monja Skrevet 31. mai 2004 #1 Skrevet 31. mai 2004 Hva er egentlig dette med fødsel og fullmåne? Har opplevd at mange spør hvordan det er med månen på termindatoen min, men jeg har ikke helt forstått dette jeg. Det eneste jeg har forstått er at det er en gammel overtro eller noe? Men jeg måtte jo sjekke, og fant ut at på min termindato er det fullmåne.
Cajsa Skrevet 31. mai 2004 #2 Skrevet 31. mai 2004 Trodde også dette var bare overtro, men da venninner av meg sjekket viste det seg at overtallet av barna var født ved fullmåne. Men - jeg ser ikke helt sammenhengen her..
lena24 Skrevet 31. mai 2004 #3 Skrevet 31. mai 2004 det sies at vist det er fullmåne så føder man. fikk høre det selv. så vist det er full måne noen dager før kan barnet komme da.. sjekk ut det også du.
Gyda Skrevet 31. mai 2004 #4 Skrevet 31. mai 2004 Det har vel med gravitasjonskreftene... Månen spiller inn på så mye i naturen - flo og fjære f.eks. Mener også å ha hørt at det virker inn på fødsler hos dyr, så hvorfor ikke hos mennesker også...?
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #5 Skrevet 31. mai 2004 Og det sies at jentene er mer kåt ved fullmåne (noe som faktisk stemmer for mitt vedkommende)! Jordmor spurte faktisk om førstemann kom for tidlig pga fullmåne!!
Ann Forup Skrevet 1. juni 2004 #6 Skrevet 1. juni 2004 På Ahus's fødselsliste bliver der ikke født flere børn på en fuldmåne dag end ander dage, kigge på den sidst jeg var der inde, og de sagde at dette var bare en skrøne,
Gjest LoisLane Skrevet 1. juni 2004 #7 Skrevet 1. juni 2004 Det har blitt forsket på sammenhengen mellom fødsler og fullmåne - det ble ikke funnet noen sammenheng. Så dessverre - alle som går og venter...
monja Skrevet 2. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2004 Var på svangrskapskontroll i går, og min jordmor sa at det er bare dette med månefasen de har tro på - fordi det har vist seg gang på gang at det er flere fødsler som starter ved fullmåne enn ellers. Og senere i går snakka jeg med ei venninne av svigermor, som er jordmor der jeg skal føde. Hun sa akkurat det samme, og på fødeavdelinga her har de 60% flere fødsler enn vanlig ved fullmåne. Så det gjennstår vel bare å se om det fungerer på oss da
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #9 Skrevet 2. juni 2004 Vel, det er fullmåne i morgen.... Ei venninne av meg fødte på mandag ettermiddag, 2 uker før tiden... og i går gikk vannet til en anna venninne, men hun har da også termin i dag. Begge er førstegangsfødende, pleier man ikke heller gå over tiden da? Kanskje det er fullmånen??
la Flaca Skrevet 2. juni 2004 #10 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har termin 9.9. Hvordan kan jeg finne ut når månen er full rundt den datoen?
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #11 Skrevet 2. juni 2004 Jeg har termin 9.9. Hvordan kan jeg finne ut når månen er full rundt den datoen? Det er som regel merket av i almanakker og kalendre. Nærmeste fullmåne til 09.09 er 30.08.
la Flaca Skrevet 2. juni 2004 #12 Skrevet 2. juni 2004 Det er som regel merket av i almanakker og kalendre. Nærmeste fullmåne til 09.09 er 30.08. Takk skal du ha! Satser på fødsel da jeg.
Gjest Pjusk Skrevet 2. juni 2004 #13 Skrevet 2. juni 2004 På Ahus's fødselsliste bliver der ikke født flere børn på en fuldmåne dag end ander dage' date=' kigge på den sidst jeg var der inde, og de sagde at dette var bare en skrøne,[/quote'] Jeg lå på Ahus fødeavdeling i tre uker en vinter og da sa de akkurat motsatt til meg.
Sandra Skrevet 27. september 2004 #14 Skrevet 27. september 2004 Ja, imorgen er det fullmåne igjen da! Vet jo at det bare er gammel overtro, men det kan jo hende at det er noe i det fordet? I morgen er det iall fall bare 11 dager til termin, så håper fullmånen virker litt på magen, og setter i gang fødselen.
EMMA2 Skrevet 28. september 2004 #15 Skrevet 28. september 2004 Henger meg på her, har termin torsdag og er mer enn klar for å bli ferdig nå!
Emma3 Skrevet 28. september 2004 #16 Skrevet 28. september 2004 Ser at tråstratar, Monja fekk babyen ved fullmåne Nokon som har fødd no ved denne fullmånen? Sjølv har eg termin om 3,5 veke, så eg får heller håpe på neste gang det blir fullmåne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå