Gå til innhold

Hva synes du fungere best? At man er like eller at man utfyller hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i forhold der jeg var veldig like en person, og et var trygt, lite gnisninger etc, men det ble for kjedelig for meg. Jeg har også vært i et forhold der vi var helt fullsetendig ulike, det ble ikke bra det heller. Vanskelig å forstå hverandre. Uliei grunnsyn. Nå er jeg i et forhold hvor vi har likt grunnsyn på ting, utviklere oss sammen, er mer ying/yang, altså utfyller hverandre mer. Vi er ikke like, vi er ulike på mange måter, men samtidig er det vikitge likhetene der. Dette forholdet er det som er det som har gitt meg mest lidenskap, og det forholdet som jeg tror er det som vil vare. Hva er din erfaring, hva salgs type partener foretrekker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Der man er lik hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Synes forhold der man er helt like på alt blir gyselig kjedelig. Så jeg synes det funker best der man utfyller hverandre og samtidig har likt syn på verdier.

Anonymous poster hash: 371fa...202
  • Liker 1
Skrevet

Kommer ann på. Jeg og min kjære er like på veldig mange måter men vi er også veldig forskjellige. En blanding av likhet og ulikhet tror jeg er den perfekte match

Gjest melonly
Skrevet

Kjæresten min er veldig lik meg, OG vi utfyller hverandre!

Jeg tror ikke det er bra å være helt lik hverandre, og heller ikke for ulike. - Og ikke nødvendigvis utfylle hverandre på absolutt alt, og ei ikke utfylle hverandre i det hele tatt. En fin blanding. :)

Skrevet

Er man for ulike og har ulike grunnsyn og verdier på ting tror jeg ikke det kan føre til så mye annet enn krangling og mange gnisninger. Noen liker jo det også- å krangle mye, men det betyr ikke nødvendigvis at det er et bra forhold likevel.

Men så lenge grunnmuren som man danner et forhold på er noenlunde likt og man ønsker de samme tingene i livet og i parforholdet så kan detaljene og dekoren være ulik tror jeg.

Her så er vi en salig blanding. Vi er like på de tingene som betyr noe for oss, har felles verdier, felles meninger om "de store tingene", så er vi ulike på noen områder igjen. Men det som kanskje er viktigst for meg er at kommunikasjonen er ganske flytende selv på de områdene vi er uenige eller ulike.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ha ei dame med likt lynne som meg i alle fall. Liker og jenter som er kreative og lager ting...siden jeg er det selv. Trenger ikke være ei med samme kunstneriske interesser som meg da.

Så ganske lik funker for meg...

Anonymous poster hash: 2092a...81b

AnonymBruker
Skrevet

Forskning har vist at likhet er å foretrekke og gir bedre prognoser for et lykkelig forhold, men at det også trengs noen ulikheter.

Anonymous poster hash: f5407...34d
  • Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

En slags blanding. Man bør ha omtrent de samme grunnverdiene/holdningene og omtrent samme "aktivitetsnivå" (passer dårlig hvis den ene er sofagris og den andre er på treningssenteret hele tiden og elsker friluftslivet). Ellers kan man godt ha ulike interesser og meninger, bare man ikke blir FOR ulike.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv foretrekker jeg at vi er noe like i intellekt og temperament, det medfører ofte at man forstår og respekterer hverandre. Og at vi har relativt like prioriteringer og verdier på noen områder. Men samtidig ulike nok til at vi neppe slutter å synes den andre er litt spennende og kan ha interessante samtaler.

Men jeg trenger en mann som er mer flink privatøkonomisk enn meg selv, hvis ikke har jeg sett av erfaring at vi fort kan havne i problemer der.

Anonymous poster hash: f5407...34d
Skrevet

Ja, takk, begge deler. Kjæresten og jeg er veldig like, noe jeg synes er fint. Samtidig har vi også ulikheter som gjør at vi utfyller hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

For min del fungerer der best sånn jeg har det nå.

Likheter på de store tingene (planer for fremtid, syn på barneoppdragelse, livssyn osv), men ulikheter som skaper litt liv i forholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...