AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Er så spent! Nå kommer jo snart selvangivelsen. Fikk du smell eller tilbake ifjor? Vet du noe om du får igjen i år?Anonymous poster hash: e7841...5e3
FalconPunch Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Nja, tenker det tar par uker til før de begynner å ramle i postkassene. Fikk igjen 18 000 ifjor, da jeg overtrekker med 1000 ekstra pr måned. Tipper jeg burde få mellom 10-15000 i år også. Og de pænga GLEDER jeg meg til, får store utgifter denne vår og sommer. Anonymous poster hash: b1acd...d25 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Jeg trekker med tabell. Da får man vel kanskje ikke igjen noe?Anonymous poster hash: e7841...5e3
Gjest Chloe87 Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har tabell så fikk "bare" igjen 1400 kr ifjor, ikke mye, men definitivt bedre enn baksmell, blir glad for hver krone jeg får.
smilo Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Dere kan sjekke dette på skattetaten.no så slipper dere å vente på selvangivelsen. Finn frem all informasjon som er kommet på lønn, bankinnskudd, lån, aksjer mm og legg inn tallene. Jeg beregnet dette allerede i januar, og det ble ganske nøyaktig det jeg forventet.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Altså, med mindre man har en svært komplisert ligning eller at veldig mye har forandret seg siden i fjor: hva pokker'n er det å være spent for!? Dette er ekstremt enkelt å holde greie på selv, enten så regner du ut i løpet av året og endrer skattetrekket til å bli mer/mindre underveis, eller så kan du allerede nå sjekke via en av skattekalkulatorene. Jeg blir litt grinete gammel kjerring her jeg, hvert år så spretter det opp tråder her inne med folk som har fått titusener tilbake eller i baksmell og virker overrasket, og så er det stadig noen som ikke skjønner formuleringene i selvangivelsen og lurer på om de får igjen 20.000 eller om de må betale det. Altså, jeg har ikke stålkontroll ned på krona på min egen ligning heller, men jeg har sånn noenlunde peiling og jeg sjekker underveis. Har folk virkelig SÅ liten kontroll over egen økonomi? Anonymous poster hash: fdc82...b57 4
mandel92 Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Nei, jeg har hatt baksmell to år på rad. Nå håper jeg virkelig at jeg får igjen på skatten, har betalt mye mer skatt en noen gang før, men føler meg ikke altfor trygg på det, så er veldig spent!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Her kan dere beregne skatten for 2013. Ventetid over. Anonymous poster hash: fdc82...b57
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Altså, med mindre man har en svært komplisert ligning eller at veldig mye har forandret seg siden i fjor: hva pokker'n er det å være spent for!? Dette er ekstremt enkelt å holde greie på selv, enten så regner du ut i løpet av året og endrer skattetrekket til å bli mer/mindre underveis, eller så kan du allerede nå sjekke via en av skattekalkulatorene. Jeg blir litt grinete gammel kjerring her jeg, hvert år så spretter det opp tråder her inne med folk som har fått titusener tilbake eller i baksmell og virker overrasket, og så er det stadig noen som ikke skjønner formuleringene i selvangivelsen og lurer på om de får igjen 20.000 eller om de må betale det. Altså, jeg har ikke stålkontroll ned på krona på min egen ligning heller, men jeg har sånn noenlunde peiling og jeg sjekker underveis. Har folk virkelig SÅ liten kontroll over egen økonomi?Anonymous poster hash: fdc82...b57 Hahaha!!! Du var SKIKKELIG bitter og grinete hehe! Virker himla tungvint TsAnonymous poster hash: e7841...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Her kan dere beregne skatten for 2013. Ventetid over. Anonymous poster hash: fdc82...b57 Skjønte ikke svaret jeg fikk, mwn Tusen takk for linken Anonymous poster hash: e7841...5e3 1
mandel92 Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Her kan dere beregne skatten for 2013. Ventetid over. Anonymous poster hash: fdc82...b57 Om dette stemmer får jeg 16000 kr igjen på skatten. Men jeg har mine tvil, jeg var sykemeldt i 8 uker i fjor, hvordan skriver jeg det inn? For arbeidsgiver betelte jo bare de første 16 uker, resten betalte jo nav...
Gjest LadyGlaGla Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Jeg beregner forventa lønn, fradrag og skatt hvert år på januar, sender inn rettelser, slik at det går i null. Deretter ber jeg arbeidsgiver trekke meg 1000,- ekstra i mnd, da skatte-etaten gir meg bedre rente enn banken. Så jeg sparer i skatt, og er ikke det miste spent. Men det er digg å få 12-13000 ekstra i feriepenger hvert år. Anbefales. Endret 7. mars 2014 av LadyGlaGla 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Fikk igjen et par tusen i fjor. I år blir det en sabla skatte smell som jeg vet omAnonymous poster hash: 90038...633
Gjest LadyGlaGla Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Om dette stemmer får jeg 16000 kr igjen på skatten. Men jeg har mine tvil, jeg var sykemeldt i 8 uker i fjor, hvordan skriver jeg det inn? For arbeidsgiver betelte jo bare de første 16 uker, resten betalte jo nav... Som det også blir trukket skatt av. Sjekk trekkoppgaven din fra NAV. Du har vel fått en slik?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Buuu!! Da får jeg igjen skarve 1000kr igjen :/ Har pleid å få mellom 16 og 20 tusen Anonymous poster hash: e7841...5e3
Gjest LadyGlaGla Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Litt enig med sinnadamen lengre oppe, hvorfor tar dere ikke kontroll over egen økonomi? Det er jo ikke så komplisert? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Litt enig med sinnadamen lengre oppe, hvorfor tar dere ikke kontroll over egen økonomi? Det er jo ikke så komplisert? Det er valgfritt å lese, og det er valgfritt å svare Pass på blodtrykket damer ))Anonymous poster hash: e7841...5e3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 Jeg trekker med tabell. Da får man vel kanskje ikke igjen noe?Anonymous poster hash: e7841...5e3 Har tabelltrekk jeg også, men har alltid fått tilbake rundt 10000kr likevel. I år håper jeg(etter mine egne beregninger på siden deres) på ca det samme:) Anonymous poster hash: 9f63c...e3e
mandel92 Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Som det også blir trukket skatt av. Sjekk trekkoppgaven din fra NAV. Du har vel fått en slik? Den har jeg nok sannsynligvis kasta, men uansett så ser det ut til at jeg for første gang i livet får igjen penger på skatten! Mamma og pappa får ikke skattepengene sine før i oktober fordi mamma har eget firma, noen som vet om dette også vil gjelde meg i og med at jeg har folkeregistrert adresse hos dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå