Gå til innhold

Skal du på cafe eller resturant 1. juni?

Nigella

Anbefalte innlegg

Ok, men tror nå mange bruker kaffebar og café om hverandre.

joda, enig der, og "grensene" er vel mer utflytende også. Men for å pirkepirke, så er de aller fleste kaffebarer røykfrie i Oslo, og har vært det fra starten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malama

Ok, men tror nå mange bruker kaffebar og café om hverandre.

For meg betyr "café" at den serverer noe jeg kan spise også. Kaffebarer, eller hva dere nå enn kaller dem, med ølbevilgning og uten, har nå vært med røykeavdeling og en "røykfriavdeling" om ikke engang er adskilt fra røykeavdelinga (altså ikke egentlig i overenstemmelse med den forrige røykeloven engang) her i byen...

Gleder meg til å nyte dem, røykfrie. Og jeg unner virkelig de som jobber på alle serveringsstedene i landet den retten vi andre har, en røykfri arbeidsplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg blander begrepene?

Vi kaller plassen "kaffebar" her i byen.

I hovedsak er det kaffedrikker i alle varianter, men du får kjøpt deg en salat/bagel/brownie ol.

I tillegg øl og spritservering, og så var det kommet endel te også.

Hele lokalet er åpent, og de har praktisert "røykfri" sone på noen bord før.

Det fungerte ikke i det hele tatt, så forskjellen er stor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på cafè igår, og ante ikke at forskjellen kunne være så stor!

Det var deilig, som og komme på et helt nytt sted!

Hurra for røykfrie cafèer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Gikk på cafe uansett og skal fortsette med det. Må legge til at jeg ikke røyker da så jeg tar det som en bonus jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg skal ut i dag, men det er på et sted hvor vi kan sitte ute, så da kan jeg fint røyke. Aner ikke hvordan de har gjort det nå, om vi kanskje må gå inn til kassen selv for å bestille det vi skal ha, men det gjør jo ikke noe.

Men egentlig går jeg ikke på kafeèr eller så mye ut i det hele tatt, når jeg og ungene har gått på kafè har vi alltid sittet på røykfri sone uansett, liker ikke å spise maten i masse røyk. Men når jeg har vært på byen så har jeg røyket masse. Siden det ikke går nå, så har jeg bedt om å ikke gå på byen på utdrikningslaget mitt. Kan ikke tenke meg å drikke om jeg ikke kan røyke i tillegg. Altså, jeg må ikke røyke hele tiden, men jeg vil gjerne slippe å stå ute i bitende kulde og forte meg å ta noen trekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...