Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan steller dere føttene så de ser flotte ut på stranden og i sandaler?

føtter er ekle, men velstelte føtter er veldig sexy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med jevne mellomrom bruker jeg fotfil i dusjen og får av evt hard hud. Så sprøyter jeg en god dæsj fotkrem i to plastposer (vanlige brødposer) som jeg trer på beina (passer på å gni litt på posen så hele foten får krem på seg). Fester med strikk rundt ankelen og tar på tykke sokker. Etter 30 minutter er føttene myke og gode og det varer lenge. Jeg klipper og filer neglene jevnlig og tar gjerne på en lys pen neglelakk.

Gjest gjest1
Skrevet

Filer føttene med jevne mellom, og har på sølvaktig neglelakk..det blir kjempefint :) Er enig i at ustelte føtter er litt ekkelt, spesielt nå i sandalsesongen.

Gjest Myumi
Skrevet

Det er ikke nok med bare fotfil og lakk.

Hvis man vil ha virkelig lekre føtter så må man først fjerne hard hud, deretter fotbad og peeling, rens av neglebånd og klipping/filing av neglene. Så legger man lakk før man avslutter med fotkrem og en avkjølende fotspray. Gå barbent i minst 1 time etterpå så lakken får satt seg og vips- flotte føtter.

Gjest etter behov
Skrevet
Det er ikke nok med bare fotfil og lakk.

Hvis man vil ha virkelig lekre føtter så må man først fjerne hard hud, deretter fotbad og peeling, rens av neglebånd og klipping/filing av neglene. Så legger man lakk før man avslutter med fotkrem og en avkjølende fotspray. Gå barbent i minst 1 time etterpå så lakken får satt seg og vips- flotte føtter.

Hvis man har elefantføtter så er det sikkert ikke nok. Men hvis man har relativt myke og fine føtter, så er det ikke nødvendig å gjøre så mye med de.

Gjest Myumi
Skrevet
Men hvis man har relativt myke og fine føtter' date=' så er det ikke nødvendig å gjøre så mye med de.[/quote']

Det sier seg selv. Men de aller fleste har behov for å fjerne døde neglebånd og klippe/stelle neglene. En god krem er også bra for å forebygge tørr hud. Når det gjelder bruk av fotfil så er det er veldig indiviuelt men det ser man jo enkelt selv om det trengs eller ikke.

Gjest etter behov
Skrevet

Hehe, så da er det nok med fotfil og lakk allikevel? :ler:

Gjest Myumi
Skrevet
Hehe' date=' så da er det nok med fotfil og lakk allikevel? :ler:[/quote']

Nei, kan du ikke lese?

Gjest etter behov
Skrevet

Jo, det er akkurat det jeg kan. Du skrev "Det er ikke nok med bare fotfil og lakk". Du burde spesifisert at det gjaldt for deg.

Du minner meg om en på skolen. Hun har veldig bastante råd om hudpleie, men det hun ikke vil innse at hvis man har strålende ren hud, så trenger man ikke like mange produkter som hennes hud gjør. Det var derfor jeg reagerte.

Gjest Myumi
Skrevet
Hun har veldig bastante råd om hudpleie' date=' men det hun ikke vil innse at hvis man har strålende ren hud, så trenger man ikke like mange produkter som hennes hud gjør. Det var derfor jeg reagerte.[/quote']

Ok, nå er du hvertfall på jordet. Jeg tror på pleie etter behov, hvis man har flott hud trenger man ikke spesialprodukter- det sier seg selv- ærlig talt :roll:

Man kan (som oftest) ikke bare file uten å tilsette noen form for fuktighet, da kan du få kjempevonde hælsprekker. Og det finnes ikke mennesker som har selvrensende neglebånd.

Har ikke tid til tåpelig kverulering som dette. Hvis man gir råd om feks. kviser er ikke det ensbetydende med at man selv har kviser. At det går an. Nok en gang- typisk gjestekverulering.

Skrevet

Jeg er i full gang med forberedelsene.

På vinteren bruker jeg bare en sånn "rasp" i dusjen som skreller av død og hard hud og smører beina nå og da.

I det siste har jeg fått tørre føtter og sprukket hud (ikke bare på hælene) og har kjøpt en krem som ser ut til å fungere bra (Scholl).

Bruker en fotfil nesten daglig for å holde det ved like og smører beina moegen og kveld.

Neglene er nesten alltid kortklipe og greie, så de får ikke like mye stell.

Skrevet
og har kjøpt en krem som ser ut til å fungere bra (Scholl).

Ville bare si at jeg også synes Scholl har mange bra fotkremer (og fotprodukter generelt). :)

Gjest Ethereal
Skrevet

OK, men for å spore tråden tilbake til temaet: vet noen en bra fotkrem for ultratørr hud? Jeg gjør alt "riktig", men det meste preller av. Jeg lurte på om det kanskje kunne finnes en krem med fruktsyrer som er mer effektiv, men er ikke sikker...

Gjest Étoile
Skrevet
OK' date=' men for å spore tråden tilbake til temaet: vet noen en bra fotkrem for ultratørr hud? Jeg gjør alt "riktig", men det meste preller av. Jeg lurte på om det kanskje kunne finnes en krem med fruktsyrer som er mer effektiv, men er ikke sikker...[/quote']

Gehwol Balsam! Den er helt fantastisk, lukter godt gjør den også.

Skrevet

Jeg har ryddet litt her, siden tråden hadde sporet av fra det opprinnelige temaet.

Orakel - moderator

Gjest Ethereal
Skrevet
Gehwol Balsam! Den er helt fantastisk' date=' lukter godt gjør den også.[/quote']

Hmm, tror jeg har en prøve på den ett eller annet sted...

Gjest Ethereal
Skrevet

Étoile: Hvor får du kjøpt Gehwol, og hvor mye koster den kremen du snakker om (jeg har fått den prøven tilsendt av en venninne i Tyskland).

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan umulig hete Gehwol, må hete Gewohl.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Mine føtter ar sex-appeal året rundt, jeg bare går på de og dusjer dem en gang i blant så holder de seg slik!

Gjest Ethereal
Skrevet

Ifølge rettskrivingsreglene, men den heter fortsatt Gehwol (sveitsisk merke).l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...