AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #1 Skrevet 7. mars 2014 I dag tidlig så jeg at jenta mi har fått et blåmerke, mørkt, og stort som en tikrone eller litt større på overarmen mot underarm.hun hadde ikke dette da hun la seg og hun vet ikke hvordan hun fikk det og sier det ikke gjør vondt. er i fin form ellers,leker og alt er normalt. Hvordan kan det skje? Synes det var litt skremmende.... :-( Anonymous poster hash: 48756...39d
cattleya Skrevet 7. mars 2014 #2 Skrevet 7. mars 2014 Du får spørre henne da. Hun er 6 år og kan vel forklare det? Ellers så er det vell veldig vanlig å få blåmerker?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Er ikke unormalt at barn får blåmerker uten å være klar over hvordan de oppsto. En 6 åring er ofte veldig aktiv, det skal ikke mer til enn et lite fall, komme borti noe ol før et blåmerke oppstår. Man må ikke tenke det verste med en gang. Anonymous poster hash: 6bcd7...d6c 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Jeg vet da det, men jeg la henne i går kveld, hun hadde det ikke da. det var det første jeg så da hun sto opp i dag, det var rundt og veldig mørkt. har aldri sett henne ha så mørkfarget blåmerke. Og jeg tenker ikke det "verste" heller... Anonymous poster hash: 48756...39d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Regner med at du tenker på sykdom, ikke overgrep... Anonymous poster hash: 3196d...0b8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Jeg vet da det, men jeg la henne i går kveld, hun hadde det ikke da. det var det første jeg så da hun sto opp i dag, det var rundt og veldig mørkt. har aldri sett henne ha så mørkfarget blåmerke. Og jeg tenker ikke det "verste" heller... Anonymous poster hash: 48756...39d Hva tenker du da? Anonymous poster hash: 6bcd7...d6c
Libertas Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Er hun urolig når hun sover? Selv var jeg veldig urolig når jeg sov, og våknet ofte med blåmerker etter å ha sloss med veggen og sengekanten. Og ofte falt jeg ut av sengen. Så det kan jo være noe slikt?
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Men kan jo være det var der når hun la seg, bare du ikke så det. Jeg klarer hvertfall ikke holde styr på ungenes blåmerker.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Det er et veldig mørkt og stort blåmerke, på en veldig synlig plass på armen. Og det er derfor jeg reagerer.hun har skjedent blåmerker og jeg hadde sett det om hun hadde hatt det i går. men noen båmerker oppstår kanskje en stund etter man har slått seg? Det er ikke snakk om mistanke om noen overgrep nei, da må det ha vært et spøkelse i huset. Anonymous poster hash: 48756...39d
Gjest Thai clinch Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Får barn fortere blåmerker? Jeg spør, fordi jeg får blåmerker mange timer etter at jeg har slått meg. Samboeren min får blåmerke bare minutter etter et traume, for eksempel på låret.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Jeg fikk ofte juling av min far, men de blå merkene som alltid var kraftigst var når han hadde holdt meg fast i armen. Skikkelig blå mørk farge. Vist det skjedde på morgenen hadde jeg ikke blåmerke før neste dag. Mener ikke at noen har vært voldelig med vilje, men kanskje noen har røsket henne bort fra veien? Eller de har lekt et eller annet, hvor noen har dratt hardt i armen hennes? Typen blåmerke du beskriver høres veldig ut som noe sånt. Anonymous poster hash: 46f6f...2ce
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Det er mulig hun har et blødningssyndrom (ganske vanlig og ufarlig) og dermed får blåmerker veldig lett. Jeg har det, og oppdager ganske mørke flekker uten at jeg kan huske å ha slått meg veldig hardt. Anonymous poster hash: 00703...a75
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Jeg fikk ofte juling av min far, men de blå merkene som alltid var kraftigst var når han hadde holdt meg fast i armen. Skikkelig blå mørk farge. Vist det skjedde på morgenen hadde jeg ikke blåmerke før neste dag. Mener ikke at noen har vært voldelig med vilje, men kanskje noen har røsket henne bort fra veien? Eller de har lekt et eller annet, hvor noen har dratt hardt i armen hennes? Typen blåmerke du beskriver høres veldig ut som noe sånt.Anonymous poster hash: 46f6f...2ce Jeg tok å holdt rund armen hennes nå for å se, og det kan stemme med at noen har klemt tommelen hardt inn. Men det har ingen i dette huset gjort, og jenta mi er veldig til å fortelle om det er noe, heldigvis. Hun virket overrasket selv da hun så det i dag, men hun kan jo ha fått det i lek med søsteren i går kveld. dette er ingen big deal, men det var bare så rart siden det ikke var der i går og det at det var så sterkt. barn får kanskje lettere blåmerker..? Anonymous poster hash: 48756...39d
Gjest gurimalla Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Det er vanlig å få blåmerker en stund etter at man har slått seg, så det har neppe skjedd i natt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er så heldig at jeg innimellom brått ser at jeg har fått blåmerker. Siste gang var i januar når jeg oppdaget at jeg hade 4 stk på jevnt fordelt på beina. Anonymous poster hash: e310f...fd0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Jeg får ofte veldig synlige blåmerker på armene, bare ved at noen holder litt hardt i armen. Disse tar det gjerne en dag før de dukker opp. Det er bare på armene jeg får lett blåmerker, noen mennesker har det sånn. Kanskje en ansatt på skolen hennes har måttet holde henne litt hardt hvis hun har oppført seg litt umulig, eller at hun har fått det i litt vilter lek med andre barn? Anonymous poster hash: c5a38...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå