Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om et par uker har jeg prøve i sang på skolen. Vi synger i kor og jeg har alltid bare pleid å synge alt-stemme, selv om jeg ikke aner hva det betyr. Jeg kan ikke dette med å synge riktig stemme og sånt, kan noen prøve å forklare? Det er slik at vi er fire personer som skal synge sammen og alle er hver sin stemme, såå ja.. Kom med tips, jeg trenger alt jeg kan for å ikke ødelegge karakteren min i musikk.. :)

Anonymous poster hash: adac7...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du synger i kor, uten å kunne synge?

AnonymBruker
Skrevet

Du synger i kor, uten å kunne synge?

Du fikk med deg at dette er på skolen?

Jeg regner da med at det er noe alle på gjøre.

Anonymous poster hash: 865cf...dab

AnonymBruker
Skrevet

Du fikk med deg at dette er på skolen?

Jeg regner da med at det er noe alle på gjøre.

må*

Skrevet

Stemmer deles opp etter hvilket toneområde de ligger i. Noen har et større spekter enn andre. Den lyseste kvinnestemmen er sopran, deretter har man mezzosopran som ligger i skiktet mellom sopran og alt, som da er den dypeste kvinnestemmen.

I korsang vil ofte de forskjellige stemmene synge forskjellige melodilinjer som harmoniserer. Å «synge riktig stemme» vil da bety at du synger den melodilinjen som skal synges av de som er alter, altså de som har den dypeste kvinnestemmen.

Gjest Hyssingen
Skrevet (endret)

- misforstod sprsmålet.

Endret av uAnonymbruker
Gjest Hyssingen
Skrevet

Stemmer deles opp etter hvilket toneområde de ligger i. Noen har et større spekter enn andre. Den lyseste kvinnestemmen er sopran, deretter har man mezzosopran som ligger i skiktet mellom sopran og alt, som da er den dypeste kvinnestemmen.

I korsang vil ofte de forskjellige stemmene synge forskjellige melodilinjer som harmoniserer. Å «synge riktig stemme» vil da bety at du synger den melodilinjen som skal synges av de som er alter, altså de som har den dypeste kvinnestemmen.

Siden du har med mezzosopran i tillegg til sopran, så slenger jeg på at alt ikke er den dypeste, kontraalt er den dypeste.

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Du har vel noter på alt-stemmen din? Da må du øve på den. Kan du få hjelp av noen som spiller piano til å spille inn din stemme for deg, som du kan øve til?

Gjest crazycatlady
Skrevet

Alle synger med sitt nebb!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...