AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Kort forklart, kjøpte bil, ble lurt på den måte av mange mangler osv som ble oppdaget rett i etterkant ved verkstedsbesøk. Klagde han inn til forliksrådet med all dokumentasjon osv, han er dømt i forliksrådet til og betalte meg en sum av 30.000kr, noe han ikke gjør. Han svarte ikke på forliksklagen når han fikk denne i posten av Politiet, så han fikk en såkalt 'fraværsdom'. Han er helt taus. Ergo han betaler ikke det han er dømt og gjøre. Hva må jeg gjøre videre for og få han til og betale? 30.000kr er en del penger for meg og noe jeg ikke bare vil 'avse'. Anonymous poster hash: b16a4...b71
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Kontakte et inkassobyrå? Anonymous poster hash: 0fdff...3d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Hells Angels har startet inkassovirksomhet. Du kan jo forsøke dem. De fleste betaler når de får Hells Angels på døren. http://www.ta.no/nyheter/article5203695.ece Anonymous poster hash: 3b0be...9a6
Neket Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Hells Angels har startet inkassovirksomhet. Du kan jo forsøke dem. De fleste betaler når de får Hells Angels på døren. http://www.ta.no/nyheter/article5203695.eceAnonymous poster hash: 3b0be...9a6 Det får bli siste utvei dersom skyldner ikke har inntekt eller eiendeler for en evt utleggsforretning.
Alvina Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 En privat innkrever er mitt råd. Men det er ikke sikkert noen vil ta oppdraget for en så liten sum. Å bevege seg inn i miljøer man ikke vet hvem styrer er det de færreste som vil. Men du kan true med å sette en torpedo på han. Jeg ville vel sett pengene som tapt hvis du ikke når frem til han. Namsmannen kan ta utlegg i hans foretning, men sannsynligvis er han bare en aksjonær, eller har overført firmaet til noen andre.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Namsmannen kan også ta utlegg i lønn, bolig etc. Så rett plass er faktisk namsmannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå