AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #1 Skrevet 8. mars 2014 Er nå i full gang med å arrangere utdrikningslag for min beste venninne, og jeg kjenner at jeg synes det er litt sårt. Jeg vil etter beste evne lage en fantastisk dag for henne, og alt som har med utdritning å gjøre er bannlyst. Samtidig blir jeg veldig påminnet på hvordan mitt eget utdrikningslag ble, og hvor ufattelig flaut det var. Jeg er veldig sjenert, og liker på ingen måte å bli hengt ut, og dette vet hun godt. Likevel lot hun seg overstyre av de andre som deltok i utdrikningslaget mitt, og dagen ble alt annet en fin, sett bort fra de siste timene på kvelden. Jeg vet hun forventer å få en fin, koslig dag, hudpleie/spa-lignende greier og bare gøye ting - og det skal hun få, jeg blir bare lei meg når jeg tenker tilbake på hvordan mitt ble i forhold. Vet ikke hva jeg vil med dette. Gjort er gjort. Kanskje hun leser dette og kjenner et stikk av dårlig samvittighet.. Anonymous poster hash: dcbab...30f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #2 Skrevet 8. mars 2014 Kjenner meg så igjen her, på ett litt annet plan. Skulle planlegge til min beste venninne, og hadde planer om en kosedag sammen med gode venner! Her jeg bor er det vanlig at det er forloveren som planlegger, og så gir innstrukser til alle de andre om hvor de skal møte, hva aktiviteter det blir, og hva prisen for alt blir. Men når jeg sendte ut infå, så satte resten av gjengen ned foten og kom med ene utdritingen etter den andre (Jeg hadde bare lagt inn et par uskyldige leker oppigjen på aktivitetene vi skulle på) De var bare opptatt av hva de selv ville, og tenkte ikke på bruden Jeg vet at hun hadde storkost seg med en dag der hun fikk stå i fokus på en god måte, fordi hun er veldig selvbevisst og har ikke det beste selvbildet, Og selv om hun som regel er med på futt og moro så vet jeg at hun er en tenker, og at hun ikke setter så stor pris på å bli gjort narr av. Så jeg ville rett og slett la henne stå i fullt fokus en dag, noe hun vanligvis ikke får i vennegjengen. Men neida, ene etter den andre var drittsur og ville omtrent ikke komme fordi vi ikke skulle begynne med alkohol før etter klokken 15.00 (!!!!!) (dette på grunn av en aktivitet vi skulle på der man måtte vere edru) ER SÅ DRITTLEI AV MENNESKER SOM IKKE KLARER Å SE LENGER ENN SIN EGEN NESE! Jeg hater utdriting, klarer ikke slippe meg løs, og er heller ikke den som drikker mer en et glass eller to. Dette vet hun, og når jeg skal gifte meg kommer jeg til å snakke med henne om gruppepress fra de andre....JEG SKAL IKKE HA ET UTDRITINGSLAG! Så enkelt er det, og jeg kommer til å begynne å gråte tror jeg om dette ikke blir tatt hensyn til. Jeg har en forelder som er alkoholiker og liker meg rett og slett ikke rundt overstadig berusede mennesker. På en merkelig måte er jeg glad hun giftet seg først, for hun er med på morroa når den førstens er der, mens jeg er den som nok blir sett på som partybremsen.... Hun fikk et flott utdrikkingslag, selv om det ikke ble helt som jeg først hadde tenkt, men om jeg hadde vert først hadde jeg kanskje ikke vert klar nok på hva jeg vil og ikke vil, for for meg hadde det virkelig vert krise med utdriting altså, jeg får det rett og slett ikke til! Blir kalt prippen, og det er mulig jeg er, men ikke fordi jeg er fisefin.. Bare klarer ikke slippe meg løs. Huff, ble langt om meg dette her, men ville bare forklare deg at jeg forstår deg så inderlig godt, for jeg hadde følt det akkurat slik som deg om jeg var i din situasjon! :klemmer: Anonymous poster hash: 984c2...d85 5
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mars 2014 #3 Skrevet 8. mars 2014 Det skal handle om bruden. Jeg må si at jeg hadde ikke tatt på meg å være forlover etter å ha fått et smakløst - eller totalt ikke etter min smak - utdritningslag av min forlover. Jeg hadde rett og slett sett på det som en skikkelig vennskapsdøder dersom min nærmeste venninne hadde misforstått så totalt hva jeg som brud hadde likt. Skal du "hevne deg", trådstarter? Nei, jeg synes ikke det. Jeg synes du skal gjøre oppgaven som forlover slik du selv ønsket at forloveren skulle gjøre det. Når det gjelder gruppepress må jeg si at jeg hadde dratt inn bruden. Jeg hadde sagt til følget at du vet hva bruden ønsker, du har valgt arrangement ut fra det. Dersom de ønsker det anderledes blir du nødt til å kontakte bruden for å høre om det er det hun vil, bl.a med tidspunktet for alkohol. Det er forloveren som har fått oppgaven, ikke resten av "bermen" med alkoholfikserte venninner. Det må de faktisk forholde seg til.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #4 Skrevet 8. mars 2014 Akkurat det dere skriver er grunnen til at jeg nektet å ha utdrikningslag! Heldigvis tok forloveden min hensyn til dette og andre venner var mye opptatt på hver sin front så ingen klagde Anonymous poster hash: 71bf1...53b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Akkurat det dere skriver er grunnen til at jeg nektet å ha utdrikningslag! Heldigvis tok forloveden min hensyn til dette og andre venner var mye opptatt på hver sin front så ingen klagde Anonymous poster hash: 71bf1...53b Forloveren selvsagt, ikke forloveden... Autocorrect..,Anonymous poster hash: 71bf1...53b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Ikke lag noe spadritt. Slikt må det bli slutt på. Det skal ikke være utdriting, men aktiviteter som ALLE får være med på. Helt tragisk med sånne utdrikningslag der brud og evt. forlover får spabehandling, mens alle de andre sitter og venter. Det er ikke sånn et utdrikningslag skal være. Finn aktiviteter alle kan være med på!! Anonymous poster hash: 5bcc5...a7b 10
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2014 #7 Skrevet 9. mars 2014 Ikke lag noe spadritt. Slikt må det bli slutt på. Det skal ikke være utdriting, men aktiviteter som ALLE får være med på. Helt tragisk med sånne utdrikningslag der brud og evt. forlover får spabehandling, mens alle de andre sitter og venter. Det er ikke sånn et utdrikningslag skal være. Finn aktiviteter alle kan være med på!! Anonymous poster hash: 5bcc5...a7b Enig. 1
FalconPunch Skrevet 11. mars 2014 #8 Skrevet 11. mars 2014 (endret) . Endret 11. mars 2018 av FalconPunch
Version 2.0 Skrevet 11. mars 2014 #9 Skrevet 11. mars 2014 Dersom jeg gifter meg en dag så skal jeg ikke ha utdrikningslag. Tar meg heller en normal fest med mine beste venner hvor vi kan ha det like kjekt som vi alltid pleier å ha det når vi er sammen. 1
Alice123 Skrevet 12. mars 2014 #10 Skrevet 12. mars 2014 Ikke lag noe spadritt. Slikt må det bli slutt på. Det skal ikke være utdriting, men aktiviteter som ALLE får være med på. Helt tragisk med sånne utdrikningslag der brud og evt. forlover får spabehandling, mens alle de andre sitter og venter. Det er ikke sånn et utdrikningslag skal være. Finn aktiviteter alle kan være med på!! Anonymous poster hash: 5bcc5...a7b Enig!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2014 #11 Skrevet 13. mars 2014 Vi hadde en spavariant der alle var med å badet, boblebad og badstu, så var bruden og forloveren borte i en halvtime der de hadde en liten behandling Det gjør ingenting, da var vi liksom alle med nesten hele tiden og vi hadde det skikkelig koselig (Dette var et utdrikkingslag med overnatting, så hadde veldig god tid Men har også vert i ett der bruden alene ble sendt på to timers behandling, der vi andre satt i lobbyen og ventet. Fylte tiden med å skrive i noen album, lime inn noen bilder vi hadde tatt med, så gikk nå greit på et vis. Men snakket med bruden senere, som ikke hadde slappet av i det hele tatt, for hun ble så bevisst på at vi andre bare satt å ventet på henne.... (DET hadde jeg også gjort om det var meg! ) Anonymous poster hash: 984c2...d85 3
Cinzia Skrevet 13. mars 2014 #12 Skrevet 13. mars 2014 Vi valgte å gi bruden fargeanalyse en gang jeg arrangerte utdrikningslag. Da var alle samlet rundt et bord, fikk servert drikke og frukt og fikk se på selve fargeanalysen. Riktignok var det bruden som var i sentrum, men det var jo artig for oss andre å høre og se hvordan de tenkte. Synes ikke det er noe galt i at bruden får ekstra oppmerksomhet (det er vel litt av poenget med dagen?), men forstår at det er litt meningsløst med to timers venting på gangen.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2014 #13 Skrevet 13. mars 2014 Man må gjerne sette bruden i fokus på en positiv måte, men jeg synes at man bør arrangere slik at bruden og vennene deltar. Litt som fargeanalysen der alle var tilstede mens bruden ble analysert. Er det ikke meningen man skal hygge seg sammen med bruden da?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #14 Skrevet 14. mars 2014 TS her. Wow. Denne diskusjonen ble visst snudd til noe helt annet. Bruden skal få spa-behandling, men dette skal foregå på en annen dag enn utdrikningslaget, nemlig like før bryllupet. Ingen vil derfor sitte å vente. Sånn; da var det sagt. Takk til dere som skriver deres egne erfaringer. Godt jeg ikke er alene om å føle det slik etter utdrikningslaget. Godt å høre dine erfaringer, du som opplevde å bli overkjørt som forlover og arrangere et utdrikningslag du i utgangspunktet ikke hadde tenkt. Vet jo at det er dette som skjedde med min forlover også. Er nok bare litt skuffet over at hun ikke satt foten ned. Anonymous poster hash: dcbab...30f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 Jeg arrangerte et utdrikningslag der jeg planla bare koselige og morsomme fellesaktiviteter, etter brudens eget ønske. Bruden var meget storfornøyd, men hun var sikkert så "oppgiret" og "forberedt" på at hennes ønske ikke ble tatt hensyn til og at det ble utdritning på henne, at når hun skjønte at det ikke ble så mye utdritning tok hun saken i egne hender og dret seg ut litt selv. Anonymous poster hash: 5e11c...7c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå