AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Jeg skal starte jobbsøkingen for sommeren, og tenkte jeg skulle gå rundt i butikker med søknad og CV neste uke. Men hva gjør jeg egentlig i butikken? Jeg regner med at jeg spør etter daglig leder. Men hva om vedkommende ikke er der? Er det bare et kort "hei, her er søknad" og ut igjen? Stiller de spørsmål? Og har dere generelt noen tips? Jeg har aldri gjort dette før (som dere sikkert merker), så jeg er ganske blank. Anonymous poster hash: 87a6d...ca5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Jeg jobber i butikk, men ikke som daglig leder. Kommer mange innom og leverer søknader. Spør etter daglig leder, og hvis han/hun ikke er der spør du enten om når hun er der sånn at du kan levere personlig (det er det beste egentlig.) eller så kan du levere søknaden til den som står der, så leverer han/hun den videre. (: Anonymous poster hash: f3a32...b1a
Chord Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg vil sterkt anbefale å spørre etter daglig leder, og hvis vedkommende ikke er der, så går du heller tilbake når h*n skal komme tilbake. Da vet du at søknaden din kommer i rette hender, dessuten får vedkommende hilst på deg og fått et inntrykk av hvordan du er.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Okei, da skal jeg passe på at jeg får levert søknaden direkte til daglig leder. Anonymous poster hash: 87a6d...ca5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 vi får såpass mange søknader til vår butikk, at vi nå henviser alle som søker til eventuelle ledige stillinger på finn.no. det er med andre ord i de fleste tilfeller ikke ønskelig å få disse levert personlig. kan legge til at vi gjerne mottar et sted mellom 10 og 20 søknader på en dag... Anonymous poster hash: 57017...71e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Hvordan spør man etter daglig leder? F.eks i matbutikk, går man i kassa eller? Regner jo med det er det man gjør i klesbutikk, og jeg har jo ikke tenkt å gå midt i rushet med masse folk, men.. Og hva sier man til daglig leder? Presenterer man seg med fullt navn eller er det bare "Hei, jeg har en søknad!"? Hva om det er åpen søknad, altså at det ikke er utlyst stilling? Ikke TS forresten. Anonymous poster hash: ab5df...db2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 vi får såpass mange søknader til vår butikk, at vi nå henviser alle som søker til eventuelle ledige stillinger på finn.no. det er med andre ord i de fleste tilfeller ikke ønskelig å få disse levert personlig. kan legge til at vi gjerne mottar et sted mellom 10 og 20 søknader på en dag... Anonymous poster hash: 57017...71e Hvor jobber du da? I min butikk har alle de yngre ansatte som er der per idag fått jobb via at de har kommet innom med søknad. Meg selv inkludert. (Er selvsagt ikke ALLE som har kommet innom som har fått jobb, men dere skjønner hva jeg mener ) Men jeg har en følelse at i større kjeder som H&M osv er det vel ikke noe vits kanskje? Anonymous poster hash: 46780...876
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #8 Skrevet 9. mars 2014 IKKE kom sent på kvelden for da er det stor sjanse for at sjefen ikke jobber da. Jobber i matbutikk hvor et par personer kommer skikkelig sent og spør etter jobb. *klo* Om du vil imponere må du komme innom tidlig på dagen - helst på formiddagen da det er ofte mye som må gjøres tidlig om morgenen. Og lever til sjefen. Da får du sjanse til å presentere deg og bli husket. Anonymous poster hash: 4fb20...db4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #9 Skrevet 9. mars 2014 kom tidlig på dagen, helst rundt 12-13 da det er størst mulighet for at daglig leder er der. kle deg pent (ikke helt ballkjole da). ikke bruk joggebukse å se shabby ut Anonymous poster hash: d380b...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå