AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg er ganske så nyutdannet og må derfor ta det jeg får slik at jeg får erfaring (samtidig som det er vanskelig å få jobb i mitt yrke). Har jobbet som vikar i ca et halvt år, noe som har fungert ganske fint, men nå siste mnd har jeg jobbet 100% og det tærer virkelig på meg. Det har seg sånn at jeg har et lite barn med spesielle behov som krever mye oppfølgning. Før jeg begynte i jobb brukte jeg nesten all tid i ukedagene på å følge opp og gjøre papirarbeid osv som følger med når man har et barn med spesielle behov. Nå som jeg jobber fult får jeg ikke gjort unna alt av papirarbeid som tidligere, jeg får heller ikke fulgt opp like mye ved å delta på møter, veiledning, kurs osv som er nødvendig. Lege og sykehusbesøk har gått fint hittil, men vi kommer nå inn i en periode med mer hyppig oppfølgning og undersøkelser på sykehus og jeg ser at dette ikke er mulig å få til å gå rundt uten å svikte jobben. Jeg føler jeg burde fått til alt, men det går jo ikke. En av delene blir nedprioritert og samtidig som jeg ikke kan nedprioritere barnet mitt så kan jeg ikke nedprioritere jobben heller (føler meg forpliktet der og). Ved å be om lavere stilling ødelegger jeg mine sjangser for videre ansettelse. Idag er jeg så sliten at jeg tenker jeg bare burde lavære å jobbe, gå hjemme og prioritere barnet mitt. Men så var det den økonomien da... Syns dette er så vanskelig og det er så trist at det ikke finnes noe som støtter oppunder foreldre til barn med spesielle behov. Nå får jeg sikkert mye dritt slengt etter meg, men det får bare være. Måtte bare få ut noen tanker. Forhåpentligvis blir ting enklere etterhvertAnonymous poster hash: 75bfd...564 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Men det er grenser for hvor lengtende kan gå midlertidig på samme arbeidsplass? Dersom du får de fast stilling ville jeg begynt å tenke på muligheter for deltid, dette skal hensyntas i større grad når man har barn med ekstra behov. Enkelte diagnoser gir vel og rett på støtte så man faktisk kan følge opp og "frikjøpes" delvis fra jobb.Anonymous poster hash: 2841b...6e6
Mohair Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Jeg ville prøvd å få jobbet redusert. Det kan jo hende du likevel vil få forlenget vikariatet eller få fast etterhvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå