AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Jeg reiser bort en ukes tid nå snart, og i dag fikk jeg høre av felles venner at han gledet seg veldig. Er jeg hårsår som blir litt lei meg av å høre (fra andre) at kjæresten gleder seg til jeg skal være borte? Jeg syns jo det er godt å være alene jeg også, men jeg ville jo aldri sagt til andre at jeg gledet meg til han reiser bort.. Kompisen spør meg veldig detaljert om når og hvor lenge jeg er borte også, ingen tvil om at de har store planer. Anonymous poster hash: 9b648...c52
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Det er jo ulike måter å glede seg på. Det kan hende han gleder seg til å være en hel uke med kompisene feks? Når min saboer reiser bort gleder jeg meg ikke til at hun reiser bort, men jeg legger som regel mer sosiale planer med venner enn jeg gjør ellers, og da gleder jeg meg selvsat til disse planene. Anonymous poster hash: bda8a...d3f 13
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Hadde ikke giddet å bruke mer tid på en sånn fyr. Utrolig dårlig gjort å si til vennene sine at han gleder seg, jeg hadde absolutt slått opp med typen om han hadde gjort noe sånt! Anonymous poster hash: fdcb4...b30 1
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Hadde ikke giddet å bruke mer tid på en sånn fyr. Utrolig dårlig gjort å si til vennene sine at han gleder seg, jeg hadde absolutt slått opp med typen om han hadde gjort noe sånt! Anonymous poster hash: fdcb4...b30 Hjelpes... 28
Gjest Violetta Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Jeg også kan godt glede meg til å være hjemme alene. Ser ikke noe rart i det, man har godt av å være fra hverandre litt av og til. 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Som sagt, så nyter jeg selv noen dager alene, det er ikke det. Jeg skulle bare ønske han ikke ble så hoppende glad at vennene våre kommenterer det.. Anonymous poster hash: 9b648...c52
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Hadde og en samboer en gang som gledet seg til en helg alene. Jeg kom hjem til en leilighet som ikke så ut, "gutten" hadde hatt fest. Vi hadde nettopp pusset opp, brennemerke i teppet i stua, stygge merker på nytt salongbord som ikke gikk bort. Ja det var så mye at jeg ble helt taus. I tillegg kom det naboklager ang bråk. Han gikk var ganske taus i flere dager etterpå, tror han var litt flau. Det ble med den festen for og si det sånn............. Anonymous poster hash: 06e62...86a 2
Bluegreen Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Som sagt, så nyter jeg selv noen dager alene, det er ikke det. Jeg skulle bare ønske han ikke ble så hoppende glad at vennene våre kommenterer det.. Anonymous poster hash: 9b648...c52 Det hadde jo vært greit om han presiserte til vennene at han gleder seg fordi han liker egentiden, og ikke fordi han vil ha pause fra deg. Men det vet du jo ikke at han ikke har gjort heller? Jeg gleder meg så mye til samboeren skal reise vekk at det nok vises på meg, men jeg passer på å si at jeg gleder meg til å være alene og gjøre aleneting, og at det ikke er pause fra han, men fra å ha noen tett på seg, som egentlig er deilig for introverte meg.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Det er normalt å glede seg over alenetid, jeg går utifra at kompisene bare mangler basic sosial intelligens ettersom de nevner det for deg. Ville imidlertid bekymret meg for at kompisen spor såpass detaljer om hvor lenge og når du er borte for å "legge planer"... Anonymous poster hash: e9ea7...ce8 3
Ansjosen Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Jeg kan være så taktløs at jeg sier både til mannen og til en venninne eller to at jeg gleder meg til han skal bort jeg. Da gleder jeg meg jo ikke til å være uten han sånn egentlig, men fordi vi bor trangt gleder jeg meg til litt tid til å se på mine ting på TV, til å bare være meg. At han har en taktløs kompis som tenker han skal skape litt bølger og dra han med på noe er da vel ikke noe du behøver å straffe han for? Mange menn tør vel gjerne ikke å si til oss damer hvordan de føler det, nettopp av frykt for at vi skal bli såret? Altså; Han tør å si til kompisen at det skal bli godt å få litt tid alene (til å se fotball på TV, til å spille teite playstation spill ?? til å ligge i stjerne i dobbeltsenga ? Det finnes mange grunner), men tør ikke å si det til deg, fordi han ikke har lyst til å såre deg. Dette er da vel for himmelens skyld ingen grunn til å dumpe noen? Lev med det, og lev med at han er selvstendig nok, og voksen nok til å kose seg selvom ikke du er der For meg er det at han syns det er "ganske fint egentlig" at jeg er borte innimellom flott, da reiser jeg vekk uten dårlig samvittighet 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Hjelpes... Sitter du bare å venter på at folk skal skrive noe "teit" sånn at du kan skrive "hjelpes" eller? Anonymous poster hash: fdcb4...b30 6
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Sitter du bare å venter på at folk skal skrive noe "teit" sånn at du kan skrive "hjelpes" eller? Anonymous poster hash: fdcb4...b30 Det er nesten sånn ja. 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Det er normalt å glede seg over alenetid, jeg går utifra at kompisene bare mangler basic sosial intelligens ettersom de nevner det for deg. Ville imidlertid bekymret meg for at kompisen spor såpass detaljer om hvor lenge og når du er borte for å "legge planer"... Anonymous poster hash: e9ea7...ce8 Det er ikke fritt for at det uroer meg litt, ja. Nevnte kompis er ekstremt glad i å feste, og samboeren min tar den alltid helt ut når han først er ute. Sist gang de var ute sammen hadde han prøvd å få tak i nummeret til ei jente vi begge kjenner midt på natten, og det kom en litt rar fb-melding fra henne dagen etter. Hun er forøvrig 19, han er over 30.. Nå blir jeg borte lengre, og det blir nok en todagers på dem, minst. Jeg ser jo at det er fint at han koser seg når jeg er borte altså. Det er bare ikke hjemmekos det er snakk om, hadde kanskje følt det litt annerledes om han benyttet anledningen til å spille tvspill og se teite filmer. Jeg skal nok kose meg altså, og nyte ferien min. Anonymous poster hash: 9b648...c52 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Sitter du bare å venter på at folk skal skrive noe "teit" sånn at du kan skrive "hjelpes" eller? Anonymous poster hash: fdcb4...b30 Man trenger egentlig ikke vente så lenge...Anonymous poster hash: 3afaa...6e6 5
Missy1 Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Da er jeg fæl for jeg hadde syns det var kjempe deilig om mannen min reiste bort en langhelg (eller en uke for den saks skyld). Det er godt med litt alenetid også er det så godt for forholdet at man kan få savne hverandre en gang iblandt
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Jeg og kjæresten min har ikke vært så mye fra hverandre etter vi ble samboere for ca. 2 år siden. I denne tiden har det kun vært snakk om noen dager, maks 1 uke at vi har vært borte fra hverandre. Sist gang jeg reiste på seminar med jobben skulle jeg bare være borte en helg. Han virket ikke som han var lei seg og la plutselig masse planer med kompiser og inviterte til "fest" (dvs. en gjeng gutter som spilte spill og drakk alkohol en hel dag). Jeg var døds fornærmet fordi han virket som han hadde det så GØY uten meg og som om han gjorde alt det han ellers ikke gjorde.. jeg var i grunn lei meg fordi det er greit for meg at han drar ut med kompiser osv når jeg er hjemme også, men da sitter han som regel inne med meg.. og så skulle jeg bort to dager og da har han plutselig den sosiale agendaen fullstappet hele helgen. Når jeg kom hjem var jeg dritt sur fordi jeg knapt hadde hørt fra han og fordi i hodet mitt lagde jeg alle slags tanker om at han egentlig ikke ville være sammen med meg, at jeg holder ham tilbake fra å gjøre det han egentlig vil, osv, osv. Han hadde gjort leiligheten strøken og var nydusjet og alt.. Så det ble til at jeg konfronterte ham om mine tanker for han var skikkelig skuffet over at jeg bare kom hjem og ikke ga ham en klem en gang.. han sa han følte seg ensom og ville bare holde seg aktiv mens jeg var borte, osv osv. Det var nok til at jeg innså at jeg kan ikke bli sur bare fordi han er sosial en helg jeg er borte.. om han mente at han savnet meg eller ikke kan være det samme.. men det er i grunn ganske idiotisk å ikke "tillate" kjæresten å ha det litt gøy på egenhånd.. eller helt alene. Anonymous poster hash: 6933a...440 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Jeg gleder meg også når samboer reiser bort, slik at jeg kan få alenetid. Men jeg gleder meg enda mer til han kommer tilbake. Jeg får f.eksempel dratt på spa med venninner, se klissete filmer eller gå ut på byen. Det er nok sunt for dere begge å være borte fra hverandre, ts;) Du og samboeren din har vel kontakt, mens du er på tur? Du kjenner jo han best og ha tillit til han? Anonymous poster hash: 8fa9c...648 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Jeg reiser bort en ukes tid nå snart, og i dag fikk jeg høre av felles venner at han gledet seg veldig. Er jeg hårsår som blir litt lei meg av å høre (fra andre) at kjæresten gleder seg til jeg skal være borte? Jeg syns jo det er godt å være alene jeg også, men jeg ville jo aldri sagt til andre at jeg gledet meg til han reiser bort.. Kompisen spør meg veldig detaljert om når og hvor lenge jeg er borte også, ingen tvil om at de har store planer. Anonymous poster hash: 9b648...c52 Det kan godt være at han tenker at han vil gjøre det beste ut av tiden mens du er borte, dvs. at han gleder seg til å treffe venner oftere enn han gjør ellers. Det kan være at dette indirekte hjelper ham til å takle det bedre når du er borte. Det er kanskje ikke så kult for ham å si til til alle rundt seg at han kommer til å savne deg, da er det kanskje lettere for ham å fokusere på det positive i situasjonen. Hva med å konfrontere ham med dette og si hvordan du tolker det og spørre hva han egentlig tenker? Anonymous poster hash: 3aae8...707 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Jeg var døds fornærmet fordi han virket som han hadde det så GØY uten meg og som om han gjorde alt det han ellers ikke gjorde.. --- Når jeg kom hjem var jeg dritt sur fordi jeg knapt hadde hørt fra han og fordi i hodet mitt lagde jeg alle slags tanker om at han egentlig ikke ville være sammen med meg, at jeg holder ham tilbake fra å gjøre det han egentlig vil, osv, osv. Han hadde gjort leiligheten strøken og var nydusjet og alt.. Så det ble til at jeg konfronterte ham om mine tanker for han var skikkelig skuffet over at jeg bare kom hjem og ikke ga ham en klem en gang.. han sa han følte seg ensom og ville bare holde seg aktiv mens jeg var borte, osv osv. Det var nok til at jeg innså at jeg kan ikke bli sur bare fordi han er sosial en helg jeg er borte.. om han mente at han savnet meg eller ikke kan være det samme.. men det er i grunn ganske idiotisk å ikke "tillate" kjæresten å ha det litt gøy på egenhånd.. eller helt alene. Anonymous poster hash: 6933a...440 Jeg har opplevd noe tilsvarende - å bli sur på min kjære fordi han virket så glad da vi var borte fra hverandre. Han hadde vært sosial med kamerater og hatt det kjekt. Han ble veldig lei seg da jeg reagerte ved å være kald mot ham da vi møttes igjen, og vi fikk klart opp i saken. Han ville bare gjøre det beste ut av tiden mens vi var borte fra hverandre, og det var fordi han ellers kom til å bli sprø av å savne meg. Anonymous poster hash: 3aae8...707
Purple Basil Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Jeg trodde det var normalt å glede seg til at kjerringa/gubben skulle reise bort noen dager jeg? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå