en fraggel. :cry3:

Herregud da. Det der var gjemt i en veldig mørk krok i hjernen min, men nå måtte du åpne et kapittel av barndommen min som jeg helst hadde forbeholdt fortrengt.

Andre skumle barneserier: Tapper den pysete hunden. Brrr....

Skrevet

Den scenen som jeg husker best og grøsser av, er når Edward Nortons karakter i American History X tråkker på hodet til en fyr som ligger med tennene på en fortauskant. Man ser jo ikke hva som skjer, men det er nesten verre å forestille seg det.

• Liker 13
Skrevet

Den scenen som jeg husker best og grøsser av, er når Edward Nortons karakter i American History X tråkker på hodet til en fyr som ligger med tennene på en fortauskant. Man ser jo ikke hva som skjer, men det er nesten verre å forestille seg det.

JAA! Fy faen! Det hadde jeg glemt. Noe av det verste jeg har sett..

• Liker 1
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Herregud da. Det der var gjemt i en veldig mørk krok i hjernen min, men nå måtte du åpne et kapittel av barndommen min som jeg helst hadde forbeholdt fortrengt.

Beklager, jeg var ikke klar for å åpne den esken selv kjenner jeg. Møtes hos psykologen?

Skrevet

Slutten av Terminator 2.
Det tok meg laaang tid å bare tørre å tenne en fyrstikk etterpå.
Den dag i dag går det greit å se den, men når man som liten shitkid står opp på natta, skrur på tven og ser noen bli senket ned i noe sånt.. Heh..
Jeg har ekstremt respekt for flammer den dag i dag :P

Gjest BabyBlue
Skrevet

Beklager, jeg var ikke klar for å åpne den esken selv kjenner jeg. Møtes hos psykologen?

Deal!

Skrevet

Twin Peaks. Da serien gikk på NRK for første gang så var jeg 13-14 år gammel. Tror egentlig jeg var litt for umoden mentalt sett til å se den serien, for det er for meg ingenting i hele verden som er skumlere enn BOB og dvergen som danser i det røde rommet. Jeg får frysninger langt inn i margen bare jeg tenker på det.

For meg å se siste episode i Twin Peaks er den dag i dag skikkelig mentalt krevende. Jeg er mentalt utslitt etter episoden, det har satt psykologiske arr tror jeg, at jeg så den så tidlig.

Dette er vel akkurat hva jeg hadde svart selv, jeg var litt yngre da jeg så serien første gangen, og BOB er jo en klassiker, og spesielt lydnivået og filmingen i den siste episoden som du sa.

Uten å spolie noe, men slutten av en av episodene med flashbacks da person våkner opp og skriker sitter også i enda hos meg.

Er veldig glad i "Twin Peaks" da en av høydarane på Tv som barn :-)

" Twin Peaks : Fire Walk With Me" har mye av samme virkning og er også litt mørkere, liker den også.

Skrevet (endret)

Lillefot. Fryktelig film. Husker jeg da var 5 år, og mamma måtte forklare meg om døden. Jeg gråt og gråt i sikkert en uke.

Og så har jeg alltid vært redd for TittenTei.

Endret av UnderCover
  • Liker 4
Skrevet (endret)

The road: http://www.imdb.com/title/tt0898367/

Scenen der de kommer til et befolket hus, og det er en luke i hagen som leder ned til en kjeller full av nakne mennesker, barn og voksne. Det øyeblikket der det gikk opp for meg at de menneskene var fanget fordi de skulle spises, da fikk jeg frysninger over hele kroppen. Og når hovedpersonene ikke gjør noe for å hjelpe dem. Det viser hvor kyniske man blir i en verden der man må kjempe for livet hele tiden.

Og jeg blir også skeptisk til den siste scenen, skal de spise ham eller hjelpe ham?

I tillegg: I boka er det visst en scene der et spedbarn blir grillet og spist. Glad jeg slapp å se det på filmen...

Endret av Kjemi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...