Gå til innhold

Hvor lenge bo i 2 - roms?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en 2 - roms leilighet og har et barn på 1 år. Hvor lenge kan jeg fortsette å bo sånn før det begynner å bli for lite plass? (Leiligheten er 50 kvm.)

Tror ikke jeg kan kjøpe noe før jeg er ferdig med studiene og han vil være 5,5 år når jeg er ferdig.. har planer om å kjøpe en 3 - roms da, men å leie en 3 - roms blir for dyrt nå.

Jeg tenker på når barnet etterhvert skal ha med venner hjem (er overnattingsbesøk vanlig når man går i barnehagen?), så lurer jeg på hva vennene til barnet kommer til å tenke når mamma skal legge seg i stua for å sove liksom.. Redd for at barnet skal bli mobbet eller noe. Er det jeg som er hysterisk nå? Blir det for trangt å bo i 2 - roms til barnet er 5 - 6 år?

Anonymous poster hash: 2916d...ca9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo trangt, men det skulle gå greit. Når barnet begynner på skolen derimot har han vel mer behov for privatliv og ta med venner hjem etc. Jeg vokste opp på 60 kvm da jeg var liten, hadde eget soverom og moren min sov på sofaen. Ble mobbet og kalt "Fattig-Lisa." Ikke kult.

Anonymous poster hash: 21c0d...685
Skrevet

Tror ikke så små barn reflekterer så mye over hvor stor en leilighet er eller hvem som sover hvor. Går nok fint.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo trangt, men det skulle gå greit. Når barnet begynner på skolen derimot har han vel mer behov for privatliv og ta med venner hjem etc. Jeg vokste opp på 60 kvm da jeg var liten, hadde eget soverom og moren min sov på sofaen. Ble mobbet og kalt "Fattig-Lisa." Ikke kult.

Anonymous poster hash: 21c0d...685

Ja..planen er å ha en 3 roms på plass innen han begynner på skolen.. :) har selv bodd som tenåring i en 2 roms med en forelder, ikke særlig kult nei.. :/ om jeg må flytte ut av sentrum eller litt utenfor byen gjør jeg heller det enn å bo midt i byen i en 2 roms når den tid kommer..

Anonymous poster hash: 4fc2c...f19

AnonymBruker
Skrevet

Barnet får jo privatliv med venner på besøk hvis han får eget rom. Det er jo moren som sover på sofaen, ikke barnet. Og jeg regner ikke med at moren skal gå å legge seg på sofaen før barna er i seng / besøket er dratt hjem.

Anonymous poster hash: fc5c0...f15
Skrevet

Klarer seg uten eget rom iallefall til skolealder. Ikke noe krise da heller, om du kjøper sovesofa i stua og ungen får rommet. Barn har også en tendens til å like å leke der foreldre oppholder seg - som i stua. Kjenner mange hvor rommet bare står der til pynt

AnonymBruker
Skrevet

Eier du så kan du jo fint bygge om til 3 roms. 50 kvm er ikke såå lite.

Anonymous poster hash: 920f6...275
AnonymBruker
Skrevet

Eier du så kan du jo fint bygge om til 3 roms. 50 kvm er ikke såå lite.

Anonymous poster hash: 920f6...275

Hvis du snakker om den leiligheten vi bor i nå, så leier vi og jeg kan ikke bare begynne og bygge om til en 3 roms ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du bor i en storby?

Vil det ikke være rimeligere å leie en 3-roms jo lengre ut av bykjernen du reiser? Å bo f.eks halvtime-time unna?

Er jo også rimeligere i enkelte byer her i landet, enn andre.

Det kan du jo også tenke på når du engang skal kjøpe, at du kan prøve å reise dit du får mest kvadrat for pengene.

Har han eget rom hos faren?

Ting kan jo endre seg i løpet av noen år, kanskje du treffer en ny mann, og får råd til å kjøpe et hus i stedet for en 3-roms?

Jeg synes gutten bør få eget rom fra 6 år og oppover iallfall..

Anonymous poster hash: bdcaf...ae9
Skrevet (endret)

Hvis du snakker om den leiligheten vi bor i nå, så leier vi og jeg kan ikke bare begynne og bygge om til en 3 roms ;)

Har du mulighet til å dele opp stua med en romdeler? Kjøp ei bokylle på Ikea (de har noen som egner seg som romdelere) og så plasserer du din seng/sovesofa bak denne. Barnet får soverommet. Vips så har du en "treroms" :)

Endret av Nordis
AnonymBruker
Skrevet

Gutten har jo eget rom, var det ikke slik TS?

Det er TS som ikke har eget rom. Hun sover på sofaen. Da er det jo ok.

Anonymous poster hash: fc5c0...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...