AnonymBruker Skrevet 12. mars 2014 #61 Skrevet 12. mars 2014 Det skal jeg jaggu gjøre.. Heldigvis har de ikke kommet tilbake enda. TS Anonymous poster hash: 0183f...3e5
Gjest Belle âme Skrevet 14. mars 2014 #63 Skrevet 14. mars 2014 Eg fikk muslimener til å åpne opp døra. En annen gang var eg alene hjemme og sa at eg ikkje trudde på noke, så lata eg igjen døra.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #64 Skrevet 14. mars 2014 Jeg snakket med de en gang, jeg synes de er merkelige. Anonymous poster hash: be212...91e
Gjest Lille-pus Skrevet 14. mars 2014 #65 Skrevet 14. mars 2014 Smiler, forteller dem rolig og saklig at de kaster bort tiden sin hos meg, og at den tiden er bedre anvendt et annet sted, takk for nå. *lukker døren*
Mizzyy Skrevet 14. mars 2014 #66 Skrevet 14. mars 2014 Her kommer de innimellom å leverer det bladet sitt. Da snakker de litt og jeg takker for bladet og sier at jeg ikke er interessert. Kan jo oppføre seg ordentlig selv om man ikke tror på det samme som dem.
Brunhilde Skrevet 22. mars 2014 #67 Skrevet 22. mars 2014 Jeg åpner døra, venter til de har sagt hva de vil og sier "nei takk". Enkelt, effektivt og forholdsvis vennlig.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2014 #68 Skrevet 22. mars 2014 Det var jeg som skrev den kannibal-kommentaren. Og jeg har forsøkt alt fra å være høflig og si nei takk til å ende opp med å skrike etter disse menneskene. Her jeg bor er flere av disse så frekke at de er verre en flatlusa! De kommer gående, ofte ser de ut som et ektepar på tur, og vips, et blad rett i ansiktet på deg. De stiller seg opp i en undergang her i nærheten tidlig om morgenen når folk er på vei til jobb og hefter bort tiden til folk som allerede er sent ute! Diskutere er ikke noe poeng i! De tar det ikke til seg. Så derfor skal jeg bruke den kannibal-kommentaren neste gang for å få slutt på at de henvender seg til meg! Anonymous poster hash: 512b6...64a 1
Dolce Skrevet 22. mars 2014 #69 Skrevet 22. mars 2014 Jeg sier ganske høflig: Skal dere selge noe eller snakke om religion, så er jeg ikke interessert.
sebastianen Skrevet 25. mars 2014 #70 Skrevet 25. mars 2014 Synes det er ubehagelig og vanskelig, ettersom de ikke sier hvem de er før langt ut i samtalen (som regel skjønner man det vel selv før de sier noe..), og ikke spør rett ut om man vil snakke med dem. Kom noen på døra her om dagen, og de var så hyggelige, fikk meg ikke til å si at jeg ikke er interessert. De startet samtalen med om jeg ville svare på noen spørsmål, og så utviklet det seg bare. Endte på en eller annen måte med at jeg gikk med på at de skulle komme tilbake for "videre samtale". Nå går jeg bare og venter på at det skal komme noen hit, orker nesten ikke åpne døra når det ringer på. Hva gjør dere når de kommer på døra? Anonymous poster hash: 0183f...3e5 Jeg sier jeg er mormoner ....
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #71 Skrevet 26. mars 2014 Jeg slipper dem inn på kaffe. De har sluttet å prøve å omvende meg.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #72 Skrevet 27. mars 2014 Sier jeg er homofil og tilhenger av Nietszche. Anonymous poster hash: ef735...079 1
chouette Skrevet 27. mars 2014 #73 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har aldri fått jehovas på døren. Føler meg fælt utenfor nå. Ikke bor jeg noe usentralt heller
Tøytigern Skrevet 27. mars 2014 #74 Skrevet 27. mars 2014 Inviterer dem inn, serverer dem noe å drikke. Forteller dem så ganske så rolig og kynisk at de nettopp har inntatt dødelig gift, siden min religion befaler meg at alle vantro og hedninger skal utryddes fra Jordens overflate. Så ler jeg høyt, sier at det var en stygg spøk og ber om å få kjøpe et av bladene deres og spør om de har noe skriftlig materiale jeg kan lese. De pleier å gå igjen ganske fort. Men det har jo gjort det de skal. Stakkars folk. De blir jo påtvunget dette her med å gå omkring og ydmykes og kjeftes på, dag etter dag, etter dag. Ikke greit å være et vitne, med den skrekken og hjernevasken man innprentes med fra barndommen av. I tillegg har man altså plikt til å gå omkring og i praksis utsette seg for hat. En gang spurte jeg om de ville komme inn og få hasjbrownies. Det ville de ikke...
Gjest Silverstream Skrevet 27. mars 2014 #76 Skrevet 27. mars 2014 Jeg synes mange av dere rett og slett er frekke og avskyelige! Det går an å vise respekt, selv om man ikke tror på det samme som dem. Herregud, kjenner jeg blir litt provosert over denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #77 Skrevet 28. mars 2014 Nå synes jeg religion er veldig spennende, så jeg stiller de spørsmål, er nysgjerrig og diskuterer. Jeg er ikke ufin eller uhøflig på noen som helst måte. Men jeg kan en del om forskjellige religioner, og tror litt forskjellig selv. Ingen av de vil komme tilbake, og nå har de helt sluttet å komme til meg. Anonymous poster hash: ad2d5...019
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #78 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har aldri fått jehovas på døren. Føler meg fælt utenfor nå. Ikke bor jeg noe usentralt heller Bare vær glad til. Nok en gang kom det noen på døra for noen dager siden, men rakk heldigvis (igjen) å søke dekning bak et skap før de så meg. De hang opp en invitasjon til et eller annet arrangement på døra. Er det noen som vet om de har en slags oversikt over hvem som har vist interesse? De gikk nemlig forbi flere av naboene, og rett hit. TS Anonymous poster hash: 0183f...3e5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #79 Skrevet 28. mars 2014 Jeg synes mange av dere rett og slett er frekke og avskyelige! Det går an å vise respekt, selv om man ikke tror på det samme som dem. Herregud, kjenner jeg blir litt provosert over denne tråden. Men hvor er respekten deres? Om man vil ut av sekta blir man jo som luft for dem, til og med for sin egen familie hvis man er riktig uheldig. De har ikke mye respekt for andres tro og meninger de heller, da. TS Anonymous poster hash: 0183f...3e5 2
Tøytigern Skrevet 28. mars 2014 #80 Skrevet 28. mars 2014 Bare vær glad til. Nok en gang kom det noen på døra for noen dager siden, men rakk heldigvis (igjen) å søke dekning bak et skap før de så meg. De hang opp en invitasjon til et eller annet arrangement på døra. Er det noen som vet om de har en slags oversikt over hvem som har vist interesse? De gikk nemlig forbi flere av naboene, og rett hit. TS Anonymous poster hash: 0183f...3e5 De informerer hverandre om det på møtene sine,der et viktig element er at skal fortelle om hvor de har vitnet og hvem de har fått intressert. Hvis de har fått med seg noen på møte eller et arrangement er det stort pluss i boka for dem og stjerne i Himmelen. Om noen ble omvendt er det full jubel og helt fantastisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå