Bygdejenta Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #21 Skrevet 7. mars 2014 Vi ønsker oss Rosendahl sin glass-serie, syntes de er så enkle og pene Og det er ikke noen fare for at butikkene slutter å ta det inn heller, da det er en etablert serie. Det er jo noen serier som blir en hype og når den har lagt seg så er det plutselig ikke en eneste butikk som fører merket lengre. Har servise fra Rosendahl og elsker det. Men liker verken designet på glassene eller bestikket. Men det er jo bare en smaks sans Iittala Essence Har faktisk sett en del på Iittala Essence Plus. Vurderer sterkt den serien. Noen som veit ka butikkar som holder denne serien?
Bygdejenta Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #22 Skrevet 7. mars 2014 Ikke bare gå etter utseende. Mange av vinglassene ødelegger smaken til vinen. Det er vel også ein fordel med å kikka i butikkane, og få hjelp av dei som jobber der
missdior Skrevet 7. mars 2014 #23 Skrevet 7. mars 2014 Disse har også knusegaranti! Knuser du ett, tar du det med til butikk og du får nytt CG har også fått inn noen glass i en serie som heter noe ala Conent(...) uten at jeg husker navnet helt nå. Billige og pene glass! Ellers; Cabernet av Holmegaard er også nydelige. Med Rosendahl glassene må man være forsiktig med både temp på vaskemaskinen ikke går over 55, eller bruke for mye såpe. Glassene blir melkehvite/grå fortere enn du får sagt Rosendahl. Jeg har tidligere jobbet i en forretning med glass, så dette kan jeg. Og jeg jobber i en forretning med glass nå og har ikke fått en eneste klage. Vi anbefaler allitd uansett at man vasker vinglassene for hånd, og da slipper man melkehviten på dem.
missdior Skrevet 7. mars 2014 #24 Skrevet 7. mars 2014 Har servise fra Rosendahl og elsker det. Men liker verken designet på glassene eller bestikket. Men det er jo bare en smaks sans Har faktisk sett en del på Iittala Essence Plus. Vurderer sterkt den serien. Noen som veit ka butikkar som holder denne serien? Traktøren har iallefall Ellers kan du bestille på nettet
dillyduzit Skrevet 7. mars 2014 #25 Skrevet 7. mars 2014 Og jeg jobber i en forretning med glass nå og har ikke fått en eneste klage. Vi anbefaler allitd uansett at man vasker vinglassene for hånd, og da slipper man melkehviten på dem. Da har nok du 1. Ikke jobbet mens klagene kom 2. Ikke opplevd kunder som putter alt i oppvaskmaskinen. Vi ga opp å si å vaske dem for hånd for mange år siden, da de forsatt kom tilbake med de melkehvite glassene sine. "Puttet dem i vaskemaskinen?" .. "Neeeeeeida" Rosendahl er uansett ikke de beste glassene på markedet og det burde du såpass være enig i. 1
Sheltay Retrac Skrevet 7. mars 2014 #26 Skrevet 7. mars 2014 Orrefors Difference! Utrolig gode og pene glass, laget spesielt for å få frem smakene riktig. De er veldig pene og gode å drikke fra. http://www.orrefors.se/formgivare/erika-lagerbielke/difference.html
missdior Skrevet 7. mars 2014 #27 Skrevet 7. mars 2014 Da har nok du 1. Ikke jobbet mens klagene kom 2. Ikke opplevd kunder som putter alt i oppvaskmaskinen. Vi ga opp å si å vaske dem for hånd for mange år siden, da de forsatt kom tilbake med de melkehvite glassene sine. "Puttet dem i vaskemaskinen?" .. "Neeeeeeida" Rosendahl er uansett ikke de beste glassene på markedet og det burde du såpass være enig i. Jeg har jobbet i butikken stortsett hver dag i straks ett år, og eneste klagen jeg har fått på Rosendahl sine glass er at de blir melkehvite ved hyppig vask i maskin. Nei, det har jeg heller aldri sagt. Riedel har ekstremt gode glass, samme med Iittala, men; Rosendahl er billige og helt greie glass som holder seg godt, så fremt du behandler dem godt. Og vi er enige på at Rosendahl ikke er best, men de er OK 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #28 Skrevet 7. mars 2014 Vi har samlet i mange år, og har bl.a. glass fra Riedel Vinum, Iittala Essence, Rosendahl og noen fra Kosta Boda. Favoritt nr 1 er Riedel. Vi har derfra Bordeaux, Sauvignon Blanc, Chianti (anbefales som et allroundglass til både røde og hvite viner), Prestige Cuvee, Port, Cognac Hennesy - mer info.: http://www.riedel.com/collections/glass-collections/l/vinum/ Er også glad i Iittala Essence vinglassene, da mest for designet og kvaliteten, men de yter ikke vinen samme "rettferdighet" som Riedel-glassene etter min mening. Linker vedr. Riedel: http://www.aperitif.no/mat-og-vinkurs/Riedel-vinglass-gjennom-11-generasjoner http://vinofil.no/2013/06/hvorfor-velge-jeg-riedel-for-alle-pengene/ Anonymous poster hash: 1fc57...0d4
Bygdejenta Skrevet 9. mars 2014 Forfatter #29 Skrevet 9. mars 2014 Eg har endeleg bestemt meg, valget falt på Iittala Essence Plus. Så få vi berre håpa eg blir fornøyd med disse. Tusen takk for alle tips :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå