Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter en krangel med mannen min flyttet jeg rasende inn på et ledig soverom i huset for noen dager siden. Nå har jeg funnet ut at dette har medført betraktelig bedre nattesøvn og opplagthet på dagtid for min del. Selv om vi skulle komme til å bli venner igjen denne gangen (jeg er ennå sur..), så vil jeg faktisk vurdere å fortsette å sove på eget rom. Det er fantastisk! Jeg slipper å ligge på et rotete rom hvor han har sluppet sokkene sine på gulvet og slipper å høre på den slitsomme snorkingen hans.

Noen flere som har valgt separate soverom og trives med det?

Anonymous poster hash: ddf69...c52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har forsøkt å si fra i flere forhold, men menn har en tendens til å bli personlig fornærmet når man ikke ligger naken ved dems side og høre på snorkelyder.

Det er ikke noe å bry seg om, men noen netter kan man kanskje dele i samme seng. De gangene jeg har trumfet gjennom min vilje og lagt meg på et annet rom har samtlige menn ment at det er uakseptabelt.

Men kanskje viktig å dele noen halve timer i hverandres armer både morgen og kveld.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Man sover langt bedre alene. Slipper å høre den andres snorking og promping, og slipper å få en annen tung person klistret opp på deg på nettene. Alle har behov for privatliv selv om man er i et forhold, og for meg er det med eget soverom en del av det jeg kaller privatlv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mann her:<br /><br />Jeg valgte å flytte på gjesterommet for et år siden. Vil absolutt ikke flytte tilbake.<br />Hvis vi flytter skal jeg ha eget soverom som krav. (nå må jeg sove på sofaen når vi har besøk)<br /><br />

Anonymous poster hash: c6da3...132

Skrevet

Tror det er en dårlig idé. Det blir som gamle ektepar. Besteforeldrene mine har hatt separate soverom så lenge jeg har levd, hadde jeg ikke kjent de, hadde jeg ikke visst at de var gift heller. Mamma og stefaren min gjør det også, og de har ett rævva forhold og krangler hele tiden. Tror ikke det gjør noe godt for forholdet med den avstanden. En sjelden gang er det kanskje greit, men dårlig vane når man er i ett forhold, synes jeg.

• Liker 7
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

God idé mener jeg, man sover best alene. Og man kan jo "besøke" hverandre. Jeg har god erfaring med separate soverom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

God idé mener jeg, man sover best alene. Og man kan jo "besøke" hverandre. Jeg har god erfaring med separate soverom.

Ja, det fungerer overraskende bra så langt :) "Besøke" hverandre kan man jo, som du skriver. (Må bare bli litt blid først..)

Mulig man blir som et gammelt ektepar, men det er vi kanskje allerede :fnise: Og det kan jo slå andre veien også - kanskje man holder lenger ut med hverandre.

• Liker 3
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Vel, når søvn blir ødelagt hver natt på grunn av snorking, så blir man tvunget til separate soverom...

Skrevet

Tror det er en dårlig idé. Det blir som gamle ektepar. Besteforeldrene mine har hatt separate soverom så lenge jeg har levd, hadde jeg ikke kjent de, hadde jeg ikke visst at de var gift heller. Mamma og stefaren min gjør det også, og de har ett rævva forhold og krangler hele tiden. Tror ikke det gjør noe godt for forholdet med den avstanden. En sjelden gang er det kanskje greit, men dårlig vane når man er i ett forhold, synes jeg.

Vil nå tro det er bedre å være som et gammel ektepar, enn å ikke være et ektepar i det hele tatt. Dersom TS merker at det funker/ikke funker for dem, så tror jeg ikke at det er separate soverom som gjør at forholdet ryker. Dessuten trenger man kanskje ikke å gjøre det hver eneste kveld? Men sålenge det er noe begge parter syns er ok, hvorfor ikke :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, når søvn blir ødelagt hver natt på grunn av snorking, så blir man tvunget til separate soverom...

Ts her.

Det fungerer slik: Jeg legger meg først - leser litt i ei bok eller på iPad for å bli trøtt. Så kommer han og legger seg. Legger seg rett og ned og snorkingen starter straks (HØYT!) Jeg kan bare glemme å få sove da :( I tillegg våkner jeg flere ganger i løpet av natta av den duringa. Men har faktisk ikke før nå vært klar over hvor dårlig jeg har sovet pga dette. Nå sover jeg hele natta (før måtte jeg ofte ty til sovepiller) og våkner uthvilt. Hvorfor har jeg ikke skjønt dette før?

• Liker 4
Skrevet

Hvis man ikke orker sove sammen kan man bare slutte å være samboere.

• Liker 10
Gjest constance90
Skrevet

Har sett altfor mange par splittest på den måten. Anbefales ikke

• Liker 3
Skrevet

Har sett altfor mange par splittest på den måten. Anbefales ikke

Tror du ikke disse parene var på vei bort fra hverandre før den ene flyttet ut av fellessoverommet?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville fått mannen til å søke hjelp mot snorkingen før jeg flyttet på eget rom.

Anonymous poster hash: 8b1c9...be3

• Liker 8
Skrevet

Min far og hans samboer har praktisert dette lenge med gode resultater.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Singha
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre sov flere år på hvert sitt soverom, også på grunn av snorking. De meinte det fungerte best for dem. Nå har de flyttet tilbake til samme rom igjen.

Jeg sov 2 mnd på barnerommet når pjokken var nyfødt, og vi syntes faktisk det var deilig begge to. Jeg flytter meg fortsatt inn dit en natt i ny og ne, om vi ønsker å sove alene litt, eller en av oss begynner å bli småsyk.

Tror ikke det er noe i veien med separate soverom så lenge begge er ønsker det, og det er tydelig for begge at det ikke handler om mangel på kjærlighet.

Men kanskje da ekstra viktig å være flink med små kjærteng og kos i hverdagen, så man fortsatt føler seg litt som "kjærester"

Gjør hva enn som fungerer best for dere, og som dekker deres behov :)

Anonymous poster hash: 78b53...b6b

• Liker 5
Skrevet

Vi har hatt seperate soverom i noen år. Og det fungerer veldig greit. Vi sover inne hos hverandre noen ganger i helgene, og er inne hos hverandre en del ganger morgen eller kveld.

Vi sover mye bedre og nattesøvnen blir mindre forstyrret. Vi blir mer opplagte. Dette har bestemt bare gjort det bedre i forholdet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at felles soverom er en en kulturell uvane og tvangstrøye :P

Å på død og liv skulle sove sammen med noen som snorker høyt hver eneste natt - hvorfor, egentlig? Det er ikke der kjærlighet måles. Man kan fint ha sex uansett, man kan fint være venner uansett, man kan fint ha nærhet uansett - og å sove alene er FANTASTISK.

Anonymous poster hash: b4101...73a
  • Liker 7
Skrevet

Jeg synes personen over har et poeng. Tror man dessverre har lett for å tenke og tro at det som er greit det er det samfunnet sier er greit. Hvorfor må man gjøre det man tror er det idèele fordi samfunnet sier at det er sånn det idèlle er?

Hos oss er det mannen som sover veldig lett, og våkner lett av mine bevegelser og uro. Jeg ligger ganske urolig om natten. Da vi lå sammen, prøvde jeg å ta hensyn og ligge mer stille. Dette gikk utover min søvn også.

For oss fungerer det i hvertfall best normalt sett å ligge på seperate soverom. Fint for dere som det fungerer å ligge ved siden av hverandre å sove. Men om det funngerer fint for andre å sove seperat, så må dere jo ikke si at da skulle ikke de vært samboere. Det er flere her som sier det. Det behøver slett ikke å stemme, og er lite konstruktivt å si.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...