AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 Jeg føler meg skikkelig uvel etter å ha spist sukrin. Kvalm og mageknip. Kan det være sukrinen? Flere som ikke tåler det? Har dere andre erstatninger? Anonymous poster hash: 6c65d...422
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Vet at noen reagerer på smaken. At den smaker veldig mettalisk (noe jeg gjør). Sukrin skal en heller ikke spise for mye av, for da blir en dårlig.Anonymous poster hash: 872e4...553 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Jeg blir kjempedårlig i magen av små mengder stevia (tør ikke prøve meg på sukrin..) som også er et naturlig søtningsstoff, så det er sikkert mulig at det er sukrinen. Kanskje du kan teste det ut med små mengder når du er hjemme en kveld? Anonymous poster hash: 9d07f...1f1 1
Rofl Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Er ikke det bare å holde seg unna søtning stoffet om du ikke tåler det? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Jeg blir kjempedårlig i magen av små mengder stevia (tør ikke prøve meg på sukrin..) som også er et naturlig søtningsstoff, så det er sikkert mulig at det er sukrinen. Kanskje du kan teste det ut med små mengder når du er hjemme en kveld?Anonymous poster hash: 9d07f...1f1 Da er det nok sukrinen ja. Føles som jeg har omgangssyken, er skikkelig dårlig. Aldri mer sukrin. Anonymous poster hash: 6c65d...422 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Jeg tåler dårlig sukrin og stevia, så når jeg skal bruke søtningsmidler så bruker jeg tagatesse. Er dobbelt så søtt som sukker og kan også karamelliseres. I tillegg har det ikke den ekle ettersmaken til sukrin.Anonymous poster hash: 5e9e5...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Jeg visste ikke at stevia ga negative reaksjoner? Sukrin derimot.. Jeg takler det ikke. Det føles som kroppen blir lurt. Men det jeg føler jeg ikke tåler er kakoanibs og råsjokolade. Ved ca 2 tilfeller har jeg blitt så dårlig at jeg har bare ligget på sofaen dagen etter, følt meg svimmel og skjelven, og bare konsentrert meg om å overleve. Jeg har ikke hørt om andre som har reagert sånn. Og vanligvis tåler jeg alt og i enorme mengder... Anonymous poster hash: 8e2b1...557
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Jeg visste ikke at stevia ga negative reaksjoner? Sukrin derimot.. Jeg takler det ikke. Det føles som kroppen blir lurt. Men det jeg føler jeg ikke tåler er kakoanibs og råsjokolade. Ved ca 2 tilfeller har jeg blitt så dårlig at jeg har bare ligget på sofaen dagen etter, følt meg svimmel og skjelven, og bare konsentrert meg om å overleve. Jeg har ikke hørt om andre som har reagert sånn. Og vanligvis tåler jeg alt og i enorme mengder... Anonymous poster hash: 8e2b1...557 Ikke jeg heller, så jeg spiste produkter søtet med stevia. I begynnelsen gikk det greit, men nå mistenker jeg at jeg har opparbeidet meg en allergi for det. Får mageknip, blir oppblåst, kvalm og sår i magen etter å ha spist det;( Anonymous poster hash: ad7e1...c25
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Jeg visste ikke at stevia ga negative reaksjoner? Sukrin derimot.. Jeg takler det ikke. Det føles som kroppen blir lurt. Men det jeg føler jeg ikke tåler er kakoanibs og råsjokolade. Ved ca 2 tilfeller har jeg blitt så dårlig at jeg har bare ligget på sofaen dagen etter, følt meg svimmel og skjelven, og bare konsentrert meg om å overleve. Jeg har ikke hørt om andre som har reagert sånn. Og vanligvis tåler jeg alt og i enorme mengder... Anonymous poster hash: 8e2b1...557 Det skal nevnes at jeg ikke tåler så mye mat! De fleste tåler nok stevia helt fint! Men etter å ha spist litt sjokolade med stevia blir i hvert fall jeg kjempedårlig! Så det kan jo være noen som reagerer slik på sukrin også, siden begge er konsentrert søtning. Anonymous poster hash: 9d07f...1f1
LedigNavn Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Blodsukkeret mitt blir helt på trynet etter at jeg har spist sånne erstatninger. Blir svimmel og kvalm. Får ikke mageknip dog. Som en annen her sa; føles som at kroppen blir lurt. Aldri mer søtningsstoffer! Endret 7. mars 2014 av LedigNavn
Mrs Smith Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 (endret) . Endret 29. juni 2014 av Gullrose 1
Sugerøret Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Har flere typer stevia (uten smak,uten alkohol-med smak osv ) Jeg får mageknip av alt over 1 tsj. størrelse eller 2 dråper fra flytendes stevia. Sukrin har jeg ikke fått mageproblemer av ,ennå. Jeg har Irritabel tarm
Gjest Runforit Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Jeg tåler kun aspartam. Alt annet som stevia, sukrin, xylitol etc blir jeg kjempedårlig i magen av. 1
Gjest *kokos* Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Mens jeg helt fint kan dytte nedpå en hel tyggispakke (eller to), samt strø sukrin både på havregrøt, bær og kesam, uten å merke noe. Men om jeg går forbi en maltitolsøtet atkins-bar på butikken, så blir jeg liggende i dagevis med magekramper. <3 sukrin <3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Tror ikke kroppen har bra av å bli proppet full av kunstige søtningstoffer jeg. Ikke rart magen reagerer. Anonymous poster hash: b8dd1...5d4 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Tror ikke kroppen har bra av å bli proppet full av kunstige søtningstoffer jeg. Ikke rart magen reagerer. Anonymous poster hash: b8dd1...5d4 Stevia og sukrin er naturlige søtningsstoffer Anonymous poster hash: b21bb...1d7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Stevia og sukrin er naturlige søtningsstoffer Anonymous poster hash: b21bb...1d7 Så hvorfor reagerer så mange på det da?? Anonymous poster hash: b8dd1...5d4 2
Elanore Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Så hvorfor reagerer så mange på det da?? Anonymous poster hash: b8dd1...5d4 Pollen er naturlig, men mange reagerer på det likevel. Det er såpass dypt jeg orker å gå i den forklaringen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #19 Skrevet 8. mars 2014 Jeg vet ikke om jeg sporer av tråden for mye, men mener det er relevant: Jeg har også problemer med fettredusert mandel-, sesam- og peanøttmel også. Jeg blir ikke direkte dårlig av det, men kroppen føles lurt igjen, og det blir en slags vemmelsefølelse. Og jeg er ellers en grådig alt-eter, og tåler godt andre jukseprodukter (med unntak av de fleste av Walden-produktene som jeg finner motbydelige.) Er det andre som føler slik overfor fettreduserte nøttemel? Eller som jeg nevnte tidligere, -kakoanibs og råsjokolade? Anonymous poster hash: 8e2b1...557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå