AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 "Jeg har alt under kontroll, røyker bare en gang i måned". Jaja...og hvor mange ganger har han røyket den siste måneden? Ti ganger minst! Snakker om at hasj skal bli legalisert, at det kurerer sykdom osv, sier han røyker for å slappe av. MÅ du røyke det for å slappe av?!.. Da har man et problem. Så lover han om og om igjen at han skal røyke mindre, ja ikke sant!..Anonymous poster hash: 9a109...b46 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Kan ikke skylde på hasjen når mannen ikke evner å ha selvkontroll. Anonymous poster hash: c7f77...450 1
Gjest Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Dump han da. Han kommer aldri til å bare gjøre det en gang i måneden.. Den har nemlig jeg hørt før! 5
Sylvari Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Han har rett i at de aktive ingrediensene i hasj kan hjelpe på sykdom (ikke helbrede). Men nå ser jeg ikke folk dra på kemoterapi bare fordi det hjelper på noen sykdommer, så det er ikke noe argument for en person som allerede er frisk. En person som ikke har lyst å slutte (om det er alkohol, hasj eller sjokolade er nå likegyldig), slutter ikke. Så da er det opp til deg om det er noe du vil leve med eller ei. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 slik drev min eks også lenge. og vips tok jeg han på fersken med heroin også. og nå selger han = oslo og skal i fengsel! han ødela meg helt psykisk. siden jeg ikke likte at han røyket begynte han å lyve om misbruket sitt og fortsatte over på tunge stoffer også bak min rygg. begynte å stjele av meg osv osv gå ifra han er mitt råd. hadde jeg forlatt eksen tidligere hadde jeg spart meg for en utrolig vondt og jævlig tid. jeg ville bare hjelpe han ut av det. skulle jeg aldrig prøvd på! Anonymous poster hash: f6351...df9 2
Gjest Blomsterert Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Nå har jeg også venner som røyker hasj. Hvis en kun bruker det en sjelden gang er det helt ok. Men jeg har sett jævlige konsekvenser av det, for det er som regel mennesker med psykiske problemer som MISbruker rus. Og da er hasj ikke det lureste. Orker ikke skrive om alt, men har sett nok av konsekvenser som innleggelser på psykiatrisk osv. Hadde aldri orket vært sammen med noen som er avhengig av rus. Dårlig livskvalitet.
Brimi Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Greit nok at det hjelper mennesker som er syke, men han er vel ikke syk? 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Er så møkka lei folk som sier hasj ditten, hasj datten. I dag overhørte jeg til og med noen si at hasj er farlig fordi man ikke for bakrus av det (!). La meg bare fortelle dere at hasj gir kraftig bakrus og folk som holder på å røyke hver eneste time av hver eneste dag er tilbøyelige til å være narkistapere eller alkiser uansett. Jeg klarer helt fint å røyke en rev med måtehold, og det føles jammen digg uten å være offer for trakkasering og etterfølgelse. I mine reiser til India møtte jeg på en stamme som viste meg noe om hasjens naturlige helende egenskaper, Indus-hampen kalte man den. Anonymous poster hash: bb079...6e4 6
miramis Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Skjønner godt at han trenger å slappe av, hvis oppførselen din er likedan måten innlegget var skrevet på. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Kjæresten min var på samme måte. Han mente selv at han ikke var avhengig, men når han måtte ha minst 2-3 ganger i uka så sier det seg selv. Etter å ha prøvd flere ganger med å få han til å slutte uten hell, sa jeg at han kan velge mellom meg og hasjen. Først ble han veldig sur, men dagen etterpå kastet han alt utstyr og har nå (en måned etter) ikke røykt noenting. MEN, han har hatt lyst til å slutte i lang tid, så han trengte vel bare det siste dyttet. Anonymous poster hash: bd8ea...a37
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Skjønner godt at han trenger å slappe av, hvis oppførselen din er likedan måten innlegget var skrevet på. Hehe, jeg er alltid snill og rolig mot han, men var sint da jeg skrev dette igår for jeg er så lei av hans brutte løfter om å slutte. Dette er det eneste vi krangler om.Anonymous poster hash: 9a109...b46
Mariell007 Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Tror ikke det er så farlig å gjøre det noen ganger, håper iallfall ikke det!
Majott Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Her er det en film om det som skjer med kroppen når man røyker hasj. Ganske skremmende! Å få emfysem i 20-årene er ikke noe de fleste forbinder med hasjrøyking. Så det argumentet med at det er sunnere enn røyking og alkohol, utgår her. http://tv.nrk.no/serie/cherry/koid26001813/sesong-2/episode-2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Her er det en film om det som skjer med kroppen når man røyker hasj. Ganske skremmende! Å få emfysem i 20-årene er ikke noe de fleste forbinder med hasjrøyking. Så det argumentet med at det er sunnere enn røyking og alkohol, utgår her. http://tv.nrk.no/serie/cherry/koid26001813/sesong-2/episode-2 nei det argumentet utgår ikke ettersom det finnes mange andre ting enn bare emfysem man skal ta hensyn til i en slik sammenligning. om vi skal dra det i den rettninga så kan jeg jo medele at ingen har pr dags dato daua av hasj men det finnes millioner som har daua av alkohol. Anonymous poster hash: c2029...476 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 "Jeg har alt under kontroll, røyker bare en gang i måned". Jaja...og hvor mange ganger har han røyket den siste måneden? Ti ganger minst! Snakker om at hasj skal bli legalisert, at det kurerer sykdom osv, sier han røyker for å slappe av. MÅ du røyke det for å slappe av?!.. Da har man et problem. Så lover han om og om igjen at han skal røyke mindre, ja ikke sant!..Anonymous poster hash: 9a109...b46 Du har misforstått. Det er ikke forbanna hasj, det er forbanna drittsekk. Anonymous poster hash: 17638...e11
Tarsan97 Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Rusmiddel generelt er IKKE tiltalende på noen måte. Og en sånn gjør-det-selv holdning til loven opplever jeg som sløv og irriterende.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Rusmiddel generelt er IKKE tiltalende på noen måte. Og en sånn gjør-det-selv holdning til loven opplever jeg som sløv og irriterende. hææ? Anonymous poster hash: c2029...476
Majott Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 nei det argumentet utgår ikke ettersom det finnes mange andre ting enn bare emfysem man skal ta hensyn til i en slik sammenligning. om vi skal dra det i den rettninga så kan jeg jo medele at ingen har pr dags dato daua av hasj men det finnes millioner som har daua av alkohol. Anonymous poster hash: c2029...476 Hasj har kanskje ikke vært en direkte årsak til dødsfall, men at det har negative konsekvenser for brukerens liv i mange tilfeller, er det vel ingen tvil om http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105011 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 Hasj har kanskje ikke vært en direkte årsak til dødsfall, men at det har negative konsekvenser for brukerens liv i mange tilfeller, er det vel ingen tvil om http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105011 selvfølgelig, og det er vel ingen her som er uenige om det. de fleste stimulerende midler kan få konsekvenser. å hoppe i fallskjerm kan også få konsekvenser. Anonymous poster hash: c2029...476
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Eksen min røyka også "nå og da". Jeg var i utgangspunktet skeptisk, men han argumenterte ganske bra for hvordan andre rusmidler kan være mye mer skadelig for kroppen. Og selv om jeg ikke slukte alt rått, så var jeg til en viss grad enig i noen av poengene. "Problemet" slik jeg ser det var bare at det som for han kanskje begynte som research ble til en interesse i seg selv. Stadig havnet han mer og mer på pro weed-sider på internett, hvor absolutt all forskning som indikterte positive effekter ukritisk ble heiset frem, og de negative effektene ignorert. Omgangskretsen røyket også, og jo mer jeg hang med dem desto mer så jeg en viss sammenheng i økt forbruk for jo mer de leste seg opp på det. Eksens argument var alltid at han fint klarte seg i perioder uten, noe som er sant. Han holdt jo greit på jobben, og kunne f.eks. dra på ferie med familien sin uten å røyke, men jeg merket etterhvert at det ble liksom ikke kos uten røyk for hans del. Hver gang han skulle hygge seg så skulle han bli høy, og det var ganske slitsomt å forholde seg til. Jeg merket også at han selv på dager uten røyk begynte å bli ganske sløv og care til ting. Veldig opptatt av å leve i nuet, en egenskap som er chill og hyggelig når du først blir kjent med et menneske, men irriterende over tid. For eksempel så var han veldig flink til å legge planer: han skulle bytte jobb og spare til EK på leilighet, vi skulle reise og se verden etc. etc. Men fritid og penger til overs ble alltid brukt på weed og fest. Jeg tror nok at han var på vei inn i en ond sirkel da vi møttes, og ettersom jeg har hørt, så står det enda verre til med han nå. Da vi var sammen var han i et godt betalt og karrieremessig viktig vikariat som han ikke fikk forlenget. Etter hva jeg har hørt så bor han nå i et kollektiv med et par andre stoners og tar strøjobber litt som det passer han. Jeg skal selvfølgelig ikke overgeneralisere og si at alle som røyker "nå og da" er som min eks, men jeg tror det er veldig symptomatisk for en del folk som røyker at det blir til en interesse. At de har oppdaget at mye av informasjonen om weed som de får gjennom skolen er skremselspropaganda og at de blir veldig ivrige på å forsvare det de gjør og dermed hjernevasker seg selv litt i motsatt ende av skalen og mister litt av den respekten som man bør ha for alle rusmidler. Anonymous poster hash: 885f7...f4f 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå