Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #21 Skrevet 2. juni 2004 Ja, jeg har vert igjennom det samme. Var ny i laget og de gamle beboerne passet på meg fra første dag. Ble jo helt " nervøs" av de. Jeg sprakk totalt og be de reise en viss plass. Så kom styreleder på døra. Da SMALT det. Du, sa jeg. Der er døra lukk ho når du går. Og vis deg aldri her mere. Det du gjør er helt ulovlig. Tar imot sladder, ikke en skriftlig klage. Du spør ikke om det er tilfelle engang. Du kommer hit og videreformidler andres sladder og lysten på å lage bråk. Slik kom jeg i kontakt med naboene. Etter det fikk vi kjempeforhold.
Gjest Pjusk Skrevet 2. juni 2004 #22 Skrevet 2. juni 2004 Helt enig' date= det er fryktelig irriterende. Minner meg om den dokumentaren som var på TV2 en lørdag for et par uker siden, om en middelaldrende mann og moren hans som blandet seg inn i alt og alle i nabolaget. Moren hadde visst til og med tatt et tak i en mann hun gikk forbi og sagt at han måtte lære seg å hilse på folk som bodde i samme blokk som ham. :o Mens mannen omtrent daglig brukte å gå gjennom andres søppelkasser og sjekke at de hadde kastet ting på rett sted. Jeg synes det er helt hårreisende. Denne så jeg også. Utrolig underholdende! Og er enig i at hun blonde dama var vel ikke den skarpeste kniven i skuffen heller.... Ganske fornøylig når "mor" står klar for å inspirerer trappevasken grytidlig - og får nesten nervesammenbrudd pga. noen dørmatter som ikke var tatt inn og at i tillegg dagens avis lå på de samme mattene. Men det er også bra at man har folk som bryr seg i nærmiljøet - men selvfølgelig innen en viss grad!
Arkana Skrevet 2. juni 2004 #23 Skrevet 2. juni 2004 Ja, det er fint at noen bryr seg. Jeg vet om flere borettslag som f.eks. ikke ville hatt blomster utenfor oppgangene hadde det ikke vært for at noen av beboerne (som oftest eldre) selv tok på seg det ansvaret. Men det går som sagt en viss grense for hva det er greit å blande seg inn i. Her i vår blokk er det nesten litt for lite av den slags. Veldig mange bruker f.eks. gangen utenfor heisen i kjelleren til å kaste skrot og slikt som de ikke orker å kjøre på fyllinga selv. Til tross for plakater fra vaktmester om brannfaren og at det ikke er lov så slutter de ikke. Det synes jeg er svært egoistisk og kunne gjerne tenkt meg en liten gammel dame som stod på lur og kjeftet dem huden full når de snek seg ned med skrotet.
Monstermagnet Skrevet 3. juni 2004 #24 Skrevet 3. juni 2004 Kameraten til sambo er en kverulant,pedant og bedreviter!! Han fortalte meg i forrige uke at hunden vår måtte få maisolje, fordi hun hadde flass. Jeg forklarte at hun hadde ikke flass...hun hadde bare rullet seg i sanden. Men nei, det hadde hun ikke...for han så jo at det var flass!! Og jeg måtte ikke komme å fortelle han at han ikke kjente igjen flass når han så det.................. (lurer på om jeg får lang straff dersom jeg røsker tunga han ut!?) Jammen, da var det sikkert flass da vet du. Menn vet sånt !! ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå