Gå til innhold

Glasur på sjokoladekake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage glasur på en kake, og i oppskriften står det ikke framgangsmåte.

Oppskriften på glasuren er:

* 225 g smør

* 350 g melis

* 3 ss vaniljesukker

* 2 ss kakao (pulver)

* 2 ss kokt kaffe

Er det ikke mest logisk at jeg skal smelte smøret? :sjenert:

Anonymous poster hash: 339c3...761
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en smørkrem.

Da skal du piske smør og melis mykt, tilsett vaniljesukker, kakao og kaffe, og pisk videre.

Anonymous poster hash: 09713...706
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut i fra at det er en glasur og ikke en smørkrem ut i fra ingrediensene. Smelt smøret, rør gradvis inn melis, vaniljesukker og kakao. Spar noe av melisen til etter du har hatt i kaffien, og ha i melis til en passe glasur. Den skal være lett å smøre men ikke rennende.

Anonymous poster hash: a982b...b77
AnonymBruker
Skrevet

Det der er en smørkrem. Pisk smør og sukker hvitt først, ha deretter i de andre ingrediensene. Ikke ha i all melisen på en gang.

AnonymBruker
Skrevet

Det er smørkrem.

Anonymous poster hash: 71728...e8f
Skrevet

Det står jo fremgangsmåte der, hun har bare skrevet kake i stedet for krem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut i fra at det er en glasur og ikke en smørkrem ut i fra ingrediensene. Smelt smøret, rør gradvis inn melis, vaniljesukker og kakao. Spar noe av melisen til etter du har hatt i kaffien, og ha i melis til en passe glasur. Den skal være lett å smøre men ikke rennende.

det der hørtes ikke særlig godt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hah, beklager teite råd så sent på kvelden. sElvsagt skal du ha i all melisen på en gang, du skal røre melisen sammen med smøret. Smøret skal være mykt, sett det gjerne frem på benken en stund før du pisker. Del det opp i terninger, bland med melisen og rør det med en grind/k-visp til det er hvitt og mykt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: 339c3...761
AnonymBruker
Skrevet

det der hørtes ikke særlig godt ut.

Det er sånn man lager glasur. Her er det snakk om en smørkrem, som har en annen fremgangsmåte. Det ble klart da vi fikk se bilde av hva hun skulle lage. I overskriften har hun skrevet glasur, og glasur lages på en annen måte enn smørkrem.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn man lager glasur. Her er det snakk om en smørkrem, som har en annen fremgangsmåte. Det ble klart da vi fikk se bilde av hva hun skulle lage. I overskriften har hun skrevet glasur, og glasur lages på en annen måte enn smørkrem.

Det vet jeg da, jeg var jo den første personen som skrev det.

Skrevet

Kakebakeren gjør slik:

Smør og melis røres hvit. Vaniljesukker, kakao og kokt kaffe blandes inn i det hvite. Toppingen smøres over hele kaken, pynt ev med nonstop, seigmenn eller andre favoritter.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...