Gå til innhold

Hvor stor koffert til 9-åring?

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
Skrevet

Jentungen skal snart til Syden og trenger koffert. Synes disse i kabinstørrelse er litt små, så jeg lurer på hvilken størrelse jeg skal gå for.

Er rundt 50 liter ok, eller blir det for stort? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke større enn at 9-åringen kan løfte den/håndtere den/bære den selv. Vil si at en kabinstørrelse til en niåring er stor nok, spesielt til syden hvor de ikke har klær som er av så stort volum.

• Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Niåringar treng ikkje så mykje bagasje. Min femtenåring reiser framleis med kabinbagasje, det går fint. Kunsten er å pakke lette ting, og ting som passar saman. Reisestorleikar på toalettsaker hjelper veldig på.

• Liker 1
Gjest Fru_Hestehov
Skrevet

Det finnes en del kabinkofferter som kan utvides, dvs man kan åpne en glidlås og få en del ekstra plass. Vi har to av disse, bla en Samsonite. Veldig kjekke, da har man feks litt ekstra plass hvis det blir handlet en del på tur.

Jeg hadde satset på en kabinkoffert som ble sjekket inn og en ryggsekk som blir med inn på flyet (uansett kjekt å ha da man er der nede).

Gjest navnelapp
Skrevet

Jeg hadde satset på en kabinkoffert som ble sjekket inn og en ryggsekk som blir med inn på flyet (uansett kjekt å ha da man er der nede).

Dette er smart. Då kan ein også ha eit truseskift, ei ny t-skjorte og toalettsaker i gjennomsiktig mappe i reisestorleik i den, i tilfelle kofferten vert forsinka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...