Gå til innhold

Hvorfor omtales norske (og nordeuropeiske) jenter som de fineste i hele verden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skjønner det ikke. Hva er det de har som er så unikt annet enn blondt hår? Synes generelt norske (og andre nordeuropeiske) jenter mangler lepper, har runde uttrykksløse øyne (uten eksotisk fasong! Se på mandeløynene til arabiske jenter!), langstrakte beinete hesteansikter..........

Er det blonde håret virkelig så viktig at det går foran alt annet? Hva er det som er så pent med norske, svenske, tyske, danske, britiske, nederlandske kvinner? Synes de ser mandige ut, generelt.

Hvorfor blir de omtalt som verdens vakreste?

Etter min mening er de vakreste jentene i Europa i Sør-Europa.

Anonymous poster hash: b7498...f2b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er langt fra alle som har blondt hår og hesteansikter her oppe.

Men uansett, nordeuropeere har ofte rene trekk, rette fine neser, høye kinnben, lys hud, store blå øyne, pene øyenbryn.

Nordiske jenter har ofte like brede skuldre som hofter, kanskje derfor vi ser litt mer "mandige" ut, vi damer har jo drevet med hardt gårdsarbeid her i karrige nord i hundrevis av generasjoner mens mennene var ute og jaktet.

Anonymous poster hash: fa006...00a

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er langt fra alle som har blondt hår og hesteansikter her oppe.

Men uansett, nordeuropeere har ofte rene trekk, rette fine neser, høye kinnben, lys hud, store blå øyne, pene øyenbryn.

Nordiske jenter har ofte like brede skuldre som hofter, kanskje derfor vi ser litt mer "mandige" ut, vi damer har jo drevet med hardt gårdsarbeid her i karrige nord i hundrevis av generasjoner mens mennene var ute og jaktet.

Hva er det som er så mye mer attraktivt med lys (hvit) hud enn andre hudfarger?

Og hvem har bestemt at blå øyne er finere enn grønne og brune?

Jeg synes disse "rene" trekkene kan bli litt kjedelig. Det er sjelden jeg ser en nordeuropeisk jente med fulle, tykke lepper og øyne med fasong på! Synes runde øyne er kjedelig. Foretrekker mer oval fasong/mandeløyne.

Jeg sier ikke alle norske jenter har hesteansikter, men synes nordeuropeiske jenter generelt sett har mer maskulint utseende enn andre jenter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er det som er så mye mer attraktivt med lys (hvit) hud enn andre hudfarger? Og hvem har bestemt at blå øyne er finere enn grønne og brune? Jeg synes disse "rene" trekkene kan bli litt kjedelig. Det er sjelden jeg ser en nordeuropeisk jente med fulle, tykke lepper og øyne med fasong på! Synes runde øyne er kjedelig. Foretrekker mer oval fasong/mandeløyne. Jeg sier ikke alle norske jenter har hesteansikter, men synes nordeuropeiske jenter generelt sett har mer maskulint utseende enn andre jenter. Anonymous poster hash: b7498...f2b

har ikke "runde" øyne selv men er helt nordisk. Hva man synes og mener om utseendet til det eller det folkeslaget er uansett subjektivt, så fint at du har funnet ut hva du liker :)

Selv tiltrekkes jeg mest av blonde, høye nordiske gutter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, dette handler jo om hva folk flest syns er attraktivt. Det at du ikke liker "norske" øyne betyr ikke at alle andre ikke gjør det. Det er jo kun din mening, og i det store og det hele så er meningene til tydeligvis de fleste at trekkene til norske jenter er det å regne som de fineste trekkene.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke norske jenter er penest på individnivå, men gjennomsnittet er ganske høyt. Det er med andre ord såpass mange helt ok-jenter at man kan få seg en brukbar jente uten at man er spesielt kjekk/sjarmerende selv. Det setter jeg pris på.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes disse "rene" trekkene kan bli litt kjedelig. Det er sjelden jeg ser en nordeuropeisk jente med fulle, tykke lepper og øyne med fasong på! Synes runde øyne er kjedelig. Foretrekker mer oval fasong/mandeløyne.

Jeg sier ikke alle norske jenter har hesteansikter, men synes nordeuropeiske jenter generelt sett har mer maskulint utseende enn andre jenter.

Jeg kunne ikke vært mer uenig i at norske jenter ser mandige ut!! Trekkene er jo ofte små/nette, små neser f.eks- i motsetning til jenter fra midtøsten som gjerne har svære, buede haukeneser og kraftig behåring med "kinnskjegg" og tykke bryn. DET er mandig det! synes jenter fra nevnte områder også ofte er tykke ( i alle fall de bosatt i Norge) hvilket gjør dem enda mer maskuline.

Norske jenter har generelt nettere kropper også. Men fargene er jeg enig i ikke er så fantastiske! Jeg synes gylden hud, mørkt hår og mørkere øyne er mer attraktivt enn blondt hår og blå øyne--

Anonymous poster hash: 2cb85...7e8

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten- har flere ganger opplevd at norske jenter blir oppfattet som ekstremt pene i andre land, selv om de kanskje bare er gjennomsnittlige her hjemme!! Jeg tolker det som at nivået her i norge faktisk er ganske høyt. Se på england f,eks!! Der er nivået på damenes utseende generelt lavere..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke det handler så mye om blondt hår og blå oyne (dog dette er en faktor, ettersom det er sjeldent).

Jeg har bodd i flere land og selv om jeg synes mange brunetter er vakrere enn blondiner, så må jeg si meg enig i at det er langt flere vakre skandinaviske jenter, prosentvis av befolkningen. Spesielt om man ser på hovedstedene. Jeg gikk på Handelsgym og fra vgs kan jeg liste massevis av pene jenter - slanke, veltrente med symmetriske trekk og vakkert hår. Det går evigheter mellom hver gang jeg ser en like pen jente i Frankrike, England eller USA.

Selv om jeg synes enkelte kvinner med et "typisk" latinamerikansk utseende (type Eva Longoria) eller typisk spansk utseende (type Penelope Cruz) er veldig vakre, er det langt mellom disse kvinnene i gitte land. Jeg ser langt fler svenske jenter som likner på Elin Nordegren enn spanske som likner på Penelope Cruz.

Kjæresten min er amerikansk og han synes blond, blåoyd og hoy (lange ben) er idealet, så det er klart noen tenker slik. Det finnes også enkelte biologiske årsaker til at menn responderer på slike trekk (mer kvinnelige kjonnshormoner, assosiert med ungdom). Men jeg synes ikke stereotypen om at det er mange pene jenter i Skandinavia er feilslått. Britiske jenter er ikke pene eller velstelte, USA er jevnt over veldig overvektig og mange av jentene du moter i Paris har en litt tomboyish stil og lite kurver.

Men smaken er som baken, selvsagt.

Anonymous poster hash: 7a787...a9d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ja, nivået er annerledes i andre land. En "middels pen" norsk jente er over middels i USA eller England - nesten uten unntak. Jeg husker jeg var på utveksling i England og guttene måpet over hvor attraktive alle jentene var. Det ble nesten en kjendissituasjon.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utlandet blir nordiske jenter skrytt opp i skyene. "Dere ser ut som modeller hele gjengen" har jeg hørt flere ganger. Jeg er ganske bereist, og jeg vil si at de vakreste jentene(generelt) befinner seg i nord.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og ja, nivået er annerledes i andre land. En "middels pen" norsk jente er over middels i USA eller England - nesten uten unntak. Jeg husker jeg var på utveksling i England og guttene måpet over hvor attraktive alle jentene var. Det ble nesten en kjendissituasjon.

Dette er sant. Jeg blir ansett som ganske pen i Norge, men i utlandet får jeg så mye oppmerksomhet at jeg ikke får gå i fred. Og da snakker jeg ikke om i land i "syden".

Anonymous poster hash: c8b21...566

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i det folk over her sier om at det er et høyere nivå jevnt over oppi nord enn i andre steder, men personlig synes jeg at f.eks en vakker latin amerikansk jente er penere enn en vakker norsk jente. Norske jenter har ikke særlig til særpreg, men jevnt over er nivået høyt.

Anonymous poster hash: 6e71e...2fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Det er sjelden jeg ser en nordeuropeisk jente med fulle, tykke lepper og øyne med fasong på!

Heldigvis har alle sin egen mening på hva som er pent eller ikke.

Jeg er nordeuropeisk da, 1/8 dels svensk og resten norsk. Jeg har mandelformende brungrønne øyne (hazel), fyldige lepper, mørkblondt hår og er lys i huden. Dog har jeg blitt tatt for å være noe annet enn nordeuropeisk pga fargene. En drosjesjåfør spurte en gang om jeg var "en sånn innvandrer?" O_o

En romdame tok meg for å være søreuropeisk fordi jeg "så sånn ut". o_O

Eeh... O_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler vel mye om hva som er eksotisk også. Folk liker jo ikke bare et eksotisk utseende, men også en holdning og kultur som er en annen enn deres egen. Kjenner britiske og amerikanske menn som elsker en skandinavisk aksent, eller en russisk en for den saks skyld. Kjenner også nordiske menn som faller pladask for en kvinne med f.eks. brasiliansk aksent. Det handler jo om at det er noe ukjent.

Jeg er selv veldig typisk skandinavisk i utseende - høy med blondt hår blå oyne, og et veldig feminint 'babyface'. Jeg liker blå oyne hos menn, men brunt hår fremfor lyst og litt mer solbrun hudtone fremfor blek. Jeg opplever også at disse mennene liker meg best. Da snakker jeg ikke om sleazy grekere, men menn fra vestlige nasjoner også (som eksempel er kjaeresten helt amerikansk og 'hvit' men med brunt hår og brune øyne. Han synes brune oyne er kjedelig og ser en vakker og langstrakt blondine som det ultimate - av sorten Candice Swanepoel).

Samtidig kjenner jeg menn med nordisk utseende som går etter jenter med mørkt hår og olivenhud.

Så det er vel mer spennende med noen som har det vi ikke har?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne ikke vært mer uenig i at norske jenter ser mandige ut!! Trekkene er jo ofte små/nette, små neser f.eks- i motsetning til jenter fra midtøsten som gjerne har svære, buede haukeneser og kraftig behåring med "kinnskjegg" og tykke bryn. DET er mandig det! synes jenter fra nevnte områder også ofte er tykke ( i alle fall de bosatt i Norge) hvilket gjør dem enda mer maskuline.

Norske jenter har generelt nettere kropper også. Men fargene er jeg enig i ikke er så fantastiske! Jeg synes gylden hud, mørkt hår og mørkere øyne er mer attraktivt enn blondt hår og blå øyne--

Ok, jenter fra midtøsten har "haukenese", men synes norske jenters ansikter er mer beinete, langstrakte og bredhakede. Sorry.

Og dette med hår og øyenbryn. De fleste jenter (norske også) napper øyenbryn. Tror ikke nordboerne har mindre hår enn mer sydlige folk. Det blonde håret vises bare ikke så godt! Har sett drøssevis av norske kvinner med kinnskjegg!

Mette-Marit framstilles ofte som et skjønnhetsideal. Synes hun er under mitt gjennomsnitt. Og Maria Bonnevie- kjedelig!

Jeg ser sjelden en smellvakker norsk kvinne! De norske jentene ser som oftest "helt greie" ut, men ikke eksepsjonelle!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ok, jenter fra midtøsten har "haukenese", men synes norske jenters ansikter er mer beinete, langstrakte og bredhakede. Sorry. Tar heller haukenesa enn et beinete ansikt. Og dessuten er ikke haukenesa stygg.

Og dette med hår og øyenbryn. De fleste jenter (norske også) napper øyenbryn. Tror ikke nordboerne har mindre hår enn mer sydlige folk. Det blonde håret vises bare ikke så godt! Har sett drøssevis av norske kvinner med kinnskjegg!

Mette-Marit framstilles ofte som et skjønnhetsideal. Synes hun er under mitt gjennomsnitt. Og Maria Bonnevie- kjedelig!

Jeg ser sjelden en smellvakker norsk kvinne! De norske jentene ser som oftest "helt greie" ut, men ikke eksepsjonelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mette-Marit framstilles ofte som et skjønnhetsideal.

Nei, absolutt ikke. Hun roses for klesvalg og styling som kongelige flest, men folk flest ser henne ikke som spesielt vakker. De fleste norske kvinner ser bedre ut og ser ikke henne som noe spesielt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke det handler så mye om blondt hår og blå oyne (dog dette er en faktor, ettersom det er sjeldent).

Jeg har bodd i flere land og selv om jeg synes mange brunetter er vakrere enn blondiner, så må jeg si meg enig i at det er langt flere vakre skandinaviske jenter, prosentvis av befolkningen. Spesielt om man ser på hovedstedene. Jeg gikk på Handelsgym og fra vgs kan jeg liste massevis av pene jenter - slanke, veltrente med symmetriske trekk og vakkert hår. Det går evigheter mellom hver gang jeg ser en like pen jente i Frankrike, England eller USA.

Selv om jeg synes enkelte kvinner med et "typisk" latinamerikansk utseende (type Eva Longoria) eller typisk spansk utseende (type Penelope Cruz) er veldig vakre, er det langt mellom disse kvinnene i gitte land. Jeg ser langt fler svenske jenter som likner på Elin Nordegren enn spanske som likner på Penelope Cruz.

Kjæresten min er amerikansk og han synes blond, blåoyd og hoy (lange ben) er idealet, så det er klart noen tenker slik. Det finnes også enkelte biologiske årsaker til at menn responderer på slike trekk (mer kvinnelige kjonnshormoner, assosiert med ungdom). Men jeg synes ikke stereotypen om at det er mange pene jenter i Skandinavia er feilslått. Britiske jenter er ikke pene eller velstelte, USA er jevnt over veldig overvektig og mange av jentene du moter i Paris har en litt tomboyish stil og lite kurver.

Men smaken er som baken, selvsagt.

Mener du at blonde kvinner har mer kvinnelige kjønnshormoner enn brunetter? :wow:

Aldri hørt noe sånt før. Så de som har brunt hår har mer testosteron enn de som har blondt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi hvit hud i mange land er et symbol for rikdom og vellykkethet. Mørk hud=bønder og fattigfolk som jobber ute i sola hele dagen. Hudbleking er vanlig i mange asiatiske og afrikanske. Folk går med paraplyer for å unngå sola.

Anonymous poster hash: 8f6c2...f72

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...