Gå til innhold

Vondt ved stryking over korsrygg -7 år og syk

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Minsten er syk og har så vondt at han "hyler ut" om han blir strøket over korsryggen. Han har ingen merker der eller noe, og har ellers ingen problemer med å bli strøket over ryggen. Har antakelig influensa, feber og slapp. Er det normalt å få så vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være nyrebekkenbetennelse, og dette kan være alvorlig på barn, spesielt gutter. Jeg ville oppsøkt lege for å få tatt en urinprøve!

Skrevet

Slik hadde jeg det da jeg var på hans alder, og jeg hadde kraftig nyre og bekkenbetennelse. Dra til legen ASAP og ta urinprøve. For dette er djevelsk vondt.

Skrevet

Høres ut som nyrebekkenbetennelse, altså noe du ikke må kødde med. Symp. er som regel influensa lingnende symptomer gjerne ved feber og slapp i hele kroppen. Ta han med på legevakta, han vil nok komme relativt fort inn.

Gjest tuppesjura
Skrevet

Har snakket med legevakta og hun var ikke sikker på at dette varnyrebekkenbetennelse i forhold til at han ikke har vondt når han tisser. Hun var mer opptatt av symptomer på hjernehinnebetennelse, og det har han ikke.

Skrevet

Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse og hadde ikke vondt når jeg tissa.

Kom dere på legevakta og få tatt en crp i det minste.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har snakket med legevakta og hun var ikke sikker på at dette varnyrebekkenbetennelse i forhold til at han ikke har vondt når han tisser. Hun var mer opptatt av symptomer på hjernehinnebetennelse, og det har han ikke.

Det er nettopp det som er farlig med nyrebekkenbetennelse. Noen har og andre har ikke vondt når de tisser. At hun på legevakten ikke ba dere om å komme inn uansett syntes jeg er skremmende. Dette er noe sønnen din kan bli veldig, veldig syk av. Går det lang nok tid kan dette utvikle seg enda og mer, og da er det ingen kjære mor.

Anonymous poster hash: fdde9...361

Skrevet

Jeg tenker som så at i slike tilfeller så godtar man ikke bare "råd og synsing" over tlf. Da drar man fysisk til legevakten og får undersøkt barnet. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også nyrebekkenbetennelser som barn,uten smerter. Så kom dere til lege

God bedring til gutten!

Skrevet

Klart det kan være influensa, men man skal ta det på alvor. Siden det er så mange her som alarmerer nyrebekkenbetennelse, så kanskje de har rett. Kanskje er dere på legevakta nå, eller kanskje har dere vært der. Og hvis dere blir sendt hjem fra legevakta, så får du kontakte fastlegen deres i morgen tidlig! Ta med en urinprøve til legen, og få dem til å analysere den

AnonymBruker
Skrevet

Min jente hadde nyrebekkenbetennelse, og jeg tenkte ikke på at det kunne være det i det hele tatt, før hun var på dag 3 med feber og hun plutselig sa hun hadde vondt i ryggen. Hun hadde vært sutrete og grått en del, men med feber og slapphet så var ikke det så uvanlig. Merket det ikke spesielt ved tissing. Fikk legetime morgenen etter, og det var kraftig betennelse, høy crp og rett på medisiner. Så man trenger ikke nødvendigvis ha vondt når man tisser.

Ring legen din, si at gutten har feber og er slapp, og har vondt i ryggen. Ta med en urinprøve og krev at de tester. Om det ikke er det, så har du i hvertfall sjekket. Det kan bli grusomt om det går for lenge!

Fra nhi: "Nyrebekkenbetennelse er en betennelse i øvre urinveier og i nyrebekkenet. Typiske symptomer er feber, frysninger, flankesmerter, kvalme, brekninger og smerter i korsryggen."

Anonymous poster hash: 28f82...5bd
  • Liker 1
Skrevet

Dra til legen med en gang!

Gjest tuppesjura
Skrevet

Vi drøyde med legevakt i går, og i dag morges da han våknet hadde han ikke vondt i ryggen. Vil en smerte grunnet nyrebekkenbetennelse være konstant, eller kan den komme og gå? Har tatt urinprøve i tilfelle han trenger en tur til legen likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Har du en fastlege du ikke kan stole på eller veldig lang vei til legen? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke ringer ham/henne.

Anonymous poster hash: da69b...828
  • Liker 1
Skrevet

Det kan rett og slett bare være feber også. Jeg takler ikke at noen rører huden min på ryggen når jeg har feber, for det gjør rett og slett bare veldig vondt.

Jeg ville uansett få sjekket gutten hos lege...

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har feber og noen stryker på meg, og spesielt ryggen, så føles det som om noen drar over huden min med et grovt sandpapir.... Har alltid vært sånn, helt fra jeg var barn (er 40 nå...)

Men jeg hadde uansett kontaktet fastlegen i dag. Kan aldri bli sikker nok når det gjelder barna våre ;)

God bedring til minsten :)

Anonymous poster hash: ba8d7...eee

Gjest tuppesjura
Skrevet

Var ingen leger på kontoret i dag, men fikk tatt en urinprøve, og den var negativ hvertfall. Han er bedre nå, men skulle kontakte legevakta om han fikk vondt igjen i ettermiddag.

AnonymBruker
Skrevet

Var ingen leger på kontoret i dag, men fikk tatt en urinprøve, og den var negativ hvertfall. Han er bedre nå, men skulle kontakte legevakta om han fikk vondt igjen i ettermiddag.

Så bra, da var det sikkert falsk alarm. Nyrebekkenbetennelse kan lett gi blodforgiftning, derfor var det viktig å finne ut av det fort.

Anonymous poster hash: d04e4...0be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...