Gjest New_Girl Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Ja, det er vel det jeg lurer på. Dere som ga MME, når sluttet dere med det? Og når sluttet dere å gi grøt?
barnesangen Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Vi sluttet med mme da snuppa var ca 13 mnd. Hun ville ikke ha det mer. Grøt ville hun ikke spise fra ca 14mnd alder.
Stinelin Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Gikk over til vanlig kumelk da han var rundt året. Det ville han ikke ha, så da var det slutt på all melk en stund (begynte å drikke melk fra vanlig kopp da han klarte det). Grøt spiser han enda, som oss andre i familien, da hjemmelaget havregrøt. Spiste ulike typer babygrøt til kveldsmat til han begynte å spise like mye om han fikk brødskive og andre ting, etter det har vi variert. Gutten vår blir 2år i mai.
Irja Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Gikk over til vanlig kumelk da han var rundt året. Det ville han ikke ha, så da var det slutt på all melk en stund (begynte å drikke melk fra vanlig kopp da han klarte det). Grøt spiser han enda, som oss andre i familien, da hjemmelaget havregrøt. Spiste ulike typer babygrøt til kveldsmat til han begynte å spise like mye om han fikk brødskive og andre ting, etter det har vi variert. Gutten vår blir 2år i mai. Litt utenom tema, men jeg har ei på snart 13 mnd. Hun vil fortsatt ha MME 1-2 ganger om dagen (ca 170 ml) men tenker å gå over til kumelk nå. Varmes den litt da?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Vi var ganske så sent ute med å slutte med mme. Fikk han ikke til å drikke det før han var 8-9mnd og etter det ble han veldig glad i det. Slutta vel med det litt etter fylte 2år, var det eneste som roet han ned (melk i flaske). Viste seg at han hadde refluks så der har vi jo svaret på at melk var så viktig for han. Grøt gir vi fortsatt. Han er 3,5år gammel. Det er en 6mnd grøt som han elsker og det er eneste han vil ha av grøt. Han spiser dårlig og er ikke den største gutten så det er egentlig greit at han spiser det for det er jo næring i den grøten. Anonymous poster hash: 34ffd...d37
Gjest New_Girl Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Tolker det som at det ikke er krise om ei på 14 mnd får en flaske melk fortsatt. Hun er veldig glad i det, og får det på morgenen før frokost.
Stinelin Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Litt utenom tema, men jeg har ei på snart 13 mnd. Hun vil fortsatt ha MME 1-2 ganger om dagen (ca 170 ml) men tenker å gå over til kumelk nå. Varmes den litt da? Vi begynte å blande i mer og mer kumelk i mme-flaska, og etter noen dager var vi over på ren kumelk. Varmet den til kroppstemperatur ja.
Gjest New_Girl Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Hva er grunnen til at man varmer opp kumelka?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Hva er grunnen til at man varmer opp kumelka? Fordi barnet liker det tenker jeg. Om barnet liker kald melk er det jo ikke vits i å varme opp Men varm melk er vel litt beroligende og kanskje?Anonymous poster hash: 34ffd...d37
Stinelin Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Fordi barnet liker det tenker jeg. Om barnet liker kald melk er det jo ikke vits i å varme opp Men varm melk er vel litt beroligende og kanskje?Anonymous poster hash: 34ffd...d37 Akkurat, vår gutt likte å få ei flaske før legging. Var brått slutt da det ble kumelk, har vært vann siden.
Irja Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Jenta vår får vann på senga. Melk er oftest til grøten ved frokost og sammen med kveldsmat
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #13 Skrevet 8. mars 2014 Hva er grunnen til at man varmer opp kumelka? Det blir veldig brå overgang fra lunken MME til iskald kumelk. Vi sluttet å gi MME rundt året da det er ganske heavy for fordøyelsen når han spiste så mye annen mat og. Begynte først med lunken kumelk, så over til kald litt etterhvert. Vi sluttet med babygrøt rundt året og lagde havregrøt med gryn istedet.Anonymous poster hash: 3f553...d39
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Sluttet med mme da hun var litt over året. Da rakk vi ikke bruke opp pakken før vi måtte hive detAnonymous poster hash: 4d2fc...2b1
Sol79 Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Gikk rett over på vanlig melk etter 1-årsdagen og siste pakken med mme var tom. Min drakk kald mme, så her gikk kjøleskapskald lettmelk ned på høykant fra første stund. Grøt ville han ikke ha noe særlig av etter at han ble 1 år, så det sluttet vi med. Nå spiser han havregrøt som kveldsmat av og til.
Susa Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Jeg amma gutten til han var 13 mnd, så har aldri fått mme, men begynte så vidt å introdusere melk da han ble 1 år, fikk den ikke oppvarmet. Grøt slutta vi vel med da han var 13-14 mnd, ville ikke ha mer. Vil heller ha brødskiver.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #17 Skrevet 12. mars 2014 Gutten min er snart 15 måneder, og får fortsatt MME til frokost og kvelds. Han er allergisk mot kumelk, og sluttet å ta pupp for en stund tilbake. Kunne sikkert sluttet med det, men han liker melk, og jeg synes det er en greit måte å sikre væskeinntaket på. Anonymous poster hash: cb135...398
ara Skrevet 13. mars 2014 #18 Skrevet 13. mars 2014 Vi var ganske så sent ute med å slutte med mme. Fikk han ikke til å drikke det før han var 8-9mnd og etter det ble han veldig glad i det. Slutta vel med det litt etter fylte 2år, var det eneste som roet han ned (melk i flaske). Viste seg at han hadde refluks så der har vi jo svaret på at melk var så viktig for han. Grøt gir vi fortsatt. Han er 3,5år gammel. Det er en 6mnd grøt som han elsker og det er eneste han vil ha av grøt. Han spiser dårlig og er ikke den største gutten så det er egentlig greit at han spiser det for det er jo næring i den grøten. Anonymous poster hash: 34ffd...d37 Unnskyld at jeg "kupper" tråden, men når og hvordan fant dere ut at ungen hadde reflux?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå