Gå til innhold

Hvorfor omtales norske (og nordeuropeiske) jenter som de fineste i hele verden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det handler så mye om blondt hår og blå oyne (dog dette er en faktor, ettersom det er sjeldent).

Jeg har bodd i flere land og selv om jeg synes mange brunetter er vakrere enn blondiner, så må jeg si meg enig i at det er langt flere vakre skandinaviske jenter, prosentvis av befolkningen. Spesielt om man ser på hovedstedene. Jeg gikk på Handelsgym og fra vgs kan jeg liste massevis av pene jenter - slanke, veltrente med symmetriske trekk og vakkert hår. Det går evigheter mellom hver gang jeg ser en like pen jente i Frankrike, England eller USA.

Selv om jeg synes enkelte kvinner med et "typisk" latinamerikansk utseende (type Eva Longoria) eller typisk spansk utseende (type Penelope Cruz) er veldig vakre, er det langt mellom disse kvinnene i gitte land. Jeg ser langt fler svenske jenter som likner på Elin Nordegren enn spanske som likner på Penelope Cruz.

Kjæresten min er amerikansk og han synes blond, blåoyd og hoy (lange ben) er idealet, så det er klart noen tenker slik. Det finnes også enkelte biologiske årsaker til at menn responderer på slike trekk (mer kvinnelige kjonnshormoner, assosiert med ungdom). Men jeg synes ikke stereotypen om at det er mange pene jenter i Skandinavia er feilslått. Britiske jenter er ikke pene eller velstelte, USA er jevnt over veldig overvektig og mange av jentene du moter i Paris har en litt tomboyish stil og lite kurver.

Men smaken er som baken, selvsagt.

Anonymous poster hash: 7a787...a9d

Nå må du nesten sammenligne grupper som kan sammenlignes, nemlig områder i nevnte land hvor velstands og utviklingsnivået er det samme som i Norge. Hvis du hadde gått på et av de private universitetene i Latin Amerika eller Spania/Italia, tror jeg du hadde sluppet å se så langt etter den Eva Longoria- lookaliken. Utdanningsnivå og materiell velstand henger sammen med utseende ganske direkte. Med penger og viten kan man ta riktige valg ernæringsmessig, kle seg slik det passer kroppen, ha tid, og ikke minst råd til å trene ( noe som ikke er noen selvfølge for fattige mennesker i den delen av verden).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel, jeg er norsk dame med hvit hud, blå øyne og langt mørkeblondt hår (altså helt vanlig nordisk). Når jeg reiser til utlandet, går jo folk av skaftet når de ser meg. Spesielt i latin-amerikanske land var det ikke, hvor jeg i tillegg var "høy" tross mine 1.60m.

Når mørke jenter og kvinner kommer til Norge/Europa, er det jo ingen som bryr seg. Tvert i mot, folk reagerer negativt. Hvordan kan det ha seg?

Jeg støtter de ovenfor her som sider at nordiske kvinner er vakre. Jeg syns også det. Det har ikke bare med farger å gjøre, men også beinstruktur. Jeg husker det var mange pene ansikter på Balkan f.eks. men siden 95% har flatt bakhode ser det uansett rart ut. Iallefall for meg som ikke er vant med det.

Anonymous poster hash: 06c7a...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spesielt i latin-amerikanske land var det ille, hvor jeg i tillegg var "høy" tross mine 1.60m.

*edit: skrivefeil

Anonymous poster hash: 06c7a...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kanskje skjønnheten til norske damer har noe å gjøre med at vi tar vare på oss selv? Spiser sunt, trener, røyker (som regel) ikke, tar vare på huden osv, osv.

Og jeg er helt enig i at nordmenn kan være litt platte og ordinære til tider, men i gjennomsnitt ligger vi ganske godt ann både i kropp og ansikt. Det er sjelden jeg ser en nordmann som er direkte ugly, drar man til et annet land er det ikke langt mellom folkene som er mindre pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er det som er så mye mer attraktivt med lys (hvit) hud enn andre hudfarger?

Og hvem har bestemt at blå øyne er finere enn grønne og brune?

Jeg synes disse "rene" trekkene kan bli litt kjedelig. Det er sjelden jeg ser en nordeuropeisk jente med fulle, tykke lepper og øyne med fasong på! Synes runde øyne er kjedelig. Foretrekker mer oval fasong/mandeløyne.

Jeg sier ikke alle norske jenter har hesteansikter, men synes nordeuropeiske jenter generelt sett har mer maskulint utseende enn andre jenter.

Anonymous poster hash: b7498...f2b

Lyse mennesker ser yngre ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje skjønnheten til norske damer har noe å gjøre med at vi tar vare på oss selv? Spiser sunt, trener, røyker (som regel) ikke, tar vare på huden osv, osv.

Og jeg er helt enig i at nordmenn kan være litt platte og ordinære til tider, men i gjennomsnitt ligger vi ganske godt ann både i kropp og ansikt. Det er sjelden jeg ser en nordmann som er direkte ugly, drar man til et annet land er det ikke langt mellom folkene som er mindre pene.

Tror du er inne på noe viktig her. Man trenger ikke dra lengre enn til Storbritannia for å se at det går lengre mellom pene mennesker enn det gjør på gaten her i Norge. Det har kanskje med å gjøre at vi i Norge (og Skandinavia) ikke har det klassedelte samfunnet som man f.eks. har i England - der en stor andel av befolkningen er underklasse, noe som igjen resultererer i usunne matvaner, dårlig tannstell, tenåringsgraviditeter og et liv der man generelt ikke tar særlig vare på helsen sin.

Anonymous poster hash: c9dbf...37b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har reist veldig mye, og de eneste jeg har hørt si at nordiske kvinner er de vakreste er.... vel, nordiske kvinner selv. Vil ikke akkurat si at det er noe de er "kjent for". Uansett underholdende å se hvor støtt dere følte dere av denne tråden.

Anonymous poster hash: e66c2...e96
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har reist veldig mye, og de eneste jeg har hørt si at nordiske kvinner er de vakreste er.... vel, nordiske kvinner selv. Vil ikke akkurat si at det er noe de er "kjent for". Uansett underholdende å se hvor støtt dere følte dere av denne tråden.

Anonymous poster hash: e66c2...e96

Et kjapt Google-søk bekrefter at svært mange menn rundt omkring i verden er av den oppfatning at norske og nordiske kvinner generelt,er vakre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå må du nesten sammenligne grupper som kan sammenlignes, nemlig områder i nevnte land hvor velstands og utviklingsnivået er det samme som i Norge. Hvis du hadde gått på et av de private universitetene i Latin Amerika eller Spania/Italia, tror jeg du hadde sluppet å se så langt etter den Eva Longoria- lookaliken. Utdanningsnivå og materiell velstand henger sammen med utseende ganske direkte. Med penger og viten kan man ta riktige valg ernæringsmessig, kle seg slik det passer kroppen, ha tid, og ikke minst råd til å trene ( noe som ikke er noen selvfølge for fattige mennesker i den delen av verden).

Selvsagt, men det er en del av poenget. Velstanden ER storre i Norden. Derfor er det naturlig at det er hoyere nivå på utseendet. Det betyr ikke at det ligger i genene - det kan like gidt like i velstanden. Det er like fullt et faktum.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et kjapt Google-søk bekrefter at svært mange menn rundt omkring i verden er av den oppfatning at norske og nordiske kvinner generelt,er vakre.

Selv i internasjonale avstemninger har skandinaviske kvinner konsekvent havnet på topp. Jeg har bevitnet dette overalt, dog aldri fra skandinaviske kvinner selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ot hvordan får jeg lagt inn bilde i en post her, som jeg har funnet på nettet? Får beskjed om ugyldig filending..?

Anonymous poster hash: 2cb85...7e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten farver eller tegner inn.

De fleste har uansett mørkere øyenbryn enn hår. Som regel er øyenbryn samme farve som kjønnshår, hvilket alltid er mørkere enn hår på hodet og kroppshår generelt.

Så de med hvite/lyse øyenbryn har hvite/lyse kjønnshår?

Anonymous poster hash: c8b21...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De to første er jo blitt photoshopa ihjel!

De ser egentlig slik ut:

https://lh4.googleusercontent.com/-BRN9DZe3ux4/TYz_f5KEDpI/AAAAAAAAAG0/jhtRhXlmCxQ/s1600/claudia9098.jpg

http://lh3.ggpht.com/_qkmPQ2TXnds/SubPdqSyMjI/AAAAAAAAAQQ/eSNWixXeDVs/Haifa_Wehbe1-1_thumb%5B1%5D.jpg?imgmax=800

Ikke så fantastisk vakre med andre ord. Sophia Loren og Adriana Lima kan jeg derimot gå god for, de er vakre.

Anonymous poster hash: b3f69...577

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De to første er jo blitt photoshopa ihjel!

De ser egentlig slik ut:

https://lh4.googleusercontent.com/-BRN9DZe3ux4/TYz_f5KEDpI/AAAAAAAAAG0/jhtRhXlmCxQ/s1600/claudia9098.jpg

http://lh3.ggpht.com/_qkmPQ2TXnds/SubPdqSyMjI/AAAAAAAAAQQ/eSNWixXeDVs/Haifa_Wehbe1-1_thumb%5B1%5D.jpg?imgmax=800

Ikke så fantastisk vakre med andre ord. Sophia Loren og Adriana Lima kan jeg derimot gå god for, de er vakre.

Anonymous poster hash: b3f69...577

Jeg synes de ser fantastisk vakre ut uansett..........

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest hele tråden, men hvor feminine er afrikanske kvinner egentlig... ? De ser ut som menn, hadde det ikke vært for det påsveiset håret og klærne. Vi er nettere og mer kvinnelige her i Nord altså.

Anonymous poster hash: b668e...67b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke lest hele tråden, men hvor feminine er afrikanske kvinner egentlig... ? De ser ut som menn, hadde det ikke vært for det påsveiset håret og klærne. Vi er nettere og mer kvinnelige her i Nord altså.

Synes det du skriver er litt stereotypisk. Afrikanske kvinner er ikke min favoritt (akkurat som norske), men synes det er noen hotties der ute. De leppene er jo fantastiske og de har noen fine former, mange av dem. Men synes som regel at jenter fra Sør-Europa, Latin-Amerika og midtøsten er penere enn afrikanske og asiatiske jenter. Synes asiatiske jenter kan se litt plaine ut, uten mye særpreg, akkurat som nordiske jenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes det du skriver er litt stereotypisk. Afrikanske kvinner er ikke min favoritt (akkurat som norske), men synes det er noen hotties der ute. De leppene er jo fantastiske og de har noen fine former, mange av dem. Men synes som regel at jenter fra Sør-Europa, Latin-Amerika og midtøsten er penere enn afrikanske og asiatiske jenter. Synes asiatiske jenter kan se litt plaine ut, uten mye særpreg, akkurat som nordiske jenter.

Det er synd at de afrikanske kvinnene velger å sveise på seg løshår istedet for å la det naturlig krøllete håret gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du blander personlige preferanser med tegn på genetisk sunnhet og "skjønnhet". Vi er programmert til å måle skjønnhet utifra gode gener. Som igjen gjenspeiles utifra levedyktige, sunnhet, styrke, evne til få barn osv. Selv om det ikke er så gjeldende idag pga utvikling innen helse er høyere kvinner mer i stand til å få barn uten komplikasjoner. Tykt langt hår er også et tegn på sunnhet. I Norden er det fremdeles langt mindre overvekt enn i de fleste andre deler av verden med unntak av sørøst Asia.

Men hvorfor er det da større sannsynlighet for at en lav dame får seg en ektemann, enn en høy dame? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=3645270

De fleste norske jenter har da også nok så tynt hår, synes nå jeg.

Anonymous poster hash: 82e28...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

Kødder du? Afrikanske trekk er kjempevakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner det ikke. Hva er det de har som er så unikt annet enn blondt hår? Synes generelt norske (og andre nordeuropeiske) jenter mangler lepper, har runde uttrykksløse øyne (uten eksotisk fasong! Se på mandeløynene til arabiske jenter!), langstrakte beinete hesteansikter..........

Er det blonde håret virkelig så viktig at det går foran alt annet? Hva er det som er så pent med norske, svenske, tyske, danske, britiske, nederlandske kvinner? Synes de ser mandige ut, generelt.

Hvorfor blir de omtalt som verdens vakreste?

Etter min mening er de vakreste jentene i Europa i Sør-Europa.

Fordi de er verdens vakreste. Dersom du ikke mener dette, så er du i mindretall.

Anonymous poster hash: 57ff8...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...