Gå til innhold

Vaart "liksombryllup" - referat (laaangt!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer en liten(?) rapport fra helgens hageselskap i Kent, "the Garden of England", som mine kommende svigerforeldre arrangerte i forbindelse med vaart bryllup om en maaneds tid.

Vi kom ned loerdag morgen fra Edinburgh til London, og moette foreldrene og broedrene mine ved National Gallery paa formiddagen. Foerst dro vi til Buckingham Palace og saa garden oeve seg til oppvisning for Dronningen som fyller aar om to uker, foer, og gikk gjennom parken til en pub som pappa husket fra 36 aar tidligere! Etter litt cider og oel (og pepsi max til meg...var litt troett) dro vi forbi Big Ben og ned til Themsen. Derfra tok vi baat ned til Greenwich - paa veien ble vi underholdt av verdens morsomste cockney-snakkende guide, og drakk enda litt mer oel (og pepsi!).

Da vi kom ned til Greenwich var vi saa sultne at vi slo oss ned paa naermeste italienske restaurant, der pappa spanderte lunsj paa alle sammen. Etterpaa saa vi paa Cutty Sark (en nydelig skute!) - og min kjaere oppdaget at bagen hans var vekk! Den var ikke paa restauranten, ergo maatte den vaere paa baaten...som naa var i andre enden av Themsen! Vi tok en kaffe paa Starbucks og satte oss i solen og ventet til baaten kom tilbake, og heldigvis - den morsomme guiden hadde tatt vare paa bagen, som hadde passet til min kjaere pluss mobil og klaer, og min kjaere tipset ham som takk for hjelpen. Min kjaere anklager alltid meg for aa miste ting, saa naa har jeg faatt et lite overtak paa en stund!

Om kvelden dro vi med mamma og pappa til Kent, mens broedrene mine ble igjen i London (de skulle bo hos noen venner og ut paa byen den kvelden). Svigersene var i storform og det var jammenmeg hagen ogsaa - har aldri sett den saa nydelig! Den var full av blomster og busker og helt fri for ugress! Vi spiste middag og min kjaeres forlover kom ogsaa. Vi hadde en kjempekoselig kveld, snakket masse om bryllupet og min kjaeres nye bil....snork....

Paa soendagen sov vi til 9 og tok det rolig mens svigersene foek rundt som noen galninger. Tre jenter kom for aa hjelpe til, pluss to kokkedamer, og jeg foelte meg hensatt til gamle dagers tradisjonelle selskaper hvor alt er noye planlagt med hagetelt, kanapeer og bugnende bord fulle av mat og drikke. Vaeret var foerst lovende, men saa vekslet det litt og vi fikk noen skurer i ny og ne - men egentlig bare sjarmerende!

Foer gjestene kom skulle jeg ta paa meg klaerne - mammas fine lindrakt i lysegroent - men skjoertet klemte skikkelig paa laarene og jeg foelte meg som en utstoppet gris i den! Jeg hadde helt glemt at den var litt trang...Saa mamma og jeg byttet antrekk; jeg tok paa meg henens brune skjoert i sateng med broderier i glitter, og en kremhvit silketopp og en brun linjakke med liten rose-corsage, mens hun ifoerte seg den groenne drakten og en ferskefarget silketopp! Heldigvis ble vi fine begge to! Og saa satte mamma opp haaret mitt i Jane Austen-stil - mye volum!!

Selve selskapet gikk utrolig fort - vi var ca. 40 stykker og vi fikk snakket en del med alle, tror jeg! De fleste var eldre ektepar, men de var interessante aa snakke med og veldig soete alle sammen (bortsett fra en litt asosial fetter....). Det var noen unge mennesker der ogsaa, min kjaeres gamle vennekrets fra universitet og skole. De er stort sett advokater og leger, og ganske "poshe", og jeg tror broedrene mine syntes det var litt skummelt men samtidig interessant aa snakke med dem! Jeg var heldigvis i avslappet og godt humoer hele dagen, noen ganger er jeg litt sjenert men heldigvis ikke i gaar. Jeg var veldig stolt over familien min ogsaa - vi saa saa stilige ut alle sammen og alle snakket bra engelsk! Og pappas tale var kjempebra - han er jo gammel politiker og vant til aa snakke for seg, men aa snakke foran masse fremmmede paa engelsk er ikke bare-bare! Han virket ikke nervoes i det hele tatt og snakket akkurat passe lenge (tatt i betrakting at han er fra Bergen er det en bragd i seg selv...he he.).

Min kjaeres tale var enda lengre og folelsesladet til tusen - akkurat som min kjaere! Han ble roert etter ca. 30 sekunder, men det var bare hyggelig…bedre med litt mye folelser enn en helt fattet og "kald" tale, synes jeg, hvertfall naar man snakker ting som har nettopp med folelser aa gjoere! Han sa masse positivt om meg (overdrev kanskje litt….saa sporty er jeg vel ikke, vel, kanskje hvis man sammenligner med engelskmenn!), Norge og familien min, takket foreldre for selskapet og for at gjestene kom. Deretter kuttet vi kakene - det var to nydelige, kritthvite kaker formet som to klokker, med initialene vaare paa hver av kakene. De var pyntet med solv og ekte blomster og helt til aa spise opp - bokstavelig talt! Alle tok bilder, men det ble ikke noen kyssing - tenkte aa spare den offentlige kyssingen til den ekte bryllupskaken!

Etter kakeutdeling og sjampanjedrikking begynte gjestene aa dra hjem, og dessverre maatte vi ogsaa returnere til Edinburgh den kvelden. Vi tok toget til Heathrow og deretter flyet. Vi var kjempetroette begge to og min kjaere var fortsatt melankolsk. Han er som sagt utrolig folelsesladet til tider og det blir litt mye for ham, stakkars! Men han er saa utrolig god naar han graater, jeg blir bare enda mer glad I ham naar jeg ser hvor glad han er I meg, familien min og sine foreldre. Han (og jeg) ble utrolig roert over alle gavene og alle som kom for aa oenske oss til lykke.

I morgen kommer broedrene mine opp for aa besoke oss, det blir koselig. Jeg er fortsatt litt matt etter en innholdsrik helg - baade paa inntrykk og opplevelser - men det var en god oppvarming for selveste Dagen om noen faa uker! Foerst etter helgens begivenheter begynner jeg aa skjoenne at det faktisk blir virkelighet snart - snart er jeg virkleig Mrs M!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig det hørtes ut! Og romantisk. :D :hjerter:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hørtes veldig koselig ut, og nå er det ikke så lenge til det ordentlige selskapet deres heller.

Skrevet

Ja, det var kjempekoselig, og jeg har helt klart faatt "bryllupsfolelsen" naa... :P

Skrevet

Hørtes supert ut! :PMin kjære er også veldig følesesladet...

Skrevet
Hørtes supert ut! :PMin kjære er også veldig følesesladet...

Da vet jeg hvordan du har det :ler: !

Skrevet

Så utrolig koselig Popelka!!!!!!!!!

Klem fra meg

Skrevet
Så utrolig koselig Popelka!!!!!!!!!

Klem fra meg

Tusen takk! Og gratulerer en gang til, Jens - gleder meg til aa se bilde av deg og brudgommen!! Kan tenke meg dere var et flott brudepar! :bryllup:

Skrevet

For en flott oppladning til den store dagen - lykke til videre!

Skrevet

Takk skal du ha, Natasha!

Skrevet

Så koselig, og nå er det ikke lenge igjen til den ordentlige festen heller :P

Skrevet

Det hørtes utrolig koselig ut!

En liten forsmak på den STORE festen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...