Christina94 Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 hei vi er en barnefamilie på 3 stk som fikk brev for 2 måneder siden om at huseier skal selge huset vi bor i. vi får sosialhjelp av nav siden jeg er kun kan jobbe 50% og samboer er syk. så nav betaler husleia vår, vi har funnet et nytt sted og husleie er litt mer enn det vi hadde det går fra 7000kr til 11000kr men det er ikke til å unngå og få høyere leiepris.siden det er veldig økt leiemarked. men nav er så vanskelig, at de truer oss med at vi ikke får hjelp i det hele tatt. og de truer med barnevernet og at de kommer til å trekke pengene vi allerede får. er det lov og nekte oss hjelp? etter at de sier at vi skal få hjelp osv, de kan jo ikke akkurat sette oss på gata heller.?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Jeg forstår Nav. Prøv å finne noe billigere, noe til 7 000kr, selv om dere må flytte på dere litt. Anonymous poster hash: 5cd04...1d2 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 En bolig til 11000 kr i mnd til 3 personer må jo være lursus. Sikkert nyere bolig med 3 rom, eller sentralt. Anonymous poster hash: 5cd04...1d2 4
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2014 vil helst ikke flytte unna da jentungen går i barnehage osv. er heller ikke lett og finne et sted med 3 soverom og sånt til 7000kr nå til dags ikke om det skal kunne gå ann og bo der. vi vil jo ikke bare flytte for å flytte vi vil jo tenke litt forover også.!
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2014 det er 3 soverom her, men vi må jo ha noe som er bra nok for jentungen å.! og vi vil se forover som å kanskje få en unge til osv.
Populært innlegg Chia Skrevet 6. mars 2014 Populært innlegg #6 Skrevet 6. mars 2014 det er 3 soverom her, men vi må jo ha noe som er bra nok for jentungen å.! og vi vil se forover som å kanskje få en unge til osv. En unge til? seriøst? Dere har knappt råd til å ta vare på den ungen dere har, Nav truer med å kontakte barnevernet. Dere lever på andres penger... også vurderer dere en UNGE TIL??? 54
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2014 er jo litt fram i tid da. skal du komme med frekke komentarer trenger du ikke komentere!! vi klarer oss helt fint, er bare det de sitter og sier og lover oss der nede, også sier de etterpå at de ikke har sagt det. føles nesten om om jeg må ta opp alt de sier.!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Tror og håper du er et troll. Hvis ikke: Hvis du vurderer flere barn i den situasjonen dere er nå, så synes jeg ikke synd på dere. Ta vare på dere selv og ungen, dere har ikke penger til flere barn nå! Og rundt i dette landet er det mange par med barn som må klare seg med et soverom. Finn noe i den prisklassen som dere har råd til! Anonymous poster hash: acb57...481 11
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2014 også er det bare for kanskje 2 måneder vi trenger hjelp. sitter jo ikke hjemme på ræva og ikke gjør noe som helst. men har fått en kraftig endring i livet vårt. da samboer har fått en alvorlig sykdom osv.bare derfor vi trenger litt hjelp!!
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2014 rundt i dette landet så er det kun folk fra andre land som får hjelp. når det kommer til nordmenn så driter de langt i det..
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 rundt i dette landet så er det kun folk fra andre land som får hjelp. når det kommer til nordmenn så driter de langt i det.. Nei. Folk driter i det når det handler om vrange mennesker som ikke er løsningsorientert. Anonymous poster hash: b67f8...407 20
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 vil helst ikke flytte unna da jentungen går i barnehage osv. er heller ikke lett og finne et sted med 3 soverom og sånt til 7000kr nå til dags ikke om det skal kunne gå ann og bo der. vi vil jo ikke bare flytte for å flytte vi vil jo tenke litt forover også.! Dere trenger da ikke tre soverom når dere bare har en unge.. Ikke trenger ungen et dødsstort soverom heller. Anonymous poster hash: bc3a6...461 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Finn dere noe biligere. Jeg har null sympati for dere når dere er så storforlangende og lite løsningsorientert. Og en unge til håper jeg ikke dere får så lenge økonomien deres er som den er. Anonymous poster hash: dde34...f98 5
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #14 Skrevet 6. mars 2014 er ikke storforlangende, men er ikke akk noe som er så veldig mye billigere her vi bor. her er alt rundt den prisen. og om det er noe billig går det med engang.
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 6. mars 2014 kan ikke flytte til en rønne heller, og gidder ikke flytte bare for å flytte. må ha et sted vi trives, eller så går jo alt til helvette.
Brunhilde Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 det er 3 soverom her, men vi må jo ha noe som er bra nok for jentungen å.! og vi vil se forover som å kanskje få en unge til osv. Dere bør kanskje vente ganske lenge med "å få en unge til" når dere er avhengige av sosialhjelp for å få det til å gå rundt! er jo litt fram i tid da. skal du komme med frekke komentarer trenger du ikke komentere!! vi klarer oss helt fint, er bare det de sitter og sier og lover oss der nede, også sier de etterpå at de ikke har sagt det. føles nesten om om jeg må ta opp alt de sier.! Nei, dere klarer dere ikke helt fint når dere må ha sosialhjelp. Det er derfor dere får sosialhjelp. Fordi dere ikke klarer dere helt fint. 21
Chia Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Dere bør kanskje vente ganske lenge med "å få en unge til" når dere er avhengige av sosialhjelp for å få det til å gå rundt! Nei, dere klarer dere ikke helt fint når dere må ha sosialhjelp. Det er derfor dere får sosialhjelp. Fordi dere ikke klarer dere helt fint. Ja helt enig! Man kan ikke si at man klarer seg fint når man må ha sosial hjelp. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Henger meg på her og sier IKKE tenk på flere barn! Er vel en grunn til at de vil koble inn barnevernet. Barn skal ha det trygt og godt og ikke leve et omflakkende og utrygt liv.Dere har mer enn nok med dere selv antagelig og det heter å tenke fremover ikke forover... Anonymous poster hash: 1d4d8...c6b 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Dersom NAV truer med barnevernet, er det noe mer som skurrer her. Anonymous poster hash: 1bde1...beb 14
Christina94 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 6. mars 2014 Er ikke noe mer som skurrer her nei, men hvis folk bare skal komme med dumme/frekke kommentarer skjønner jeg ikke hvorfor dere gidder. Går vel Ann og se det fra et annet synspunkt å vel ? Det er ikke lett og få en bra leilighet med flere soverom eller en grei standar til under 10000kr snart. Det er et økt leiemarked, og sånn er det bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå