AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er så verpesyk nå at jeg vet knapt hvilket bein jeg skal stå på. Fra før har jeg en tennåring som jeg var alene med i 10 år, og hadde fått helt skrekken for å få flere barn og stole på menn igjen. Jeg er akkurat blitt 30 og bor nå sammen med en fantstisk mann. Vi ønsker oss et barn sammen og snakker nå om når vi kan begynne å prøve. Det har seg nemlig slik at han er i 100% arbeids, og har kveldsskole 3 kvelder i uka samt annen hver lørdagsformiddag. Han vil vente til han er ferdig med skole med å få baby fordi han ikke vil være så mye borte fra babyen de første mnd. Han er ferdig juni 2015. Dva at vi kan prøve aktivt fra august i år.. Men! Jeg har fått på ppiller i 14 år nå og er kjemperedd for at det skal ta lang tid å bli gravide. Har derfor sluttet nå for å prøve å få kroppen på stell. Har mistet mensen da jeg gikk på pillene og fortsatt etter 6 uker av ppiller er den ikke kommet! Jeg er alergisk mot latex, så kondom frem til august er ingen løsning. Dessuten har jeg ikke det minste lyst til å vente helt til høsten med å prøve å bli gravid. Har foreslått for samboeren min at vi kan like godt starte nå, og hvis jeg blir gravid fort og føder før han er ferdig med kveldsskole så kan han ta permisjon fra jobben sin slik at han jobber f.eks 60% og søke studielån for deltidsstudie i tillegg fra baby er født til skoleslutt. Om jeg blir gravid snart vil det jo uansett være maks 3-5 mnd mellom termin og han er ferdig på skolen.. Når jeg er ferdig med fødselspermisjonen er planen at jeg skal studere, og det er skolestart både i august og januar, så da passer det jo veldig bra om jeg blir gravid nå snart slik at min del av permisjonen er ferdig til januar 2015. Høres dette brukbart ut eller bør vi bare vente til høsten med hele babygreia?Anonymous poster hash: 283d5...0a7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Jeg ville begynt. Det er ikke gitt at det klaffer med en gang. Anonymous poster hash: 36cfa...9c6
Verpus Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Ser ikke problemet med å begynne så sant han er villig til å jobbe mindre en periode.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Jeg ville ventet. Manne er vel interessert i å ha gode resultater på skolen, ikke bare gjennomføre. Hva gjør det å vente i 5-6 mnd? Du er jo fortsatt ganske ung. Tenk hvor mye roligere begge skal leve når dere ikke stresser med mange prosjekter i tillegg til en baby. Anonymous poster hash: 0b489...d18 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Om det hadde gjort valget litt lettere for dere så har de latexfrie kondomer på apoteket Anonymous poster hash: 6fca7...256 2
Gjest Ciegus Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Jeg syns dere skal vente, hvertfall hvis det er det han vil. Det er mye enklere for han om han slipper å gå kveldsskole når han har baby. En jobb kan han få sykemelding fra om noe skulle skje hjemme, men skolen går jo sin gang. Det er jo bare snakk om et halvt år også, så forstår ikke hastverket ditt når du bare er 30. Jeg syns du skal la han avgjøre dette. At du ikke har fått mensen ennå er ingenting å bekymre seg for ennå heller.
Gjest Rosemaleri Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 (endret) . Endret 9. april 2014 av Rosemaleri
Babi Skrevet 31. mars 2014 #9 Skrevet 31. mars 2014 Forstår hva du føler. 14 år på pilla er da relativt lenge, og jeg tror kroppen din bruker noen måneder på å få virkningene ut av kroppen. Tviler uansett på at du blir gravid nå med en gang, så ser ingen grunn til å bruke prevensjon. Skjer det, så får dere ta det derfra. Om det blir en aldri så liten omstilling så er det verdt det Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå