Gå til innhold

Opererte visdomstann for nesten 3 uker siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg opererte ut en visdomstann for nesten 3 uker siden, og det har gått veldig fint. Jeg trengte ikke smertestillende i dagene etter operasjonen. Nå de siste dagene har det derimot begynt å gjøre vondt, det har ikke blitt noe bedre, og det føles ut som om det holder på å bli verre. Kan man virkelig få betennelse så lenge etterpå? Jeg passer jo på å renske hullet for mat.

Hva kan problemet være?

Anonymous poster hash: badf3...d39
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fjernet den veken de la oppi etter operasjonen? Hvis du fikk det da :P

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjorde jeg 3 dager etter operasjonen.

- TS

Skrevet

Okai, hmm.. Ser det rent ut da? Har du sjekket om det er noe guffent digg nedi?

AnonymBruker
Skrevet

Okai, hmm.. Ser det rent ut da? Har du sjekket om det er noe guffent digg nedi?

Som sagt, så har jeg renset det for mat og sånt den siste uka. Jeg føler det er etter at jeg begynte med det at det har begynt å gjøre mer vondt. Jeg ventet litt med å rense de første dagene, pga tannlegen sa at man skulle være svært forsiktig med det i begynnelsen pga fare for å fjerne det koagulerte blodet/skorpen som skal være i hullet.

Skrevet

Tror jeg ville ha ringt til tannlegen for å høre :) Det koster ikke noe å dra innom over helgen for å få noen til å se på det.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville ha ringt til tannlegen for å høre :) Det koster ikke noe å dra innom over helgen for å få noen til å se på det.

Tror det også er lurt. Angrer på at jeg ikke bare gikk tidligere i dag, gidder ikke ha vondt hele helga. Jaja, blir det krise får jeg ringe tannlegevakten.

Takk for svar :)

Skrevet

Tror det også er lurt. Angrer på at jeg ikke bare gikk tidligere i dag, gidder ikke ha vondt hele helga. Jaja, blir det krise får jeg ringe tannlegevakten.

Takk for svar :)

Ja, må nesten gjøre det hvis det er veldig vondt :/ Det er ikke noe særlig å gå med vondt i tenna, blir så satt ut på alle måter! God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skylle med noe corsodyl? :vetikke:

Anonymous poster hash: b0149...d63
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skylle med noe corsodyl? :vetikke:

Anonymous poster hash: b0149...d63

Det er det jeg har gjort for det meste :-/

AnonymBruker
Skrevet

TS her,

det har ikke vært så vondt som det var på fredag, men det kommer og går litt. Jeg undersøkte hullet etter visdomstannen i dag, og jeg syns jeg ser en svart tråd der. Jeg var jo hos tannlegen og tok stingene - kan det være at de har glemt et? Eller er det meningen at de lar en bli igjen? Haha.

• 8 år senere...
Gjest Tigerlilje86
Skrevet
Pearl2.0 skrev (På 7.3.2014 den 16.00):

Setter de noe inn dær?  Har fjærnet 3 men aldri oplevd at de setter inn en "veke".

Nå har jeg og fjærnet en kjempestor visdomstann for 3 uker siden, og har nervesmerter i ansiktet og vondt/ømt hele tiden. (Tåler mye smerte over tid, men dette er ekstremt og er så lei av å ha vondt!) Stingene løsnet av seg selv , men jeg har aldri hatt vondt etter visdomstrekking før og det kjennes plutselig ut som tanna er der ennå! Men er kanskje tennene som etter 6 år med å bli øddelagt av monstertanna trekker seg tilbake på plass, vondt i hele tannrekka og hodet. Skal til tannlegen om 3 dager.

Skrevet

Tråden er 8 år gammel. Så om det ikke har ordnet seg nå, så vil det aldri gjøre det.

Anonymkode: 2a328...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...