AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Hvordan kan jeg stoppe eks mannen min å reise utlandet sammen med ett år gammel baby?han hadde passet av babyen,men begge to hadde foreldre ansvar.. Anonymous poster hash: 87145...adc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Har barnet eget pass? Hvis ikke kommer han ikke langt... Hvis det er snakk om kidnapping så ring politiet og be de stoppe han.Anonymous poster hash: 22994...37a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Har barnet eget pass? Hvis ikke kommer han ikke langt... Hvis det er snakk om kidnapping så ring politiet og be de stoppe han.Anonymous poster hash: 22994...37a ja. han hadde eget pass, jeg tenke bare hvis han skal reise på ferie for ei eller to uker utlandet,kan han ta gutten med ham? Anonymous poster hash: 87145...adc
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 http://www.regjeringen.no/nb/sub/barnebortforing/bf/flytting-og-reiser/foreldreansvar-og-utenlandsreiser-med-ba.html?id=733013 Er det fare for at far ikke kommer tilbake til Norge? Anonymous poster hash: 79346...75a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 ja det er som jeg er redd for, også barne er veldig liten å reise i Asia. kommer fra Asia så jeg vet hvor vanskelig å reise også det er farlig for dem å reise hvis han vil besøke kjæresten hans,som han fant på online dating,jeg sa til han at Han kan reise uten gutten min, men han vil ikke å gjøre det. Anonymous poster hash: 87145...adc
Frisørdama Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Kontakt politiet og spør de om det er noe du kan gjøre. Jeg hadde aldri latt noen ta med et så lite barn på så lang reise for å treffe noen fra internett, galskap 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Hvis du tror det er en reell fare for at far ikke kommer tilbake til Norge, ville jeg ringt både politi og familievernkontor og barnevern og alle etater som er, for å be om råd i denne situasjonen. Med en gang et barn faktisk befinner seg utenfor grensene er det hundre ganger vanskeligere å gjøre noe med det, så hvis du virkelig tror det er fare for barnebortføring må du ta kontakt med alle du kan!! Anonymous poster hash: 484e0...d44 2
mara2012 Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Da bør du kontakte politiet. Gå innom å si du vil registrere en sak. Så får du komme inn å fortelle situasjonen. På den måten kan far få utreiseforbud med barnet. Jeg gjorde det samme en gang. Har barn med en fra Midtøsten, og når jeg forlot han å bodde på krisesenter, var det ett dilemma for oss, fordi vi hadde delt foreldreansvar, som gjør at vi "bestemmer like mye". Det ville gjort, hcis jeg ikke tar helt feil nå, at far kunne reist å ordnet pass til barnet uten min underskrift og reist. Jeg fikk derfor beskjed om å melde fra til politiet, slik at han ville blitt nektet pass til barnet og fått utreiseforbud. Hvis du i tillegg er redd for han, trenger ikke politiet nødvendigvis å gi han beskjed om at du har snakket med de heller, de bare sørger for at han ikke kan reise ut med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå