AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Hei! Jeg er en jente på 21, er 163 høy og 80 kg. Har til nå klart å gå ned ca 5 kg, men vektnedgangen stopper opp etter noen uker? Jeg trener 3 ganger i uka; utholdenhet og styrke. Jeg spiser sunt og ligger i kaloriunderskudd samtidig som jeg begrenser inntaket veldig av karbohydrater. Hva gjør jeg feil? Anonymous poster hash: fedaf...537
Gjest Runforit Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Hei!Jeg er en jente på 21, er 163 høy og 80 kg. Har til nå klart å gå ned ca 5 kg, men vektnedgangen stopper opp etter noen uker?Jeg trener 3 ganger i uka; utholdenhet og styrke. Jeg spiser sunt og ligger i kaloriunderskudd samtidig som jeg begrenser inntaket veldig av karbohydrater. Hva gjør jeg feil? Anonymous poster hash: fedaf...537 Hvor mange kalorier inntar du da? Husk også at vekten med jevne mellomrom vil nå et platå der den stabiliserer seg på nye vekt for å så gå ned igjen. Er du i underskudd så vil du gå ned, noe annet er fysisk umulig.
Egutt Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Nå må du ikke glemme at du kan minske i størrelse selv om du ikke går ned i vekt. Muskler veier mer enn fett, så dermed vil du gå ned i størrelse da du mister større volum av fett enn det volum muskelmasse du bygger. Bare fortsett, spis sunt og unngå brus, godterier, minst mulig sukker. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Hvor mange kalorier inntar du da? Husk også at vekten med jevne mellomrom vil nå et platå der den stabiliserer seg på nye vekt for å så gå ned igjen. Er du i underskudd så vil du gå ned, noe annet er fysisk umulig. Jeg inntar mellom 1000 og 1500 kalorier i ukedagene, noe mer i helgene. Men jeg drikker ikke brus og spiser minimalt med søtsaker/godterier. Anonymous poster hash: fedaf...537
Gjest Runforit Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Jeg inntar mellom 1000 og 1500 kalorier i ukedagene, noe mer i helgene. Men jeg drikker ikke brus og spiser minimalt med søtsaker/godterier. Anonymous poster hash: fedaf...537 Under 1500 er for lite. 1000 er bare dumt. Er underskuddet for stort så brenner du på muskelmassen. Muskler brenner fett 24/7 så tærer du dem bort så vil du senke forbrenningen din. Muskler veier ikke mer enn fett, men 1 kilo muskler tar mindre plass en 1 kg fett. Derfor lønner det seg også å ta målene dine underveis. Ikke ligg under 1500 kcal om dagen og spis litt mer de dagene du trener. Om målet er en strammere kropp med mer muskler og mindre fett så må du gi kroppen noe å bygge på de dagene du trener ellers vil ikke kroppen klare å nyttiggjøre seg av treningen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Under 1500 er for lite. 1000 er bare dumt. Er underskuddet for stort så brenner du på muskelmassen. Muskler brenner fett 24/7 så tærer du dem bort så vil du senke forbrenningen din. Muskler veier ikke mer enn fett, men 1 kilo muskler tar mindre plass en 1 kg fett. Derfor lønner det seg også å ta målene dine underveis. Ikke ligg under 1500 kcal om dagen og spis litt mer de dagene du trener. Om målet er en strammere kropp med mer muskler og mindre fett så må du gi kroppen noe å bygge på de dagene du trener ellers vil ikke kroppen klare å nyttiggjøre seg av treningen. Ok, klarte bare ikke å dy meg. 1 kilo fett veier det samme som 1 kilo muskelmasse, som igjen veier det samme som 1 kilo gull osv. Altså er tettheten større i muskler enn fett, ergo kan vi si et muskler veier mer enn fett om vi har like volumer av fett og muskelmasse, vil altså muskelmassen veie mer enn fett :/ men det var en avsporing Anonymous poster hash: 6e404...b36
Gjest Runforit Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Her er også beviset på at du kan veie mer enn 50 kg med rett mat og trening og fremdeles være veldig slank: http://fitnessbloggen.no/hvordan-madelene-fikk-drommekroppen/
sullå Skrevet 8. mars 2014 #8 Skrevet 8. mars 2014 Ok, klarte bare ikke å dy meg. 1 kilo fett veier det samme som 1 kilo muskelmasse, som igjen veier det samme som 1 kilo gull osv. Altså er tettheten større i muskler enn fett, ergo kan vi si et muskler veier mer enn fett om vi har like volumer av fett og muskelmasse, vil altså muskelmassen veie mer enn fett :/ men det var en avsporing Anonymous poster hash: 6e404...b36 Men Runforit har vel ikke påstått noe annet?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #9 Skrevet 8. mars 2014 Jo hun gjorde jo det ved å si "muskler veier ikke mer en fett" Anonymous poster hash: 6e404...b36
Pringle Skrevet 8. mars 2014 #10 Skrevet 8. mars 2014 Jeg er en jente på 21, er 163 høy og 80 kg. Har til nå klart å gå ned ca 5 kg, men vektnedgangen stopper opp etter noen uker? Jeg trener 3 ganger i uka; utholdenhet og styrke. Jeg spiser sunt og ligger i kaloriunderskudd samtidig som jeg begrenser inntaket veldig av karbohydrater. Hva gjør jeg feil? Jeg inntar mellom 1000 og 1500 kalorier i ukedagene, noe mer i helgene. Men jeg drikker ikke brus og spiser minimalt med søtsaker/godterier. Vektnedgangen er sjelden jevn. Kroppen er mange systemer som virker sammen og mot hverandre. Den består også av forskjellige stoffer, vann, muskler, fett, som har forskjellig masse, hehe, er det riktig ordbruk? Særlig for jenter er det vanlig at vektnedgangen er ujevn og varierer med menssyklus. Når kroppen er blitt lettere, trenger den færre kalorier, så spiser du det samme hele tiden vil nedgangen minske for så å stoppe helt opp. Det er fint å spise sunt og trene, men du har ikke kaloriunderskudd hvis du ikke går ned. Kaloriunderskudd i ukedagene kan fort oppheves av kalorioverskudd i helgene, alle dager er like viktige og hvis du teller kalorier, må du gjøre det i helgene også. Kanskje burde du spise mer i ukedagene, hvis du får en uutholdelig trang til å spise i helgene (du sier jo ikke hvor mye du spiser i helgene). Det er ikke nødvendig å kutte karbohydrat spesielt for å gå ned i vekt, men det blir ofte til at man gjør det fordi det er kalorier - tildels tomme kalorier - og mange føler seg mettere med en lavere karbohydrat-andel og minst mulig bearbeidet mat. Sørg uansett for at du spiser nok, og prøv å spise variert. Dessuten, vær tålmodig. Dette er en prosess som tar tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå