Gå til innhold

Bedrevitere

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg HATER bedrevitere!!! I går ryddet vi ut av skapet og sorterte glass, flasker, bokser osv, og bar det ned til containeren utenfor blokka. Under armen holdt jeg esken til espressokannen jeg akkurat hadde kjøpt. Mens vi stod der og kastet ting, begynte plutselig en gammel dame å blan

de seg opp i ting! Hun sa "du KAN ikke kaste papir der!" (i plastcontaineren), men jeg stod og puttet plastposer oppi :-x :-x Jeg holdt på å koke over, og be henne komme og lese hva som stod på containeren selv. Akkurat som jeg hadde tenkt å kaste papir oppi den!!

I dag skjedde noe liknende; vi kom bærende på en stappfull pose med utsortert reklame, og skulle kaste i papircontaineren; da holdt en annen gammel dame på å stirre øynene ut av hodet! Sambo sa han hadde tenkt å spørre om hun kanskje hadde lyst på brosjyrene våre :ler: (det bor mange gamle mennesker i området her)

Slike personer finnes overalt (på KG også), og jeg koker innvendig hver gang jeg blir utsatt for dem, tror de virkelig ikke at andre kan tenke selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig, det er fryktelig irriterende. Minner meg om den dokumentaren som var på TV2 en lørdag for et par uker siden, om en middelaldrende mann og moren hans som blandet seg inn i alt og alle i nabolaget. Moren hadde visst til og med tatt et tak i en mann hun gikk forbi og sagt at han måtte lære seg å hilse på folk som bodde i samme blokk som ham. :o Mens mannen omtrent daglig brukte å gå gjennom andres søppelkasser og sjekke at de hadde kastet ting på rett sted. Jeg synes det er helt hårreisende.

Gjest Ethereal
Skrevet

Akkurat som om de tror at alle unge mennesker bare slurver og roter! Av og til har jeg lyst til å rase og flytte i enebolig langt utpå landet.

Noe liknende hendte da vi pusset opp før vi skulle flytte inn. Vi sjekket ordensreglene for borettslaget og holdt oss nøye til stilletidene som stod spesifisert der. Allikevel fikk vi klager. En mandag morgen ble vi anklaget for å ha saget og borret i betong på søndagen (som delvis er tillatt, sålangt reglene ikke sier noe spesielt om søndager), men det eneste vi hadde gjort var å male vegger! Jeg TVILER STERKT på at gamlingene har så vel utviklet hørsel at de hører lyden av malerruller... :evil:

Skrevet

Jepp!

Vi hadde opp til flere sånne der jeg bodde før (borettslag).

En eldre mann kom stading ned i vaskeriet og fortalte meg om rensing av lofilter og bruk av vaskemaskiner.

Jeg måtte til slutt fortelle ham at jeg hadde brukt slike maskiner i mange år og visste hvordan de skulle brukes og behandles.

Gjest Estrela
Skrevet

Har fått litt inntrykk av at du er en sånn bedreviter på området kosthold og trening Ethereal, men kan være jeg tar feil. :wink:

Enig i at bedrevitere er irriterende.

Gjest Elenath
Skrevet

Har faktisk ikke merket noe til det enda, men nå benytter vi oss minimalt av fellesarealer. Fikk heller ingen klager da vi pusset opp hele leiligheten i fjor vår. Eneste klagen vi har fått er at vi har grill på verandaen, men det er lov i følge reglene våre. (flere som har det) Kan være fordi det er bare unge som bor i borettslaget vårt nesten. I oppgangen vår er det en jente over oss som er et år yngre en meg og en dame i tredje som aldri er hjemme. Godt med minimalt med leiligheter pr. oppgang ja.

Uansett: bedrevitere gjør meg også uvel. Glad vi slipper. Neste gang vi flytter blir det enebolig på landet - garantert.

Gjest Ethereal
Skrevet
Har fått litt inntrykk av at du er en sånn bedreviter på området kosthold og trening Ethereal, men kan være jeg tar feil. :wink:

Enig i at bedrevitere er irriterende.

En bedreviter er pr. min definisjon en person som blander seg opp i andres affærer, gjerne med ting de ikke har peiling på. Forhåpentligvis har jeg en viss peiling på endel temaer innenfor kropp, helse og trening, uten å hevde at jeg kan ALT og vet alt bedre enn alle andre. :wink:

Skrevet

Helt enig, har selv vært utsatt for sike personer både vell og ofte.

Men nabo paret i blokka jeg bodde i for noen år siden tok kaka.

Hun kasta blomsten jeg hadde plantet ut (det var åpne ganger, dvs. kun trappa var innendørs.)fordi hun synes den så "pjuskete" ut. Det var bedre med blomstene hun hadde plantet, for de stilet mere til bygningen. :klø:

Senere tok jeg mannen hennes på fersken i å rote i min postkasse, da jeg lurte på hva i h****** han gjorde i min postkasse, svarte han at han skulle bare se om jeg hadde fått busstider-tabellen. :klø: Det hadde nemlig ikke han. (skulle sikkert rappe min)

Og det var og så et meget stort problem for de at jeg lagret sommer/vinterhjula mine i fellesgaragen, på min plass.

Slike ting hadde vi boder til, da jeg forklarte at min 4km2 bod var full av barnevogn, akebrett, ski, sykkler, osv, fikk jeg bare beskjed om å rydde det måtte de når de fikk for mye rot.

De brukte ikke garagen engang. :klø:

Men nå bor jeg i enebolige, jippi.

Skrevet
Helt enig' date= det er fryktelig irriterende. Minner meg om den dokumentaren som var på TV2 en lørdag for et par uker siden, om en middelaldrende mann og moren hans som blandet seg inn i alt og alle i nabolaget. Moren hadde visst til og med tatt et tak i en mann hun gikk forbi og sagt at han måtte lære seg å hilse på folk som bodde i samme blokk som ham. :o Mens mannen omtrent daglig brukte å gå gjennom andres søppelkasser og sjekke at de hadde kastet ting på rett sted. Jeg synes det er helt hårreisende.

Så du også den dokumentaren.........trodde først det var en komedie, jeg :hoho::hoho: .

Ettervært som jeg skjønte at dette var virkelig, ble jeg evig takknemlig for at jeg bor i hus med høye hekker rundt..

Jeg synes det er utrolig at enkelte gidder og bry seg med alt, da må de jo leve et stusselig liv, etter min mening.

Og det verste med mange bedrevitere er at de som oftest er utroilig negative og sure. :veldigsur:

Nei, man får prøve å feie for egen dør, er nå mitt motto i sånne saker :sjarmor:

Skrevet

Jeg må innrømme at den blonde dama som bare kastet alt akkurat hvor det passet henne og nærmest var stolt av å innrømme på TV at hun ikke gadd å resirkulere tydeligvis ikke har nevneverdig høy intelligens. Men likevel tror jeg at jeg hadde fått fnatt av å skulle bli overvåket av en nabo. Han var ikke engang vaktmester eller noe annet som innebar at han på en måte hadde "rett til" å fortelle folk at de kanskje burde tenke litt annerledes (for jeg er jo enig med ham at det får da være måte på latskap når folk ikke gidder gå tre ekstra skritt for å tenke litt miljøvennlig). Nei, jeg er glad det ikke finnes slike her jeg bor.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg bodde hos mormor i nesten et år da hun var dårlig. Hun bor i blokk. Menneskene der er nøyaktig som dere beskriver her. Bedrevitere som skulle legge seg oppi alt mulig! Det holt på å klikke for meg etterhvert!

F.eks hjemmehjelpen. Hun har lov til å parkere foran blokka, men bare hvis hun setter en lapp i frontruta som det står "hjemmehjelp" på. En dag hadde hun glemt det. Hvorpå en gammel dame ringte til trafikketaten, og hjemmehjelpen fikk parkeringsbot. Den gamle damen fortalte meg dette selv. Hun hadde gjort mye annet lignende også. Der og da bare sprakk det for meg, og jeg sa min ærlige mening. Huff. Tror kanskje jeg tok litt hardt i, men dette er en dame som virkelig hadde gjort livet surt for mange i blokka. Bla. lytter hun ved dørene og kikker i postkassene til folk. Jeg har fersket henne flere ganger.

Dagen etterpå sto sønnen hennes utenfor døra og ba meg om å slutte å plage hans gamle, syke mor. :roll:

Skrevet
Jeg bodde hos mormor i nesten et år da hun var dårlig. Hun bor i blokk. Menneskene der er nøyaktig som dere beskriver her. Bedrevitere som skulle legge seg oppi alt mulig! Det holt på å klikke for meg etterhvert!

Heldigvis er det ikke slik overalt. Vi bor i blokk og til tross for et overtall av eldre her er det ingen som blander seg inn i andres saker eller er bedrevitere, tvert i mot er alle utrolig hyggelige og koselige mennesker.

Skrevet

Det ser ut til at det finnes en Narvestad i hvert nabolag. :wink:

Skrevet

Der vi bodde før hadde vi en som gikk Narvestad en høy gang.

Det var sure oppdragende lapper over alt. PÅ døra til loftsboden... med beskjed om at vi andre måtte lære oss å ikke bruke smekklåsen,men derimot låse med nøkkel. For smellet fra døra var nemlig i ferd med å påføre ham hjerteinfarkt. (Det stod faktisk det)

På døra til boden sin i kjelleren hadde han hengt opp en lapp som begynte med "Hei du tyven...." der han informerte om at det ikke var alkoholholdige drikkevarer å finne i hans bod. Så tyven kunne bare gå forbi. (Moret meg kosetlig ved tanken på en tyv som stoppet opp, tenkte... Tyven... ja det er jo meg, og så leste lappen)

Men det verste var likevel da trekilen som lå ved inngangsdøra (for å holde døra oppe ved flytting o.l) ble borte. Det tok ca 10 minutter så hang det en lapp med gneldring om egoistiske folk som ikke skjønte at treflisa var for alle og ikke noe man kunne ta med seg. Dagen etter var det kommet opp en tilføyelse på lappen fra vaktmesteren der han orienterte om at det var han som hadde tatt treflisa fordi den ødela inngangsdøra, Og at det ikke var lov til å henge opp lapper i gangene andre steder enn på oppslagstavla... :ler:

Det brukte dessuten å ta ca 1 minutt fra man bråkte litt til samme fyren stod på døra og minte om husordensreglene. Og da var for eksempel snakk om å banke inn en eneste spiker.

Men han flytta etter at han fikk lappeforbud...

Skrevet

Kameraten til sambo er en kverulant,pedant og bedreviter!!

Han fortalte meg i forrige uke at hunden vår måtte få maisolje, fordi hun hadde flass.

Jeg forklarte at hun hadde ikke flass...hun hadde bare rullet seg i sanden. Men nei, det hadde hun ikke...for han så jo at det var flass!! Og jeg måtte ikke komme å fortelle han at han ikke kjente igjen flass når han så det.................. :roll:

(lurer på om jeg får lang straff dersom jeg røsker tunga han ut!?)

Gjest Ethereal
Skrevet
(lurer på om jeg får lang straff dersom jeg røsker tunga han ut!?)

Kanskje du heller burde få BELØNNING??? :wink:

Skrevet

Kanskje du heller burde få BELØNNING??? :wink:

:ler:

Vet du noen steder jeg kan henvende meg for å få info/hente ut den belønningen?

Skrevet

en av mine beste venner bor på gang med ei jente som klagde over at han og de andre som deler kjøkken i studentblokka ikke FJERNET SKUMMET fra oppvaskkummen etter at de hadde vasket opp.

Og det var en sak for noen år siden om en innvandrerframilie som ble truet med utkastelse fordi de hadde satt opp en bitteliten parabol på et ikke synlig sted på balkongen sin for å få inn en kanal fra hjemlandet (det var ikke snakk om å snike seg unna lisens eller kabelavgift eller noe, men det var ikke lov til å sette opp parabol i borettslaget).

Det er en del som ser det som sin viktigste oppgave å gjøre livet surt for andre. Man får se det humoristiske i det hvis man kan...og trøste seg med at det må være stusslig å alltid gå rundt og irritere seg over ALT naboene foretar seg.

Gjest lurven
Skrevet

jeg hater bedrevitere selv..

hva tror dem de er liksom!

det eneste som hjelper mot slike er å sette dem ordentlig på plass..

Gjest Anonymous
Skrevet
Helt enig' date= det er fryktelig irriterende. Minner meg om den dokumentaren som var på TV2 en lørdag for et par uker siden, om en middelaldrende mann og moren hans som blandet seg inn i alt og alle i nabolaget. Moren hadde visst til og med tatt et tak i en mann hun gikk forbi og sagt at han måtte lære seg å hilse på folk som bodde i samme blokk som ham. :o Mens mannen omtrent daglig brukte å gå gjennom andres søppelkasser og sjekke at de hadde kastet ting på rett sted. Jeg synes det er helt hårreisende.

Denne så jeg også, og ble helt sjokkert!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...