Bygdejenta Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Noen som kan hjelpe meg meg tips til fine vinglass jeg kan ha på ønskelisten min? Har ikke hatt sikkelige vinglass før, og usikker på hvordan jeg skal finne frem i jungelen av glass... Ønsker meg vinglass som er tulipanformet og ikke alt for dyre. Men fine nok til fine selskap med familie og venner. Ønsker meg en serie som har eit godt utvalg, dvs jeg ønsker meg: Vinglass, Sjampagne/musserende og Cognac (helst tulipanformet og ikke de "store"). Kjempepluss dersom serien har en del andre glass også. HÅPER VIRKELIG NOEN KAN HJELPE!
Montefalco Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Riedel eller Spiegelau. Sistnevnte billigst. 1
Gjest Anubiel Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Odysse fra Hadeland. Stort utvalg og grei pris. Fine å se på og drikke av også, synes i alle fall jeg!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Spiegelau Authentis, anbefales!Anonymous poster hash: b1174...1ea 1
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Riedel, Vinum. Veldig bra glass, som gjør god vin enda bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Bor du i Oslo? I så fall anbefaler jeg en butikk nederst i Torggata (retning Grünerløkka), som selger glass til mange av restaurantene i byen. Masse fine glass til en rimeligere penge, og knuser du noen så fører de jo serien i årevis... Anonymous poster hash: 07771...5f1
Bygdejenta Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 7. mars 2014 Mange fine glass Ser at eg nesten må ut i butikkane å kikka på glass for å finna ut ka eg liker... Bare synd vi har dårlig utvalg av slike butikker her eg bur Bor du i Oslo? Bur dessverre ikkje i Oslo, ikkje i nærheten ein gang.
Gray Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Noen som kan hjelpe meg meg tips til fine vinglass jeg kan ha på ønskelisten min? Har ikke hatt sikkelige vinglass før, og usikker på hvordan jeg skal finne frem i jungelen av glass... Ønsker meg vinglass som er tulipanformet og ikke alt for dyre. Men fine nok til fine selskap med familie og venner. Ønsker meg en serie som har eit godt utvalg, dvs jeg ønsker meg: Vinglass, Sjampagne/musserende og Cognac (helst tulipanformet og ikke de "store"). Kjempepluss dersom serien har en del andre glass også. HÅPER VIRKELIG NOEN KAN HJELPE! Vi ønsker oss Rosendahl sin glass-serie, syntes de er så enkle og pene Og det er ikke noen fare for at butikkene slutter å ta det inn heller, da det er en etablert serie. Det er jo noen serier som blir en hype og når den har lagt seg så er det plutselig ikke en eneste butikk som fører merket lengre.
Gjest Magdalene Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Mange fine glass Ser at eg nesten må ut i butikkane å kikka på glass for å finna ut ka eg liker... Bare synd vi har dårlig utvalg av slike butikker her eg bur Bur dessverre ikkje i Oslo, ikkje i nærheten ein gang. Ikke bare gå etter utseende. Mange av vinglassene ødelegger smaken til vinen. 1
Pimpel Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Vi ønsker oss Rosendahl sin glass-serie, syntes de er så enkle og pene Og det er ikke noen fare for at butikkene slutter å ta det inn heller, da det er en etablert serie. Det er jo noen serier som blir en hype og når den har lagt seg så er det plutselig ikke en eneste butikk som fører merket lengre. Enkle og fine er de. Men elendig kvalitet. De blir ødelagt bare man ser på de. Så vil på det sterkeste fraråde disse glassene. 1
Gray Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 Enkle og fine er de. Men elendig kvalitet. De blir ødelagt bare man ser på de. Så vil på det sterkeste fraråde disse glassene. Er det? Det hadde jeg ikke anelse om! Jeg har ingen erfaring med glassene selv, syntes bare de er fine Da skal jeg faktisk sterkt vurdere å ta de bort fra ønskelisten vår.. Hater ting med dårlig kvalitet.
missdior Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Enkle og fine er de. Men elendig kvalitet. De blir ødelagt bare man ser på de. Så vil på det sterkeste fraråde disse glassene. Jeg har ikke opplevd Rosendahl sine vinglass som dårlige. De er i godt og solid glass, og holder seg pene lenge.
dillyduzit Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Odysse fra Hadeland. Stort utvalg og grei pris. Fine å se på og drikke av også, synes i alle fall jeg! Disse har også knusegaranti! Knuser du ett, tar du det med til butikk og du får nytt CG har også fått inn noen glass i en serie som heter noe ala Conent(...) uten at jeg husker navnet helt nå. Billige og pene glass! Ellers; Cabernet av Holmegaard er også nydelige. Jeg har ikke opplevd Rosendahl sine vinglass som dårlige. De er i godt og solid glass, og holder seg pene lenge. Med Rosendahl glassene må man være forsiktig med både temp på vaskemaskinen ikke går over 55, eller bruke for mye såpe. Glassene blir melkehvite/grå fortere enn du får sagt Rosendahl. Jeg har tidligere jobbet i en forretning med glass, så dette kan jeg. Endret 7. mars 2014 av dillyduzit
Pimpel Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Disse har også knusegaranti! Knuser du ett, tar du det med til butikk og du får nytt CG har også fått inn noen glass i en serie som heter noe ala Conent(...) uten at jeg husker navnet helt nå. Billige og pene glass! Ellers; Cabernet av Holmegaard er også nydelige. Med Rosendahl glassene må man være forsiktig med både temp på vaskemaskinen ikke går over 55, eller bruke for mye såpe. Glassene blir melkehvite/grå fortere enn du får sagt Rosendahl. Jeg har tidligere jobbet i en forretning med glass, så dette kan jeg. Vi vasket glassene til hånd og var veldig forsiktig med de. Jeg likte de så godt. Nå har vi kanskje to igjen. Det blir veldig fort skår i de. Og plutselig knuser de. Jeg har ei venninne som jobber på en glassbutikk. Hun sier også at glassene til Roaendahl er kjempe dårlige. Dette er min erfaring. Det er sikkert andre som har god erfaring med Rosendahl
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Forslaget om Riedel Vinum støttes. Hvis du bare skal ha en type vinglass til alt av rød/hvit/rosé/musserende er Riedel Vinum Chianti ypperlig, ellers kan du boltre deg i utvalget for ulike druer. Anonymous poster hash: a09e2...f74 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 Vi har Rosendahl til rødt og hvitt og har vært fornøyd med disse, men man må være forsiktig om man håndvasker disse, har knust et eller to, så våre vaskes nå i maskin (og holder seg pene på tross av dette). Har nylig startet å handle inn Riedelglass for smaken sin skyld, men her prioriteres glass til meg og mannen, dvs to stk av litt ulike typer... Har ikke fått testet Riedelglassene selv, men mannen elsker disse, synes de løfter vinen! Anonymous poster hash: 6135f...453
_Aries Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Jeg vurderte også å kjøpe Rosendahl vinglass da jeg samler på denne serien og har ansett det for å være en solid serie, men jeg må si jeg ble overrasket da jeg var i butikk å skulle kjøpe de.. Vinglassene virket utrolig skjøre i forhold til resten av serien så de ble stående igjen i butikken. Så jeg anbefaler deg også å styre utenom disse.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Selger galant mest av Rosendahl og Kosta Boda til bryllup. Synes det er merkelig med Rosendahl, da jeg personlig ser på dette som en hverdagsserie. Anbefaler Kosta Boda Chateau Wine XL eller Line XL, da jeg har god erfaring med de selv :-) De har vært i butikken sånn for alltid, og er på tilbud med jevne mellomrom. Selv har jeg en annen serie fra Ørrefors, men jeg vet ikke om denne selges i vanlige butikker. OT: Er ikke bare med glassene man må være forsiktig med Rosendahl. Noen av skålene dems kan eksplodere av å få varm mat oppi seg. Men de nye hvite eskene til Rosendahl kommer med 10 års garanti Anonymous poster hash: 69e3f...a87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå