Heisenberg Skrevet 7. mars 2014 #21 Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg skal ha nr fire nå og jeg har aldri hatt stellebord på badet. Dette er faktisk første gangen jeg har stellebord og det står på rommet hans. Tidligere har jeg bare brukt stellematte og bord, sofa, seng, gulv osv alt ettersom. Jeg har bare vætet en tre-fire papirkluter før bleieskiftet, har aldri engang tenkt på å ha tilgang på vann. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 7. mars 2014 #22 Del Skrevet 7. mars 2014 Vi har kjøpt stellekommode som vi skal ha på rommet hans. Har heller ikke sjans til å ha noe som helst på badet, da kommer vi ikke opp i badekaret. Tror det kommer til å fungere veldig bra. Husker broren min og kona hadde stellebordet til deres unge i gangen utenfor badet og soverommene, og det fungerte også veldig bra. Tror det blir litt hva man gjør det til selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #23 Del Skrevet 7. mars 2014 Hvis du steller på fast rom uten vask, kan du sette inn en thermos med varmt van hver dag, og ha en liten balje/ boks til å fylle på ved stellet.Anonymous poster hash: 3a0ff...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chiki Skrevet 7. mars 2014 #24 Del Skrevet 7. mars 2014 Da vi fikk første hadde vi stellebordet på gangen utenfor badet. Hentet en skål med såpevann bare når vi skulle bytte bleie. Da hun skulle bade trillet vi stellebordet bort til kjøkkenvasken, dette var selvfølgelig bare helt i starten og før sprellingen startet;) Denne gangen har vi større bad og skal ha stellebordet på badet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 7. mars 2014 #25 Del Skrevet 7. mars 2014 Vi har en stellematte liggende på gjestesenga, med en eske ved siden av med bleier og kluter i. Tenker å bruke et lite vaskefat eller å væte noen kluter i vann og olje hver dag som ligger i en boks. Så tar vi det som det kommer, går det ikke så finner vi på noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #26 Del Skrevet 8. mars 2014 Hva med dette?? Det er 50 cm bredt og 80 cm langt (uten såpekopp). http://toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=715&products_id=722&zenid=29d553098984bdd38fb5599826b398ca Eller denne som man kan bruke som kommode (og skyve "stellebordsplaten" frem og tilbake). Er svindyr da..! Kanskje man finner den på Finn? http://www.jollyroom.no/barn-baby/stelle/stellebord/gulvtsllebord/babydan-tarok-princess-skotbyra-vit.html Eller denne? http://www.mimmis.no/produkt/7823-treklover-stellekommode-oskar-hvit.aspx Og hvis dere ikke finner noe så kan man bygge selv også Eller få en møbelsnekker til å bygge etter mål. Det kan ikke være såååå dyrt med tanke på hvor lite materiale som skal til! Lykke til Er selv møbelsnekker, og må bare nevne at materialene er kun en brøkdel av prisen, det er arbeidstimene som koster. Trenger ikke nødvendigvis å bli rådyrt for det, men små ting kan ofte koste like mye som større Tilbake til tema, vi har ikke stelleplassen i nærheten av vask, men fyller en bolle med vann før vi skal stelle. Dette har fungert topp. Det jeg fort merket var viktig for meg, er å ha noen bodyer, sokker, tepper etc. liggende klart ved stelleplassen. Plutselig blir det tisset eller gulpet på klærne under en vanlig bleieskift, og er da fint å slippe å løpe for å hente nye klær Dette er kanskje mer tungvint om man ikke har en fast stelleplass? Anonymous poster hash: a7fc0...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjpusi Skrevet 8. mars 2014 #27 Del Skrevet 8. mars 2014 (endret) Er selv møbelsnekker, og må bare nevne at materialene er kun en brøkdel av prisen, det er arbeidstimene som koster. Trenger ikke nødvendigvis å bli rådyrt for det, men små ting kan ofte koste like mye som større Tilbake til tema, vi har ikke stelleplassen i nærheten av vask, men fyller en bolle med vann før vi skal stelle. Dette har fungert topp. Det jeg fort merket var viktig for meg, er å ha noen bodyer, sokker, tepper etc. liggende klart ved stelleplassen. Plutselig blir det tisset eller gulpet på klærne under en vanlig bleieskift, og er da fint å slippe å løpe for å hente nye klær Dette er kanskje mer tungvint om man ikke har en fast stelleplass? Anonymous poster hash: a7fc0...ec7 Hehe tenkte mest på et enkelt stellebord uten masse krimskrams (typ de man får på Ikea men i mindre format) ikke kan ta så altfor mye tid + materiale å lage Må være helt herlig å jobbe som møbelsnekker, kreativt og nyttig yrke! TS, har du funnet ut noe? Endret 8. mars 2014 av Litjpusi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 8. mars 2014 Forfatter #28 Del Skrevet 8. mars 2014 Tusen takk for fortsatt masse gode tips og triks! Og for de konkrete stellebordstipsene fra deg, Litjpusi! Har ikke bestemt noe endelig, men vi lurer på å finne et lite stellebord til å ha på badet, og så en kommode i gangen utenfor. Kjempefint å høre andres tips og erfaringer, fortsett gjerne! Herregud så irriterende KG kan være, men av og til er det gull verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #29 Del Skrevet 8. mars 2014 Søkte bare raskt på stellematter nå, og den jeg har (BabyDan) er f.eks 51 cm, et par andre var 50 cm. Så om du finner et lite bord eller noe, så passer i hvertfall stellematten. Du kan prøve å søke på trillebord/avlastningsbord også, i stedet for stellebord, virker som at stellebordene er ganske mye dyrere bare fordi det er nettopp det. Og slike avlastningsbord er gjerne smalere enn andre bord. Også får du jo tak i slike "hengehyller" i stoff som du kan feste på fremsiden, til oppbevaring av diverse småtteri. Hadde en sånn ved siden av vår stelleplass (stellematte på vaskemaskinen), veldig grei til alt mulig rart som er lurt å ha rett ved. Anonymous poster hash: 1e845...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #30 Del Skrevet 9. mars 2014 Da de eldste var små stelte jeg på gulvet, og tok bare badingen i en balje inne på badet. Har ingen problemer med knær /rygg, så det funket kjempefint- og en ekstrabonus er det jo at barnet ikke kan falle ned. Savnet i grunnen aldri å ha noen fast plass, tvert imot var det greit å stelle der det passet seg sånn. Så jeg var veldig fornøyd med den løsningen (nå har vi fin stelleplass på badet, men jeg har likevel stelt babyen nesten like mye i stua ) Samme her. Var ikke plass til stellebord på badet og vi hadde vaskemaskin med tørketrommel oppå der igjen, så funka ikke å bruke det som stellebord. Jeg kjøpte bare en stellematte, la den på badegulvet og gjorde det der. Jeg satte meg ned med bena i kors mens jeg holdt på, og har aldri fått noe rygg eller kne problemer av den grunn. Har venninner som nesten ble helt hysteriske når de så at jeg ikke hadde stellebord.. "HVA??? HAR DU IKKE STELLEBORD???". Men det gikk veldig bra! Skjønner ikke helt hvorfor man skal gjøre ting så komplisert sikkert veldig praktisk med stellebord, men er ikke sånn at man på død og liv må ha det, er millioner av babyer som aldri blir stelt på noe stellebord rundt om i verden Anonymous poster hash: 01186...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå