Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min ligger syk om dagen. Han er kraftig forkjøla, og vi sover nesten ikke om nettene fordi han hoster og snyter seg konstant. Jeg har stelt så best jeg kan med han, med å lage mat, hente drikke og lignende. Han er stort sett sengeliggende, men er gjerne oppe en gang til dagen for å "gjøre noe". Om det så er å komme seg ut for å hente posten, eller hjelpe meg å skrelle poteter, eller bare for å bevege seg. Han er hås og tett.

Til Lørdag er det en fest vi skal på. Vi har ikke vært ute siden midten av Januar (nesten to mnd siden), og hadde gledet oss til å ta en fest nå. Men han ligger syk. Han er usikker om han vil dra, fordi han er dårlig (forståelig nok). Men hva gjør jeg? Er det riktig å dra på fest når han ligger syk hjemme? Samtidig så er han "bare" forkjøla, og det hjelper jo ikke om jeg er hjemme med han?

Tenker at vennegjengen nok reagerer litt dersom jeg blir hjemme fordi han skulle være syk..

Hva hadde dere gjort?

Eventuelt tatt en liten tur bort, en time eller to for å si hei?

Anonymous poster hash: aae40...e0b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde dratt på fest. han ligger jo ikke for døden akkurat og du har jo stelt pent med han. han greier seg nok noen timer uten deg

Anonymous poster hash: 6a0ce...4d4
  • Liker 3
Skrevet

Jeg også hadde dratt :) Nå har du jo vært så flink og tatt vare på ham, at han klarer seg vel en kveld uten deg?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Klart du kan gå. Han trenger jo ikke barnevakt? Er du redd han vil bli lei seg om du går alene? Da må han i såfall jobbe med seg selv.

Jeg hadde syntes det var rart om en i et forhold meldte avbud fordi hun måtte være hjemme å passe en mann med tett nese. Da hadde jeg tenkt at det var andre grunner til at hun ikke ville komme.

Endret av Nordis
  • Liker 3
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg hadde dratt på festen :) Han er vel en voksen mann som kan ta vare på seg selv`?

• Liker 1
Gjest Allergikeren
Skrevet

Hadde jeg vært den syke, hadde jeg lett sendt min kjære avgårde uten meg. Deilig å få være syk og usosial i fred, uten å tenke på at jeg må prøve å være litt selskapelig også. :P Men min kjære er født rastløs, og jeg får lett dårlig samvittighet fordi hodet mitt føles for tomt til å underholde ham hvis han ikke klarer det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig dratt. Han er bare forkjølet. Du kan dra med god samvittighet og kose deg!

Anonymous poster hash: ff832...b0f

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville dratt :)

Han er tross alt bare forkjøla, og kanskje er det godt for han å viite at du hygger deg ute også? :)

Skrevet

Jeg ville gått på festen :) Kan jo være han orker å være en liten stund på festen med deg? Og heller gå hjem litt tidligere.

Men virker som om han gjør veldig lite, til tross for at han "bare" er forskjølet. Tror han klarer å smøre seg en brødskive og hente ett glass vann innimellom. Du må ikke gjøre han bortskjemt :P

Gjest Runforit
Skrevet

Kjæresten min ligger syk om dagen. Han er kraftig forkjøla, og vi sover nesten ikke om nettene fordi han hoster og snyter seg konstant. Jeg har stelt så best jeg kan med han, med å lage mat, hente drikke og lignende. Han er stort sett sengeliggende, men er gjerne oppe en gang til dagen for å "gjøre noe". Om det så er å komme seg ut for å hente posten, eller hjelpe meg å skrelle poteter, eller bare for å bevege seg. Han er hås og tett. Til Lørdag er det en fest vi skal på. Vi har ikke vært ute siden midten av Januar (nesten to mnd siden), og hadde gledet oss til å ta en fest nå. Men han ligger syk. Han er usikker om han vil dra, fordi han er dårlig (forståelig nok). Men hva gjør jeg? Er det riktig å dra på fest når han ligger syk hjemme? Samtidig så er han "bare" forkjøla, og det hjelper jo ikke om jeg er hjemme med han?Tenker at vennegjengen nok reagerer litt dersom jeg blir hjemme fordi han skulle være syk.. Hva hadde dere gjort?Eventuelt tatt en liten tur bort, en time eller to for å si hei? Anonymous poster hash: aae40...e0b

Hadde dratt på butikken og kjøpt noe godt til han(pizza, brus og noe godis etc), tullet han inn i et teppe og dratt på fest. Så lenge du er frisk så må du få lov å komme deg litt ut av leiligheten.

Når en syk og slapp så er det kos å bare slappe av alene litt med god mat og film :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det er klart du kan dra på fest. Merkelig med disse mannfolkene som trenger stell og pleie under en helt banal forkjølelse.

Vi som er single, må pent klare oss selv for det meste. Ingen til å dulle og dalle med oss. Merkelig nok overlever vi :fnise: .

Endret av Arabella
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg ville gått på festen :)Kan jo være han orker å være en liten stund på festen med deg? Og heller gå hjem litt tidligere. Men virker som om han gjør veldig lite, til tross for at han "bare" er forskjølet. Tror han klarer å smøre seg en brødskive og hente ett glass vann innimellom. Du må ikke gjøre han bortskjemt :P

Det er smart du, være med på fest og risikere å smitte folk der.

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart su kan dra på fest. Merkelig med disse mannfolkene som trenger stell og pleie under en helt banal forkjølelse.

Vi som er single, må pent klare oss selv for det meste. Ingen til å dulle og dalle med oss. Merkelig nok overlever vi :fnise: .

Alle vet jo at mannfolk er døden nær og trenger akuttsykepleie når de er forkjølet :)

Anonymous poster hash: 01a00...012

Gjest Eurodice
Skrevet

Alle vet jo at mannfolk er døden nær og trenger akuttsykepleie når de er forkjølet :)

Anonymous poster hash: 01a00...012

Ja, det er ikke fremmed for meg :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha jeg kan ikke tro at dette er et spørsmål. Selvfølgelig drar du på fest.

Anonymous poster hash: 076a5...c69
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg på festen.

Han er ikke døden nær, men bare forkjølet. Han klarer seg fint alene.

Jeg bor alene og må ordne opp alene. I 99% av tilfellene går det fint selv om jeg gjerne skulle ha hatt noen som dillet med meg.

Anonymous poster hash: 262c9...7b2

Skrevet

Dersom du synes det er helt greit at han drar på fest en gang du ligger litt syk en helg, så må det vel være greitt. Dersom du har dullet med han hver dag nå synes han kanskje også det er deilig å være alene, eventuelt kan han kanskje invitere bort en kompis til seg for en rolig kveld?

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Ts skal bli nødt til foreslå for han hva han kan gjøre mens hun er borte noen timer. Er han ikke en voksen mann som kan sysselsette seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...