Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig, aldri jobba, tok skole i det siste året men avsluttet pga feil valg.. Tør ikke på nav, men må.. Så lurer på om hvor mye vil jeg få a nav om jeg søker støtte?

Anonymous poster hash: e9daa...361
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye for jeg om jeg søker på dette?

Økonomisk stønad (økonomisk sosialhjelp)
Eller må jeg søke sosialhjelp?
TS

Gjest Vevila
Skrevet

Blir sosialhjelp ja. Det er litt forskjellige satser etter hvor du bor, men rundt 10000 i mnden :)

AnonymBruker
Skrevet

10k? Trodde det lå nærmere 6-7.

Anonymous poster hash: a006f...03a
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe sted hvor satsene står for sosialhjelp? Og er det egentlig det samme som nav?

Gjest Vevila
Skrevet

Kommer tross alt an hvor du bor, og hvordan leieprisene er. Du skal ha ca 4500 etter husleien.

AnonymBruker
Skrevet

Bor hos mine foreldre:) Så tror ikke jeg får så mye?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Bor hos mine foreldre:) Så tror ikke jeg får så mye?

TS

Hva trenger du penger til når du bor hos foreldrene dine? Shoppe klær?

Anonymous poster hash: ab58f...3df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær frekke!! Nei ikke til kun klær, men mobil, medisiner, busskort, bind etc

Min far j bor med jobber ikke og leier! Og vi har det så å si horribelt med lite penger!!

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet får du ingenting, sosialstønad er aller siste utvei etter at alt annet er forsøkt. Har du prøvd å finne jobb? Har du egne midler av noe slag? Har du f.eks sparepenger på konto må du å bruke opp disse før du søker stønad fra nav. Det er de aller fleste steder null problem å finne jobb som assistent på f,eks sykehjem eller hjemmetjeneste, butikker og vikarbyrå er også et smart sted å ta kontakt. Det trengs ikke mange vaktene for å få såpass inntekt at du klarer deg med det mest nødvendigste..

Det er kun dokumenterbare utgifter du kan få dekket av nav, bor du hjemme uten å betale husleie får du selvsagt ikke 10 000 i mnd som en nevner. OM du får noe i det hele tatt er det snakk om kun lommepenger og det vil stilles krav til at du må søke jobb, stille opp på kurs etc..

Anonymous poster hash: 55a97...c6f
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nok en "psykisk diagnose" som grunn for at du ikke kan (vil) jobbe, og heller koste samfunnet penger ved å slippe å gjøre noe som helst?

Anonymous poster hash: b1b29...ed7
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet får du ingenting, sosialstønad er aller siste utvei etter at alt annet er forsøkt. Har du prøvd å finne jobb? Har du egne midler av noe slag? Har du f.eks sparepenger på konto må du å bruke opp disse før du søker stønad fra nav. Det er de aller fleste steder null problem å finne jobb som assistent på f,eks sykehjem eller hjemmetjeneste, butikker og vikarbyrå er også et smart sted å ta kontakt. Det trengs ikke mange vaktene for å få såpass inntekt at du klarer deg med det mest nødvendigste..

Det er kun dokumenterbare utgifter du kan få dekket av nav, bor du hjemme uten å betale husleie får du selvsagt ikke 10 000 i mnd som en nevner. OM du får noe i det hele tatt er det snakk om kun lommepenger og det vil stilles krav til at du må søke jobb, stille opp på kurs etc..

Anonymous poster hash: 55a97...c6f

Tusen takk for svar:) Hvor mye blir det i lommepenger?

Der andre spar dere for frekkhet!! Dere aner ikke noe om hva jeg går gjennom og hva jeg har vært borti!! Vær glad du ikke er i mine sko!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i akkuratt samme situasjon som deg TS. Jeg fikk tilbud om sosialhjelp. Men for å få det så måtte jeg reise på kurs hver eneste dag for å få 200 kroner dagen. Det blir ca 2500 i måneden, og det mente de at jeg skulle klare meg på til jeg fikk jobb. (Bor hjemme).

Nå har jeg blitt ringevikar for et sykehjem, så slipper dette nå. Men dette tilbudet kommer nok du til å få også.

Anonymous poster hash: 22b19...6df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i akkuratt samme situasjon som deg TS. Jeg fikk tilbud om sosialhjelp. Men for å få det så måtte jeg reise på kurs hver eneste dag for å få 200 kroner dagen. Det blir ca 2500 i måneden, og det mente de at jeg skulle klare meg på til jeg fikk jobb. (Bor hjemme).

Nå har jeg blitt ringevikar for et sykehjem, så slipper dette nå. Men dette tilbudet kommer nok du til å få også.

Anonymous poster hash: 22b19...6df

Blir 200kr kun 2500 i mnd?

Har søkt mange jobber og ja gleder meg til å høre fra noen :D

Gjest Gjest
Skrevet

Bor du hjemme så har du krav på minstestønad.

AnonymBruker
Skrevet

Bor du hjemme så har du krav på minstestønad.

Vet du hvor mye den er på sånn ca?:)

Takker alle for svar!

Gjest Gjest
Skrevet

Vet du hvor mye den er på sånn ca? :)

Takker alle for svar!

Kommer an på hvor hen du bor.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor hen du bor.

Vet du om jeg skriver hvilken fylke det gjelder?

Gjest Gjest
Skrevet

Vet du om jeg skriver hvilken fylke det gjelder?

Kanskje.

Skrevet (endret)

Der andre spar dere for frekkhet!! Dere aner ikke noe om hva jeg går gjennom og hva jeg har vært borti!! Vær glad du ikke er i mine sko!

Nei, men nå har vi andre også lest poster hvor en kun kan handle mat for 800kr i mnd, 200 kr uka. Vi har lest om andre som har det så ille at folk her er villige til å sende penger til dem fordi vi syntes så synd på dem. Du er nok ikke den eneste her på dette forumet som har det tungt. Det å ha en psykisk sykdom gjør ikke at du ikke kan jobbe. Det er jeg et levende eksempel på, og her sitter jeg både med studier og deltidsjobb.

Som andre skriver kan du finne deg en liten deltidsjobb/vikariat av noe slag så du kan få en liten inntekt inn. Hva gjør du når du skal søke på jobb og arb.giver ser du har sosialhjelpen på cv eller hullet i cven? Hvordan skal du forklare det? Noen manger må man dessverre bare vokse opp og takle.. egentlig alt.

Note: Dette er ikke ment som frekt til deg TS, men blir bare så lei av alle trådene om de som rett og slett ikke gidder å gjøre en liten innsats.

Endret av dillyduzit
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...