Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2004 #1 Skrevet 31. mai 2004 Hei. Etter fødselen for 7 mnd siden, har menstrasjonen vært meget ustabil, hatt den annenhver uke ca. Dette er fryktelig irriterende, og vurderer nå å begynne på pillen igjen, så den stabiliserer seg? Kan dette skape problemer for ammingen, kan det bli mindre melk? Er alenemor, så prevantivt er ikke dette viktig, vurderer å begynne kun av egoistiske grunner!! Noen som vet om det kan være skadelig?
Grooo Skrevet 31. mai 2004 #2 Skrevet 31. mai 2004 Snakk med legen! Har forstått det slik at man gjerne bruker minipiller i steden for p-piller mens man ammer, helt sikkert en grunn til det...
Vimsevips Skrevet 31. mai 2004 #3 Skrevet 31. mai 2004 P-pillen går i morsmelka, så amming og p-piller går ikke. Du kan bruke minipillen, spiral, begge typer og noen fler jeg ikke husker akkurat nå. Men om du har hatt mensen hver 14.dag nesten siden fødselen bør du kontakte lege, uansett. Jeg, syntes ihvertfall det var skrekkelig ofte.
Thomasine Skrevet 1. juni 2004 #4 Skrevet 1. juni 2004 Jeg fikk beskjed om at p-piller kunne redusere evt. stoppe melka, derfor skulle ammende bruke mini-pillen! Ulempen med mini-pillen er at den må tas til et fast tidspunkt hver dag. Innenfor 2 timer. Ellers er den ikke fullt virkfull og så begynte iallefall jeg å styrt-blø et døgn etter at den ikke ble tatt til rett tid... :o :-? Jeg ville nok kontaktet lege om jeg hadde så hyppige blødninger som du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå