AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har kjøpt to grove brød i dag. Da jeg kommer hjem ser jeg at begge brødene går ut om 2 dager. Jeg er alene, og har ikke sjans til å spise opp begge på så kort tid og lurer på om det går an å spise brød som har gått ut på dato? Regner med jeg har spist dem opp innen en uke... Anonymous poster hash: 49a8e...203
Gjest constance90 Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Ja det går bra. Du kan også fryse ned. Du ser og lukter når det er påtide å kaste brødet.
frøkengrapefrukt Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Så lenge de ikke får synlig hvitt eller grønt belegg, samt lukter godt, er det ikke noe problem. Vil du være sikker, stapper du dem i fryseren. Da kan de ligge lenge! Hva med å skjære dem opp, og ta opp de skivene du vil spise etpar timer før måltidet/kvelden før?
magicpie Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Putt dem i fryseren, og ta opp når du skal spise det. Og om det ikke er mugg på det eller det er steinhardt så er det nok greit å spise.
amonyn Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Jeg spiser stort sett brød som jeg finner i søpla. Så ja, det går nok helt fint.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Har brød forfallsdato? Anonymous poster hash: 624a5...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Har aldri lagt merke til utløpsdato på brød før!Anonymous poster hash: d0d66...100 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Ja, mange typer oppskjært brød har dato. F.eks pågen brød.Anonymous poster hash: be7ec...f90
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Jeg ville vært mer skeptisk til å i det hele tatt kjøpe en type brød som faktisk er utstyrt med utløpsdato. Da har man etter mine begreper kjøpt feil brød på feil sted i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 870d0...421
magicpie Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Jeg ville vært mer skeptisk til å i det hele tatt kjøpe en type brød som faktisk er utstyrt med utløpsdato. Da har man etter mine begreper kjøpt feil brød på feil sted i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 870d0...421 Ja, det beste er å kjøpe brød som er bakt samme dag. Er vel en del tilsetningsstoffer i de brødene som er ment å holde en stund.. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Ja, det beste er å kjøpe brød som er bakt samme dag. Er vel en del tilsetningsstoffer i de brødene som er ment å holde en stund.. ...og? (VET du at det er det, eller er det bare noe du antar? Og hva er i tilfelle problemet?) Anonymous poster hash: 1285c...3da
magicpie Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 (endret) ...og? (VET du at det er det, eller er det bare noe du antar? Og hva er i tilfelle problemet?) Anonymous poster hash: 1285c...3da Nå har jeg ikke sjekket det, siden jeg som regel kjøper ferskt brød. Men har hørt at det er tilsetningsstoffer for at de skal holde seg, og det er vel logisk at det er det også, siden de ikke blir like fort dårlige som andre typer brød. Hvis du ikke bryr deg om tilsetningsstoffer så er jo ikke det noe problem for deg, men alle tilsetningsstoffer er vel ikke like bra for kroppen.. Endret 6. mars 2014 av magicpie 1
Gjest constance90 Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Det er tilsettningstoffer i brød som skal vare lengre. 1
Asso Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 Blir de harde kan du lage både arme riddere og krutonger av det :D også skjære de i skiver ha olivenolje, hvitløk og lit gode urter på. Namnam!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 De ferdigoppkuttede brødene er jeg mer enn skeptisk til. Ikke bare pga kjemikalier, men fordi jeg har flere ganger sett at det ligger slike brød og mugner i butikken, brød som er godt innenfor utløpsdato. Men det er heldigvis lett å se når brødet ligger for døden, så om jeg var deg ville jeg nok tatt sjansen på å ete det ene og fryse det andre. Legger du det i kjøleskap reduseres risikoen for mugg enda mer. Anonymous poster hash: 29c8a...f31 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå