Gå til innhold

Sloss kattene mine? Bør jeg omplassere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to katter som sloss eller "sloss". Det er alltid bare den ene som lager lyd, fresing og andre sære lyder (ikke murring, vet ikke helt hva slags lyder det er. ynkelig klynk kanskje?) Øyeblikket etter at de har sloss, eller "sloss", ligger de tett oppå hverandre og slikker hverandre.

Den ene katten kan begynne med å slå den andre hardt og raskt med labben, samtidig som den freser. 2 sekunder senere slikker den samme katten den andre på halsen.

Blir forvirret her.

Anonymous poster hash: 94db1...b29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen til dagliglivet som multippel katteeier :fnise:

De sloss for å opprettholde rangordningen seg i mellom. At de ligger tett inntil hverandre og vasker hverandre er et godt tegn. Hadde de derimot sloss nesten hele tiden, unngått hverandre resten av tiden og skydd hverandre som pesten, hadde det vært en tanke med omplassering av en av dem.

Ikke noe rart at vi blir forvirret, vi rare menneskene, for kattene vet akkurat hvor de har hverandre ;)

AnonymBruker
Skrevet

Da kan jeg med andre ord puste lettet ut :-)

Anonymous poster hash: 94db1...b29
Skrevet

Ihvertfall så lettet som det går an å bli når man hører katteslagsmål i gangen og pelsdottene flyr. :fnise:

Gamla og minstemann holder på på nøyaktig samme måten, men med noe mindre kosing.

Hun tolererer ham til en viss grad, men når det går en faen i ham og han hopper på henne, flyr pelsdottene veggimellom med skrik og skrål til vi brummer litt til dem. Da roer det seg som regel noen timer. Hvis minsten er for obsternasig og i skikkelig raptushumør, blir han satt på enecelle på badet i en liten times tid til han roer reka litt mer. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...