AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg hadde litt forskjellige rester i kjøleskapet idag og bestemte meg for å lage en slags ovnsbakt rett med det jeg hadde. Er student med lite matbudsjett, så jeg ville heller hive noe sammen av det jeg har enn å måtte hive det. Jeg hadde kokt pasta, et par kokte poteter, gulrøtter, brokkoli og blomkål i kjøleskapet. Lagde ostesaus og puttet dette sammen i en form og bakte det i ovnen i 20 min. Syntes det så godt ut til å være veldig enkel restemat, men det smaker ikke noe spesielt altså. Smaker veldig blasst, og det på tross av at jeg tok i endel salt og pepper. Til slutt hev jeg på litt karrikrydder, og da smakte det i alle all litt, men det var ikke noe spesielt godt altså. Nå har jeg altså flere porsjoner igjen av dette - hva synes dere jeg bør tilføye for å gi retten mer smak? Har tenkt på å steke noen pølsebiter i panna og spise det sammen, men aller helst hadde det vært greit med tips til krydder e.l. jeg kan hive på for at det skal smake mer spennende. Anonymous poster hash: 10633...399
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror nok at karri var en dårlig ide dessverre. Ville heller hatt i bacon og krydder som hvitløk (fersk, ikke pulver), rosmarin, timian og blåskimmelost. Men siden det allerede er karri i retten din kan du kanskje prøve med soyasaus og noe kylling? Krasjer med ostesaus, men det gjør jo karri og pasta også egentlig.Anonymous poster hash: d5d36...223
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Jeg tror nok at karri var en dårlig ide dessverre. Ville heller hatt i bacon og krydder som hvitløk (fersk, ikke pulver), rosmarin, timian og blåskimmelost. Men siden det allerede er karri i retten din kan du kanskje prøve med soyasaus og noe kylling? Krasjer med ostesaus, men det gjør jo karri og pasta også egentlig.Anonymous poster hash: d5d36...223 Jeg forklarte kanskje dårlig - jeg hev karripulver på maten jeg hadde på tallerkenen, ikke i hele retten. Anonymous poster hash: 10633...399
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Hadde du muskat i ostesausen? Hvilken ost brukte du? Det som vanligvis gir mine gratenger er smak er at jeg har muskat i den hvite sausen, at jeg har masse purre i for å gi litt mer smak (blomkål spesielt er veldig mildt) og at jeg har gruyère og cheddar på toppen. Anonymous poster hash: e9197...52d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Jeg ville forresten hatt litt sprøstekt chorizo til. Anonymous poster hash: e9197...52d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 jeg ville slengt oppi noe kjøtt. Anonymous poster hash: d895e...a72
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Pølser ved siden av vil gjøre det bedre. Ellers er det bare å vurdere om den kanskje trenger mer salt? Løk og hvitløk er et must. Anonymous poster hash: e4346...49c
absinthia Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Jeg hadde puttet i litt bacon og gjerne paprika.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har litt middagspølse i kjøleskapet, så jeg bare steker det ved siden av jeg. Blir nok godt. TS. Anonymous poster hash: 10633...399
Alvina Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 (endret) Ville ikke blandet alt. Holder med å steke poteter, kanskje sammen med en kvart rød chlii, kanskje ingefær, og lage en varm makaronisalat med brokkolien og det andre. Og det passer til det meste, også til pølsebiter og par stekte tomater. Endret 6. mars 2014 av Alvina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå