Gå til innhold

Kan det være en merkelig grunn for at en mann er ca 40, og singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en merkelig grunn for at en mann er ca 40, og singel? Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 32cf4...068
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De vanligst årsakene er vel:

Selvvalgte grunner som:

-Forpliktelsesangst

-Evig ungkar og sprellemann

-Notorisk player

Grunner man ikke rår over:

-Sjenert

-Psykiske eller fysiske issues

-Utseende kun en mor kan elske

-Fattiglus

Anonymous poster hash: 6d2a2...5ab
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De vanligst årsakene er vel:

Selvvalgte grunner som:

-Forpliktelsesangst

-Notorisk player

Grunner man ikke rår over:

-Sjenert

-Fattiglus

Anonymous poster hash: 6d2a2...5ab

Trådstarter: det er nettopp dette jeg føler anngående mannfolkene jeg møter.....

AnonymBruker
Skrevet

Ja, å finne noen i den alderen er faen meg ikke lett. De beste er jo gift, eller blir sammen med noen ganske fort etter et brudd.

Anonymous poster hash: 7d231...31b
  • Liker 2
Skrevet

Det trenger ikke å være noe galt med en person som er singel og 40. Noen har prioritert karriere f.eks eller de har bare ikke truffet den rette.. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å være noe galt med en person som er singel og 40. Noen har prioritert karriere f.eks eller de har bare ikke truffet den rette.. :)

Ja, jeg vet om en smart, kjekk mann som har jobbet rævva av seg de siste årene og ikke har tid til dame. FInt å kunne jobbe så ekstremt mye at man ikke har tid til dame... og er relasjonsskadd...

Skrevet (endret)

Kan det være en merkelig grunn for at en mann er ca 40, og singel? Hva mener dere?

Nå er en av fire norske førtiåringer uten barn. At alle de menneskene enten er lutfattige, ser ut som takras, er sykelig sjenerte, eller er selvvalgte, evige spellemenn tror jeg er lite sannsynlig. Det kan være en rekke sammensatte grunner til at man er singel som førtiåring. Den vanligste er vel kanskje en nylig skilsmisse...

Endret av Genesis
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er en av fire norske førtiåringer uten barn. At alle de menneskene enten er lutfattige, ser ut som takras, er sykelig sjenerte, eller er selvvalgte, evige spellemenn tror jeg er lite sannsynlig. Det kan være en rekke sammensatte grunner til at man er singel som førtiåring. Den vanligste er vel kanskje en nylig skilsmisse...

Men det kan også være en grunn til skillsmissen og? ... Mulig krangling, problemer, osv....

AnonymBruker
Skrevet

Kvinnene i 40 åra som er single er kanskje ikke så mye bedre selv?

Anonymous poster hash: c8c8a...ab3
  • Liker 3
Skrevet

Ja, jeg vet om en smart, kjekk mann som har jobbet rævva av seg de siste årene og ikke har tid til dame. FInt å kunne jobbe så ekstremt mye at man ikke har tid til dame... og er relasjonsskadd...

Vel at han ikke har hatt tid til dame betyr ikke at han aldri vil ha det. Jeg har en del kunder som nå er klar for forhold og de er absolutt ikke relasjonsskadet selv om de ikke har noen lengre forhold bak seg. De forholdene som kommer når de er klar er faktisk ganske sunne og fine forhold. Menn en del som har hoppet inn i forhold, fått barn, opplevd skilsmisse og drama er ganske relasjonsskadde og sliter med tillitt og andre ting.

• Liker 2
Skrevet

Men det kan også være en grunn til skillsmissen og? ... Mulig krangling, problemer, osv....

Nei, han er sikkert ikke 100 prosent perfekt. Det kjenner jeg ingen som er. Er du?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel at han ikke har hatt tid til dame betyr ikke at han aldri vil ha det. Jeg har en del kunder som nå er klar for forhold og de er absolutt ikke relasjonsskadet selv om de ikke har noen lengre forhold bak seg. De forholdene som kommer når de er klar er faktisk ganske sunne og fine forhold. Menn en del som har hoppet inn i forhold, fått barn, opplevd skilsmisse og drama er ganske relasjonsskadde og sliter med tillitt og andre ting.

Hvorfor har de ikke vært klare før nå?

AnonymBruker
Skrevet

Og noen har blitt kastet ut av kona.

Anonymous poster hash: 5ad42...6e7

Skrevet

Hvorfor har de ikke vært klare før nå?

Fordi de har vært opptatt med å skape seg en karriere, utvikle seg og gjøre de tingene de ønsker å gjøre alene. Jeg synes det er veldig sunt og fornuftig egentlig. Da slipper man disse 38 åringene som kommer tidlig i 40 årskrisa og flyr på byen og skal "leve livet" som de ikke har levd fordi de giftet seg og fikk barn når de var 25..

• Liker 2
Skrevet

Og noen har blitt kastet ut av kona.

Anonymous poster hash: 5ad42...6e7

Der er faktisk ikke sikkert at det er noe galt med han, selv om kona hans mener det ;)

Skrevet

Hvorfor må det alltid være noe galt med en som er singel?

Hva med at de bare har gjort noen feil valg av partner feks? At ett forhold ikke fungerer betyr jo ikke at det neste ikke gjør det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvorfor må det alltid være noe galt med en som er singel?

Hva med at de bare har gjort noen feil valg av partner feks? At ett forhold ikke fungerer betyr jo ikke at det neste ikke gjør det.

Enig. Det er kompliserte årsaker til hvorfor noen er i flere forhold mens andre aldri har vært i ett ved fylte 40. Og det finnes jo f.eks kvinner(og menn) som har levd med en drittsekk i 20 år, og så endelig tar til vett og skiller seg. Å være gift lenge betyr ikke nødvendigvis at man har et velfungerende forhold eller er mentalt mer oppegående enn andre.

Så til disse punktene som ble nevnt som årsaker til at menn er single lenge oppe i tråden:

-Forpliktelsesangst

-Notorisk player

-Sjenert

-Fattiglus

Vel. Jeg vet om både kvinner og menn som oppfyller opp til flere av disse kriteriene, men likevel er i et forhold eller har vært i flere forhold. Det er menn som er notorisk utro men kvinnene elsker dem likvel. Jeg har venner som er scisofrene som har deilige damer, jeg kjenner MASSE kvinner med forpliktelsesangst som hopper fra den ene mannen til den neste, jeg vet om menn som er sammen med kvinner som bre steller hjemme og kvinner som er sammen med menn som går på NAV, jeg har venner som ser ut som et takras og er sammen med 8-poengs kvinner og bedre, jeg kjenner både kvinner og menn som knapt tør å åpne kjeften sin som er i forhold, osv osv.

Folk liker utrolig mye forskjellig. Hvorfor noen ikke er i et forhold ved fylte 40, er ofte bare tilfeldigheter eller en konsekvens av livssituasjon som man selv ikke har hatt full kontroll over.

Endret av straamann
  • Liker 3
Gjest Lincoln
Skrevet

Men damene som er single ved 40 er det selvsagt ingenting i veien med. :rolleyes:

Hykleriet på KG slår aldri feil.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er jo alltid en GRUNN til at noen er single. Betyr ikke at det er en forferderlig grunn.

Skilsmisse er jo vanlig. Jeg gikk utifra at TS spurte om noen som aldri har slaatt seg til ro. Det er klart at mange som faller i den gruppen er enten menn som ikke VIL slaa seg til ro og endel som ikke klarer aa finne seg en dame. Saa til en viss grad er det en polarisering av playere og uattraktive menn. Med unntak selvsagt.

Jeg kjenner en 44 aaring som er perfekt paa mange maater og har prioritert karriere. Han sier han har lyst paa barn en gang men han er bare ikke innstilt paa monogami - mye reising med jobben og mange casual forhold. Hans preferanse innen kvinner er heller ikke helt forenbar med en kvinne som evt. kunne bli en kone og oppdra barn.

Det er jo klart at det er ikke noe mer galt med den jevne 40 aarige single mann enn den jevne 40aarige single kvinne. Det kan se slik ut for enkelte ettersom det er mange 40 aarige kvinner som ikke er fysisk uattraktive men som har tatt gale valg, hatt for hoye forventninger, kastet bort tid i meningslose forhold og paa utsiden ikke fremstaar som "tapere", mens endel av single 40 aarige menn er menn som utad har klare problemer med aa mote noen.

Endret av Marie90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...