AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor i alle dager er dette greit å si? Hvorfor får man hets hvis man sier noe om en chubby eller tykk person, men å beskrive en tynn person nedlatende er helt ok. For å ikke kuppe paradisetråden helt så kan vi godt ta diskusjonen hva som er tynn og lubben, og hvorvidt menn synes det er attraktivt eller ei, her. Anonymous poster hash: 9dae4...7d6 14
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Det er ikke greit. Alle med sosiale antenner vet det. Anonymous poster hash: 32bc4...f26 16
Ruby_Tuesday Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 (endret) Jeg mener ikke at det er greit å si sånt. Er vel generelt ganske ugreit å snakke stygt om andre menneskers kropper uansett. Endret 6. mars 2014 av Ruby_Tuesday 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Fordi å være tynn er noe folk higer etter. Et "beinrangel" ønsker ikke å være 150 kg, men hun på 150 kg kunne godt tenkt seg å være et beinrangel. tynn = status feit = dårlig råd og lat Anonymous poster hash: c3ff6...f69 13
Fandenivoldsk Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Nei, det er ikke greit. Så sent som sist helg kom det en kar bort til meg og grep rundt arma mi mens han sa "go eat something!!!" jeg ble så paff at jeg glefset tilbake "and you should stop eating!" (han var ganske rund). Da fikk jeg "Jesus, so rude" tilbake.. Å kommentere andre menneskers kropp negativt er en uting, uansett hvordan man gjør det. 13
bella_ Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Jeg er så enig. Folk snakker om kroppspress pga alle tynne modeller, bloggere etc. Jeg vil si at tynne mennesker utsettes for like mye kroppspress. "Alle" skriker jo ut om at tynne modeller ikke har sunne kropper. Folk sier at Victorias Secret-modellene ikke har ekte kvinnekropper. Daglig ser jeg bilder på Facebook ala "Dette er slik en kvinnekropp skal se ut, ikke disse beinranglene vi ser i media hver dag!". Det er sårende for de som faktisk er så tynne. Akkurat som at de ikke er ekte kvinner fordi de ligner på disse "beinranglene" på reklamer. Jeg er enig i at vi burde ha et mer variert fokus på kropp i media. Men kan vi ikke ta den diskusjonen uten å rakke ned på tynne? 15
Gjest TheRighteous Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Nei, det er ikke greit. Så sent som sist helg kom det en kar bort til meg og grep rundt arma mi mens han sa "go eat something!!!" jeg ble så paff at jeg glefset tilbake "and you should stop eating!" (han var ganske rund). Da fikk jeg "Jesus, so rude" tilbake.. Å kommentere andre menneskers kropp negativt er en uting, uansett hvordan man gjør det. Sykt bra at du svarte tilbake! For en frekk fyr..
Lilac Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Det er utrolig slemt å si sånt, og jeg kan ikke fordra folk som sier sånt. 1
Annie70 Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Det mange glemmer er at mange tynne faktisk sliter med vekten også....med å holde den oppe! Er man tynn så er det ingen begrensninger for hva folk kommenterer om spisevaner, utseende osv. Hvor mange ville sagt til en overvektig person: jøss, spiser du familien ut av huset du eller? Samtidig er det greit å beskylde en tynn person for ikke å spise. Det er heller ingen grenser for hvor mange beinrangler man kan rakke ned på for å fremheve seg selv. Hva med å være ok akkurat som man er? 4
ms.mini Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Fordi å være tynn er noe folk higer etter. Et "beinrangel" ønsker ikke å være 150 kg, men hun på 150 kg kunne godt tenkt seg å være et beinrangel. tynn = status feit = dårlig råd og latAnonymous poster hash: c3ff6...f69 Tynn = status? Hvordan i aller dager kan du si det? Jeg er tynn/undervektig, og det er ingenting som sårer meg mer enn å få slike kommentarer som ts sikter til. Er faktisk utrolig sårende. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Det er ikke hyggelig, men folk er ofte ganske frittalende om sine preferanser. Det er uaktuelt for meg med menn som er altfor korte, uten hår på kroppen eller av enkelte nasjonaliteter, og jeg legger ikke skjul på det. Noen menn er opptatt av former og er ikke tiltrukket av en flatbrystet jente overhodet. Noen liker tynne jenter og har lav terskel for hva de synes er "chubby". Man kan ordlegge seg best mulig, men om en ikke passer andres preferanser hadde jeg bare ignorert det. Ingen grunn til å få trusa i tvist over randomers. Anonymous poster hash: ee683...a6b
Gjest Awzm me Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Å si æsj om noen uansett hvordan de ser er respektløst og noe man burde holde for seg selv. Om noen snakker slik mister jeg raskt alt troverdig helt og respekt for menneske i hvert fall 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Å ha preferanser for en partner er en ting, men det er faen meg ikke greit å si æsj til en annen persons kropp uansett åssen de ser ut! Anonymous poster hash: a72fd...150 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Nei, det er ikke greit. Så sent som sist helg kom det en kar bort til meg og grep rundt arma mi mens han sa "go eat something!!!" jeg ble så paff at jeg glefset tilbake "and you should stop eating!" (han var ganske rund). Da fikk jeg "Jesus, so rude" tilbake.. Å kommentere andre menneskers kropp negativt er en uting, uansett hvordan man gjør det. Sorry, it was empty, cause you ate it all... Anonymous poster hash: bec5e...25e 1
twirlX Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Til dere som sier tynn er det alle higer etter; Er ikke pupper og rumpe også det? 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Til dere som sier tynn er det alle higer etter; Er ikke pupper og rumpe også det? Tror de fleste syns det er viktigere å være tynn enn å ha rumpe og pupper Anonymous poster hash: 93ca5...3ed 2
skreppamedleppa Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Fordi å være tynn er noe folk higer etter. Et "beinrangel" ønsker ikke å være 150 kg, men hun på 150 kg kunne godt tenkt seg å være et beinrangel. tynn = status feit = dårlig råd og lat Anonymous poster hash: c3ff6...f69 Tror de fleste syns det er viktigere å være tynn enn å ha rumpe og pupper Anonymous poster hash: 93ca5...3ed Jeg har aldri higet etter å være tynn, har aldri brukt flere minutter av uken på å sjekke baderomsvekten, eller nektet meg mat (herregud tvert der i mot), jeg har aldri brukt kalorier på å telle de, aldri tenkt at BMIèn skal være på nederste hylle og aldri hatt den vrangforestillingen at klesstørrelsen xs gir mer status, mer lykke, bedre liv eller at det er en viktig ting ved meg selv. Og etter min mening bør folk som har den vrangforestillingen ta et oppgjør med seg selv og sin egen definisjon av status og lykke fremfor å slenge drit om "beinrangel", "ekte kvinner ser ikke slik ut", "Auschwitz fanger" og annet piss til tynne kvinner, deres usikkerhet blir så tydelig ved den type oppførsel og det fører bare til mindre respekt. Dette er ikke det som er viktig for meg, å ha lavest bmi, lavest vekt på vekten, telle kalorier. Men det som er viktig for meg derimot er å kunne få lov til å ha denne kroppen som jeg faktisk har (petit, nett og tynn) uten å få høre av kvinner og menn at jeg ser ut som et beinrangel, at kroppen min er noe å skamme seg for, at jeg er et dårlig menneske som gir unge mennesker spiseforstyrrelser, at jeg kun er kjæreste materiale for pedofile og nekrofile og muligens om jeg hadde operert på meg en penis, homofile menn. At jeg er et skjellet, ekkel å pule på, ser ut som en 12 åring, at klær i min størrelse ikke bør vises frem, ikke bør selges i butikker fordi det er en skadelig klesstørrelse for unge kvinner. Slik jeg mener at mer formfulle/ lubne kvinner skal kunne få lov å ha sin kropp med stolthet uten å måtte få høre at de er ekle, stygge at de bør skamme seg for den fæle fettberg kroppen de selv har, fordommer og spekulasjoner om hva de spiser og ikke spiser og alt de kan klare å skaffe seg her i verden er folk med fett fetisj. For min del er det stor forskjell på å mene at noen er tynn/lubben og det å si "æsj for et ekkelt beinrangel" eller "æsj lubne mennesker er ekkel". At ikke alle menn på kloden finner kroppen min attraktivt er en ting, en naturlig ting sådan slik alle menn på denne kloden ikke finner andre kroppsfasonger attraktivt, preferanser er personlige og individuelle noe man ser på gaten hver eneste dag, alle liker ikke det samme, men alle liker noe. Men jeg trenger ikke at alle menn på kloden liker kroppen min det er nok at en gjør det. Men det hadde vært ganske ok om man fikk lov til å like seg selv i det minste uten å måtte forsvare hva man spiste/ikke spiste, uten å måtte forsvare hvordan man så ut til andre hele tiden. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Ingen av ph damene er lubne Anonymous poster hash: 71fe8...9d6 1
Gjest TheRighteous Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Ingen av ph damene er lubneAnonymous poster hash: 71fe8...9d6 Vel, Simone er lubben. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor i alle dager er dette greit å si? Hvorfor får man hets hvis man sier noe om en chubby eller tykk person, men å beskrive en tynn person nedlatende er helt ok. For å ikke kuppe paradisetråden helt så kan vi godt ta diskusjonen hva som er tynn og lubben, og hvorvidt menn synes det er attraktivt eller ei, her. Anonymous poster hash: 9dae4...7d6 ennå en tråd om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå