Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Da vi begynnte å date for halvannet år siden fikk jeg blomster annen hver uke. Så forlovet vi oss og det tok lang tid mellom hver gang jeg fikk blomster og måtte hinte veldig. Nå er vi gift og blomstene uteblir. Jeg har regelrett sagt til ham att jeg vil gjerne ha blomster litt ofter, og har sagt og hintet om det mange ganger. har sagt til ham att det hadde gledet meg veldig.

Hva har skjedd?er det rett og slett att menn er såååå sløve???

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

...Og kva gir du han tilbake då?

Gjest Estrela
Skrevet

Kanskje han tenker: "Nå har jeg henne på kroken for godt, da er det ingen vits i å bruke penger på å beile lenger?"

Skrevet
...Og kva gir du han tilbake då?

Nettopp! Kvinner vil at mannen skal gi blomster, men hvor mange kvinner kan si at de gir blomster til mannen sin like ofte?

Gjest gjest nå
Skrevet

det tenker jeg også Estrella. Men det er da ikke sånn man skal ha det. Skal all romantikk forsvinne med en gang man er gift?

Jeg pusler for ham hele tiden. Lager mat, koser på ham, sier jeg elsker ham, kjøper små presanger, og alt for å vise att jeg elsker ham.

Skrevet

så kjedelig at du fikk blomster annenhver uke da! du visste nesten når det skjedde også kanskje? slutt og krev slike ting, jeg blir kvalm.. det legger en demper på forholdet.. heller begynn å gi han noe, om du absolutt ønsker å få ting hele tiden - så kanskje du får noe tilbake en gang

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror det der er helt normalt, har elsker deg nok like høyt likevel. Hva med å kjøpe deg en bukett selv? Er ikke morsomt å kjøpe noe til noen som "tigger" heller, synes jeg.

Gjest Seleena
Skrevet

Seier han ikkje at han er glad i deg, koser med deg, holder rundt deg då?

Syntes du blomster og gull er viktigare enn slike ting?

Gjest Ethereal
Skrevet

hva med å kjøpe blomstene selv?? Jeg synes du rett og slett høres kravstor ut, jeg. Blomster er ikke alt, han viser jo klart med andre (i mine øyne viktigere) ting at han elsker deg...

Gjest Gjest nå
Skrevet

Som jeg sier, så gir jeg ham ting både materialistiske og av meg selv. Kjøper blomster til meg selv en gang i uken, men det er noe helt annet å få av mannen du elsker. Har ikke fått blomster på så lenge jeg kan huske. Spørsmålet mitt er egentlig, att hvis han vet att jeg ønsker meg blomster, og att det gjør meg kjempelykkelig, og han støtt og stadig bestiller blomster til venner som har fått barn, etc...så kan han vell slenge på en bukett til meg og, når han vet det gleder meg sånn?

• Liker 1
Gjest Estrela
Skrevet

Da må jeg si meg enig med deg. Han kunne sikkert gitt deg mer blomster. Om det er så viktig for deg, har du sagt det rett ut? At du føler deg mer elsket om du får blomster?

Skrevet

Synes blomster annenhver uke er bra jeg. Selvom han har stoppet nå. Aldri fått blomster eller en gave fra en kjæreste jeg, selvom jeg har gitt masse til de. :tunge1:

Han burde vel kjøpe en bukett i ny og ne hvis det er så viktig men å kreve det annenhver uke ennå, etter dere er gift virker som litt mye.

Skrevet

Hvis det er som du sier at du kjøper blomster selv hver uke så tenker han vel at det ikke er nødvendig at han kjøper da. Han vet jo hvor mye du setter pris på blomster, og kanskje han tror at du liker aller best å kjøpe selv så du får akkurat den typen blomster du ønsker deg...

Skrevet

Det at man kjøper blomster til venner som har fått barn etc er vel ganske så normalt? Vi kjøper iallefall blomster ved slike begivenheter. Men å få blomster annenhver uke er vel å ta livet av romantikken? Hvor blir det av den spontane gleden ved å få blomster? Da blir det jo mer en vane da? Selv kjøper mannen min blomster til meg til bursdag og andre dager som jeg egentlig ikke tenker på eks. navnedag, men det blir med to - tre ganger i året. Hadde han kjøpt blomster annenhver uke hadde jeg nesten begynt å lure på om han holder på med noe muffens?!?

Selv er jeg nok flinkere til å kjøpe små gaver til han, men det tror jeg er sånn jenter er. Menn tenker ikke over dette, og faktisk tviler jeg på at materielle gaver er så innmari viktig for dem (som det er for oss??). Mannen min setter heller pris på at jeg sier at jeg er glad i han, lager en bedre middag etc.

Tror du får kjøpe blomstene dine selv og la mannen gjøre ting for å vise kjærlighet til deg på sin måte. Ikke la det bli et press på han at han skal kjøpe blomster til deg så og så ofte. Da dør iallefall kjærligheten.

Skrevet

luksusproblem.. om han vet at du ønsker blomster av hele ditt hjerte, og du ikke får noen.. ja da vet jeg ikke hva mer du kan gjøre.. hva sier han når du sier du vil ha blomster da?

for mitt vedkommende gir jeg blanke i blomster o.l.. jeg har fått en blomst, en rose, det var på valentinsdagen i fjor.. er klart det er kjekt å få en oppmerksomhet en gang i blant, men det ligger ikke naturlig for oss hele den romantiske greia, og spesielt det med blomster.. så det er ikke noe savn.. vi har det fantastisk selv om vi ikke gir hverandre ting, og vi vet hvor sinnsykt mye vi elsker hverandre uansett hva..

kvinne, skjerp deg

hilsen litt småirr rio i dag

men her har du en blomst fra meg iallefall!

:blomst:

Skrevet

Jeg var en gang i tiden veldig skuffa over mannen min som ikke kjøpte blomster til meg så ofte som jeg ønska. Men så gikk det opp for meg at jeg burde fokusere på hvordan han viste sin kjærlighet til meg istedet for å fokusere på den ene måten han ikke gjorde det.

For mannen min gjorde så mye. Han la pledd over meg når jeg sovna på sofaen. Han lagde det beste jeg visste til middag. Han masserte beina mine når jeg var sliten og fotalte meg hver eneste dag at han synes jeg var den vakreste kvinnen i verden. Faktisk så gjør han alt det og mere til fremdeles.

Han kan ikke "gå på vannet", men han kan så mye annet som betyr mer.

Skrevet

Jeg var en gang i tiden veldig skuffa over mannen min som ikke kjøpte blomster til meg så ofte som jeg ønska. Men så gikk det opp for meg at jeg burde fokusere på hvordan han viste sin kjærlighet til meg istedet for å fokusere på den ene måten han ikke gjorde det.

For mannen min gjorde så mye. Han la pledd over meg når jeg sovna på sofaen. Han lagde det beste jeg visste til middag. Han masserte beina mine når jeg var sliten og fotalte meg hver eneste dag at han synes jeg var den vakreste kvinnen i verden. Faktisk så gjør han alt det og mere til fremdeles.

Han kan ikke "gå på vannet", men han kan så mye annet som betyr mer.

Skrevet

Jeg fikk også mye blomster i begynnelsen av forholdet.

Nå skjer det sjelden.

Det plager meg overhodet ikke, for han viser sin kjærlighet på så mange andre måter.

Ingen blomster kan erstatte et vennlig stryk på kinnet, eller øyne som det lyser kjærlighet av.

Gjest Cynic
Skrevet

Kjære trådstarter du har all min sympati.

Det er trist når menn anstrenger seg med komplimenter og gaver i begynnelsen av et forhold, for så å slutte med det "når dama er i boks".

Men damer "er ikke i boks" akkurat som planter behøver vann for å overleve. Kvinner behøver blomster og smågaver og komplimenter for å blomstre i forholdet.

Når kvinnen gir av seg selv tilbake (slik også trådstarter gjør), og hun i tillegg kommer med overraskelser osv., burde virkelig mannen skjerpe seg og finne på noe tilbake! Ikke av plikt, men han skulle da forstå slikt av seg selv?

Jeg har fått nok av forhold og menn :roll::roll: De er jo håpløse.

Gjest gjest1
Skrevet

Min erfaring er at gutter ikke synes det er så søtt med små kort, blomster etc som jenter gjør.

Kjæresten min har faktisk aldri gitt meg blomster, men han gir meg av og til små gaver, og da betyr de desto mer. Men det er også hundre andre måter han viser sin hengivenhet. Det gjelder å fokusere på de positive tingene kjæresten faktisk har, ikke fokusere på at han ikke er perfekt i alle henseender.

Og en siste ting, kommunikasjon er nøkkelen til et bra forhold. Har dere snakket om dette? Det er slettes ikke sikkert at han har sluttet med å gi deg blomster fordi "han har fått deg på kroken".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...