Gå til innhold

Hva vil du helst ha på grillen?

Grooo

Anbefalte innlegg

Her grilles det mye om dagen, er jo så flott vær!

Til nå i år har det gått i pølser, kyllingfilet, pølser, hamburgere, svinekjøtt og pølser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi griller alt mulig rart, men det går mest i biff, indrefilet av svin, kylling og flintstek og selvsagt hel foliebakt hvitløk og diverse grønnsaker (gjerne grønnsaksspyd) som fennikel, purre, løk, squash, auberginer, sopp, maiskolber og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

EGENTLIG liker jeg best fisk, men på grillen setter jeg stor pris på grillspyd med masse grønnsaker og marinert kyllingfilet. Ellers er grillede tomater en sikker vinner her i gården (men med 10 grader og duskregn blir det nok en stund til vi kan grille her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi griller det vi har i frysere og kjøleskap vi, men det blir som oftest flintsteik, hamburger, kylling, grillspidd med grønsaker, cherrytomater etc.

Skal grille i morgen om været holder seg like flott *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ventepølser".. :sjarmor:

Ventepølser? Er det sånn "raskt ferdig"-mat som man spiser mens man venter på det man egentlig vil spise, men som tar lengre tid og grille og dermed ikke er ferdig enda? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ventepølser er pølser man griller, mens man venter på resten...

Og innen det andre er ferdig, er man mett! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg elsker å grille!!!!! Griller alt mulig, men favorittene mine må være fisk (for eksempel makrell og steinbit), scampi (marinert selv) og marinerte grillbein/spareribs ("gnagekjøtt")!

I tillegg er mais og sjampinjong supergodt på grillen! Pølser og biff går det vel også en del i her hjemme... Griller så ofte jeg kan!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Grillet laks er nok min favoritt. Ellers liker jeg å grille maiskolber, flintstek, kyllingfileer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i pølser til middag, men såkalte "ventepølser" er noe av det beste jeg kan få :-)

Men hva jeg liker best å grille? det må være laks eller ørret, servert sammen med poteter og agurksalat. sommerkoteletter og maikolber er også et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valmue i.i.

Fisk, (laks og makrell) lammeskiver samt diverse grønnsaker er mine favoritter på grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indrefilet av svin (marinert), maiskolber og poteter(ikke bakte-steker dem halve oppe på grillen). Også veldig glad i vente-pølser ! Og til dessert griller jeg marshmallows (var det riktig skrevet tro?)

Vi ELSKER å GRILLE ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Vi griller alt mulig rart' date= men det går mest i biff, indrefilet av svin, kylling og flintstek og selvsagt hel foliebakt hvitløk og diverse grønnsaker (gjerne grønnsaksspyd) som fennikel, purre, løk, squash, auberginer, sopp, maiskolber og paprika.

Folibaket hvitløk...høres utrolig godt ut!! :o

Hvordan lager du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt (og veldig godt). Du legger hel, uskrelt hvitløk på et lite ark aluminiumsfolie. Hell litt olje og dryss litt salt på og pakk dem inn individuelt. Legg på grillen i ca 20 minutter. Når du så pakker dem ut kan du enkelt skvise ut innholdet i hver båt og hvitløken er herlig myk, saftig og har en nydelig mild og god smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, gjett hva jeg skal grille neste gang :wink:

...elsker hvitløk!!!!!!!!!!!!!!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...